Základní škola a Praktická škola Moravské Budějovice Dobrovského11 foto
Kdy jsme začali s Aisisem Kladno? 2003 TOŠ 2004 OSV pro učitele 2005 Facilitátor, konzultant 2006-2007 MiŠ 2010-2011 Rozumíme penězům
Proč jsme se rozhodli vstoupit do projektu? Dosavadní projekty s Aisisem byly vždy zárukou kvality Potřeba vlastního vzdělávání v oblasti FG Negativní zkušenosti s předlužováním rodin našich žáků(exekuce,vydírání) Podpora ze strany pedagogického sboru vstoupit do projektu
Jaký jsme zvolili přístup k výuce FG v naší škole? Vlastní charakteristiky modelových domácností Zkrácení vyučovacích bloků Přizpůsobení si materiálů RP Vlastní pracovní listy
Charakteristika domácnosti A Bydlí v rodinném domku na venkově, dopravní obslužnost – autobus Otec 39 let - vyučený opravář zemědělských strojů ( hrubá mzda 15000), dojíždí do zaměstnání 20 km, domácí kutil, rybář Matka 37 let - vyučená prodavačka( hrubá mzda 13000) ,pracuje v místě bydliště jako pokladní v potravinách, aerobic Syn 14 let - žák 8.ročníku ZŠ, dojíždí autobusem do školy 10 km, navštěvuje kroužek basketbalu Dcera 8 let - žákyně 2.třída ZŠ , dojíždí autobusem do školy 10 km, taneční kroužek Majetek : domek se zahradou, auto, rybářské náčiní, PC, internet, 4 mobilní telefony, televize, pračka, chladnička Domácí zvířata : pes, drůbež Finanční stav : splátka hypotéky na dům 5000 Kč, úspora na běžném účtu 2000 Kč Charakteristika domácnosti B Bydlí v pronajatém bytě 2+1, v menším městě, dopravní obslužnost autobus Otec 36 let - vyučen zámečník pracuje jako řidič MHD v 20 km vzdáleném městě ( hrubá 20 000 Kč) motorkář – koníček Matka 30 let - kuchařka v mateřské škole na poloviční úvazek(hrubá mzda 7000) - kurz šití Dvojčata - do MŠ dojíždí s matkou autobusem (5 let) - oba chodí 1 krát týdně do plavání Majetek : motorka (3 roky stará), televize, rádio, pračka, 2 mobilní telefony, Chladnička Finanční stav : rezerva na běžném účtu 18 000 Kč, 1 stavební spoření měsíčně 500 Kč, splácí motorku – spotřebitelský úvěr 4 000 Kč
Co se nám při výuce osvědčilo? Výuka ve dvojici Opakování učiva v ostatních hodinách Zadávání DÚ(zapojili se i rodiče) Dvouhodinovky Příběhy ze sousedství
Domácí úkol – finanční gramotnost Koupě auta 1.Jaké základní otázky si položíš před rozhodnutím koupit auto ? 2. Se kterými dalšími náklady na provoz auta musíš počítat v rozpočtu domácnosti? 3. Jaké finanční produkty můžeš na nákup auta použít ?Jaké jsou jejich výhody nebo nevýhody? 4. Nakresli či nalep auto svých snů:
Průběh výuky Opakování pojmů z předchozí lekce Práce ve skupinách i samostatně Použití počítačů, interaktivní tabule, internetové kalkulátory(mzda, soc.dávky…) Zadání DÚ – zpětná vazba
Postřehy Velký zájem žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí Zájem ze strany rodičů Rozvaha a sebekázeň žáků v utrácení peněz Žáci dokáží odhalit chyby v rozhodování druhých
Děkujeme za pozornost Mgr. Miroslava Zvěřinová Mgr. Hana Plačková ZŠ a PŠ Moravské Budějovice