Cizinci ve škole – zkušenosti na SZŠ Turnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední zdravotnická škola v Karviné. oslavila v roce let své existence vybudovala si tradici kvalitní odborné školy její brány již opustilo přes.
Advertisements

Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
ZMĚNY ŠKOLSKÉHO ZÁKONA NOVELOU č. 472/2011 Sb. SE ZAMĚŘENÍM NA ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Seminář 20. února 2012 Liberec.
DĚTSKÝ DOMOV, ZŠ a SŠ Žatec. Moje škola Moje třída Naše škola je spojena z DĚTSKÝM DOMOVEM. Do naší školy převážně chodí děti z Dětského domova, ale i.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Studentské aktivity ZSF JU 2010/2011 Anna Staníková místopředsedkyně AS ZSF JU místopředsedkyně SR JU studentka 3 RPBP.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Platformy projektu KAP LK
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
Plánování ve školní tělesné výchově
Bojíte se francouzštiny?
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Materiál je určen pro žáky od 4.třídy.
Příspěvek na konferenci
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
jak budovat kulturu školy společně
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Vyšší odborná škola ekonomická, sociální a zdravotnická, Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Most, příspěvková.
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Třídní učitelé: 1.O (osmileté studium) – Mgr. Petr Florián 1. S (šestileté studium) - Mgr. Martina Soukupová (čtyřleté studium) - Mgr. Petra Zieglerová.
Střední průmyslová škola stavební, Mělník, Českobratrská 386
Ing. Alice Hříbalová - VP
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Třídní schůzky 4.A
Život bez střeva , Praha.
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Podpora kvality vzdělávání a práce školy ze strany zřizovatelů
Transkript prezentace:

Cizinci ve škole – zkušenosti na SZŠ Turnov Liberec, 14. 2. 2018 Projekt KAP LK Podpora inkluzivního vzdělávání Mgr. Lenka Nováková

KAP LK Podpora inkluzivního vzdělávání Mgr. Lenka Nováková Externí spolupracovnice NIDV od 1.9.2015 na problematiku vzdělávání žáků – cizinců Ředitelka SZŠ Turnov Odborná učitelka (ošetřovatelství – pedagogika FF UK Praha) R ZP – všeobecná sestra, porodní asistentka www.szsturnov.cz

KAP LK Podpora inkluzivního vzdělávání Z historie SZŠ Turnov byla jediná škola v ČR, která se zabývala vzděláváním cizinců pro rezort zdravotnictví – lékaři, nelékaři Od r. 1981 – 1994 vzděláváním s MZK 131 žáků 1 školní rok – CJ, MAT, FYZ, CHE, BIO Sýrie, Irán, Irák, Pákistán, Afganistán, Libanon, Jemen, SA, Laos, Etiopie, Namibie, Mali, Kongo, Seyshely, Madagaskar, …..

KAP LK Podpora inkluzivního vzdělávání O 24 let dále = Současnost Na všech stupních škol v ČR jsou žáci –cizinci V LK asi 1500 – 2 000 ? DZS – projekty a stipendia jsou pouze pro VŠ SZŠ v Turnově 2017/18: Ukrajina, Slovensko, Rusko, Moldávie, Mongolsko, Filipíny, Indie 8-10 % žáků, dívky i chlapci, ve všech oborech Jsou pro nás příležitostí a obohacením

KAP LK Podpora inkluzivního vzdělávání Pravidla pro vzdělávání META, o.p.s – všechny učitelky CJL, 1 je lektorka, podílí se na přípravě MZK pro cizince www.meta-ops.cz 1 učitelka pro cizince za SZŠ – spolupráce s vedením školy, výchovnou poradkyní, TU O každém žákovi písemná dokumentace Celý pedagogický sbor se vzdělává Web školy, logo Nákup slovníků, literatury

KAP LK Podpora inkluzivního vzdělávání Postup při příchodu nového žáka do třídy 1. září schůzka s rodiči – tlumočník, ředitelka školy a tým, nepřejmenovávat žáka Prohlídka školy Informace o chodu školy Organizace šk. roku, akce školy, omlouvání žáka – v tištěné podobě Práva a povinnosti žáka, práva rodičů Zajištění pomůcek, výukových materiálů Způsoby komunikace, setkávání ve šk. roce Vyrovnávací plán

KAP LK Podpora inkluzivního vzdělávání Druhé (a další setkávání) setkání s rodiči v listopadu Předání informací o studijních výsledcích žáka Informace o absenci ve škole, chování Zapojení do kolektivu Odpovědi na otázky zákonného zástupce Vyrovnávací plán pro další období (čtvrtletí) Plán pedagogické podpory Vyrovnávací plán BIO Vyrovnávací plán FYZ

KAP LK Podpora inkluzivního vzdělávání Domov mládeže Všechny aktivity DM, i když nemluví Společné bydlení Využít cizince pro obohacení našich žáků – jídlo, zvyky, svátky, oděv, filmy,….. Zapojení do sportů, soutěží, projektů Kontrolu a pomoc při přípravě do školy - vychovatelky Sledování rodinného zázemí žáka Pomoc při cestování DM-bydliště – vlak, bus, MHD

KAP LK Podpora inkluzivního vzdělávání Nejlépe písemné dotazy info@szsturnov.cz Přeji Vám úspěchy ve vzdělávání žáků- cizinců Chce to čas, spoustu času, osobní nasazení, sebevzdělávání, empatii, dobré srdce, úsměv,… Lenka Nováková

KAP LK Podpora inkluzivního vzdělávání Doporučuji ke čtení: UN č. 34/2015 – Středoškoláci z ciziny mají u maturity potíže s češtinou Přijímání zahraničních uchazečů ke studiu na střední škole v ČR v roce 2018 -www.meta-ops.cz www.inkluzivniskola.cz Dějiny a současnost č. 8/2015 – „Český příběh“ a nové tisíciletí –Zdenko Maršálek Holá, Bořilová: Česky krok za krokem. Praha, Akropolis 2009. www.msmt/vzdelavani-zaku-cizincu