Aritmetický priemer.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

Převody jednotek délky
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Odhad výsledků VY_32_INOVACE_16 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Průměr Maximum Minimum
Elektronická učebnice - I
Převody jednotek Jednotky délky.
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
81.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 3 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Mgr. Miloš Jurč Úvod do kombinatoriky.
OBSAH KRUHU MARKÉTA LIŠKOVÁ. Odvození vzorce rozdělíme kruh na větší počet stejných částí.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Percentá.
Sčítání a odčítání celých čísel
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
VY_32_INOVACE_16_M_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola:
Aritmetický průměr Výpočet aritmetického průměru: n – počet čísel
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
Dobré rady alebo Ako na to
Pre 8. ročník CABRI Geometria II.
Matematická olympiáda
Pavol Nečas Gymnázium L. N. Senica Šk. rok 2008/2009 III.A
ROVNOMERNÝ POHYB Lucia Binderová 1.G.
FUNKCIE A ICH ZÁKLADNÉ VLASTNOSTI
Seminárna práca z matematiky
PERCENTÁ a TROJČLENKA Mgr. Z. Burzová.
Vzdialenosť bodu od priamky v rovine
PaedDr. Jozef Beňuška
Hmotnosť 6.ročník.
Matematika 7. ročník Mgr. Libuše Horvátová ZŠ Clementisova
Percentá: Výpočet percentovej časti
Kolmé hranoly, ich objem a povrch
Vzájomné polohy rovín a priamok
Percentá a diagramy 7. ročník.
Zlomky Jana Hatinová.
Mgr. Jaroslava Franková
Početnosť, relatívna početnosť, aritmetický priemer
Početnosť, relatívna početnosť, aritmetický priemer
Percentá a diagramy 7. ročník.
Téma: PYTAGOROVA VETA PRE 8. ROČNÍK ZŠ
ŠTATISTIKA.
JEDNOTKY DĹŽKY A ICH PREMENA
Nepriama úmernosť ISCED 2.
3D Modelovanie prvkov krajiny
NÁZVY A VZORCE OXIDOV.
PERCENTÁ Učivo 7.ročníka ZŠ.
Atómy, ich zloženie, štruktúra
PaedDr. Jozef Beňuška
Ing. Zlatica Molčanová Košice
Podmienená pravdepodobnosť
Kocúrkovo PaedDr. Katarína Poláčiková a žiaci ZŠ s MŠ Brezovica.
Počtové operácie s celými číslami: sčítanie a odčítanie
Úlohy na pohyb 9. ročník.
INDEXY.
Obchodný zákonník František Kašuba.
Aký by mal byť dobrý učiteľ
POPISNÉ (DESKRIPTÍVNE) CHARAKTERISTIKY
2. ročník.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_procento
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Aritmetický priemer

Pr. Vypočítajte aritmetický priemer čísel 1, 1, 2, 1, 3, 1, 3 ,2 ,4, 1, 1, 2, 3, 1, 5, 1, 2, 2. Výpočet:

Pr. A teraz si predstav, že tvoje známky z matematiky za 2 Pr. A teraz si predstav, že tvoje známky z matematiky za 2. polrok sú: 2,2,2,1,2,1,2,2,1,2. Aká známka by Ti mala vyjsť na vysvedčení?

Výpočet

Definícia Aritmetický priemer vypočítame tak, že sčítame všetky dané hodnoty a súčet delíme ich počtom.

Pretekári súťaže Tour de Frace 2015 prešli v jednotlivých etapách: 195,7km, 207,42km, 98,3km, 189,62km, 232,9km a 154,86km. Vypočítajte koľko kilometrov prešli priemerne za jednu etapu. Výpočet: x = x=

Aritmetický priemer v praxi Porozmýšľaj a napíš možnosti, kde sa využíva aritmetický priemer: 1. 2. 3. 4. 5.

pokračujte riešením príkladov Ďakujem za pozornosť a pokračujte riešením príkladov