Základní škola a Praktická škola Moravské Budějovice Dobrovského11

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Veronika Dostálková MBA OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Advertisements

Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Z obrázků vytvoř věty jednoduché Některé věty napište na tabuli.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 18 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: listopad 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola.
Anotace: Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu učiva Který druh bydlení je nejlepší a jeho výhody a nevýhody Období: září – prosinec.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Dětský účet Předmět: Finanční gramotnost Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 8 ročník základní.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK A ZÁVAZKY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Hospodaření a tvorba ceny Výchova k občanství 7. ročník.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-07 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
ZÁRUČNÍ DOBA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 13 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU_62_A_sada 2_18_M_Termínovaný vklad_Duch
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Název projektu: Moderní škola
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti Autor: Pavla.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Druhy vět - tázací
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název projektu: Moderní škola
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
GE Money Bank.
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A15Prv2_Rodina
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Daň z příjmů fyzických osob – příklad
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
EU_62_A_sada 1_18_M_Rozpočet domácnosti_Pol
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Daň z příjmů fyzických osob – příklad
Mgr. Jarmila Dvořáková, MBA
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
EU_62_A_sada 1_13_M_Příjmy_Pol
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Projekt Rozumíme penězům
Transkript prezentace:

Základní škola a Praktická škola Moravské Budějovice Dobrovského11 foto

Kdy jsme začali s Aisisem Kladno? 2003 TOŠ 2004 OSV pro učitele 2005 Facilitátor, konzultant 2006-2007 MiŠ 2010-2011 Rozumíme penězům

Proč jsme se rozhodli vstoupit do projektu? Dosavadní projekty s Aisisem byly vždy zárukou kvality Potřeba vlastního vzdělávání v oblasti FG Negativní zkušenosti s předlužováním rodin našich žáků(exekuce,vydírání) Podpora ze strany pedagogického sboru vstoupit do projektu

Jaký jsme zvolili přístup k výuce FG v naší škole? Vlastní charakteristiky modelových domácností Zkrácení vyučovacích bloků Přizpůsobení si materiálů RP Vlastní pracovní listy

Charakteristika domácnosti A Bydlí v rodinném domku na venkově, dopravní obslužnost – autobus Otec 39 let - vyučený opravář zemědělských strojů ( hrubá mzda 15000), dojíždí do zaměstnání 20 km, domácí kutil, rybář Matka 37 let - vyučená prodavačka( hrubá mzda 13000) ,pracuje v místě bydliště jako pokladní v potravinách, aerobic Syn 14 let - žák 8.ročníku ZŠ, dojíždí autobusem do školy 10 km, navštěvuje kroužek basketbalu Dcera 8 let - žákyně 2.třída ZŠ , dojíždí autobusem do školy 10 km, taneční kroužek Majetek : domek se zahradou, auto, rybářské náčiní, PC, internet, 4 mobilní telefony, televize, pračka, chladnička Domácí zvířata : pes, drůbež Finanční stav : splátka hypotéky na dům 5000 Kč, úspora na běžném účtu 2000 Kč Charakteristika domácnosti B Bydlí v pronajatém bytě 2+1, v menším městě, dopravní obslužnost autobus Otec 36 let - vyučen zámečník pracuje jako řidič MHD v 20 km vzdáleném městě ( hrubá 20 000 Kč) motorkář – koníček Matka 30 let - kuchařka v mateřské škole na poloviční úvazek(hrubá mzda 7000) - kurz šití Dvojčata - do MŠ dojíždí s matkou autobusem (5 let) - oba chodí 1 krát týdně do plavání Majetek : motorka (3 roky stará), televize, rádio, pračka, 2 mobilní telefony, Chladnička Finanční stav : rezerva na běžném účtu 18 000 Kč, 1 stavební spoření měsíčně 500 Kč, splácí motorku – spotřebitelský úvěr 4 000 Kč

Co se nám při výuce osvědčilo? Výuka ve dvojici Opakování učiva v ostatních hodinách Zadávání DÚ(zapojili se i rodiče) Dvouhodinovky Příběhy ze sousedství

Domácí úkol – finanční gramotnost Koupě auta  1.Jaké základní otázky si položíš před rozhodnutím koupit auto ?    2. Se kterými dalšími náklady na provoz auta musíš počítat v rozpočtu domácnosti?  3. Jaké finanční produkty můžeš na nákup auta použít ?Jaké jsou jejich výhody nebo nevýhody?  4. Nakresli či nalep auto svých snů:

Průběh výuky Opakování pojmů z předchozí lekce Práce ve skupinách i samostatně Použití počítačů, interaktivní tabule, internetové kalkulátory(mzda, soc.dávky…) Zadání DÚ – zpětná vazba

Postřehy Velký zájem žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí Zájem ze strany rodičů Rozvaha a sebekázeň žáků v utrácení peněz Žáci dokáží odhalit chyby v rozhodování druhých

Děkujeme za pozornost Mgr. Miroslava Zvěřinová Mgr. Hana Plačková ZŠ a PŠ Moravské Budějovice