E-learning na PdF UP úvodní seznámení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning na PdF UP úvodní seznámení Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci 2009 Ing. Jiří Štencl Pedagogická fakulta UP Žižkovo nám
Advertisements

Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
1 Virtuální Univerzita třetího věku. 2 Seniorské vzdělávání Univerzita třetího věku (U3V) je součást Celoživotního vzdělávání, organizované veřejnými.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Vzdělávací portál Vzdělávací portál.
Hodnocení kvality výuky 2014 – 2015 LS Říjen 2015.
2. cvičení z KIV/ZI Webnet. Náplň cvičení Univerzitní www stránky Portál a STAG Webmail Koleje, menzy a knihovna Diskový prostor.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Virtuální kolega Attavena, o.p.s. Prezentace projektu a návrh implementace jeho nabídky: do systému vzdělávání.
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Nabídka služeb Institutu inovace vzdělávání na ak. rok 2009/2010
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Centrum informatizace a výpočetní techniky, Západočeská univerzita v Plznihttp:// Školení pro editory předmětů v CourseWare ZČU Jan Valdman,
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník 2016/17. Základní informace – záložka „studentům“ 1.Studijní řády a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_15_Sítě_internet2 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Pasivní bankovní operace -přímé bankovnictví
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Senzory pro EZS.
První informativní setkání
Internet.
Software počítače – opakování
Biologie - pokyny ke zkoušce
Inf Počítač a lidé s handicapem
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Aplikace Monitorovací systém
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Logistika a Supply Chain Management
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Problematika studentů se sluchovým postižením na VŠ
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Software počítače 1 - opakování
Inf Ovládání operačního systému
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Aplikace Monitorovací systém
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Vliv změn ve Studijním a zkušebním řádu na registrace a zápis studentů
Gymnasium Jižní Město Praha
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Novinky v Záznamníku učitele
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Stahování eBooks ~ Podrobný průvodce prvním stahováním
Uživatelská příručka DuoTrainin
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
E-learning na PdF UP úvodní seznámení
Cisco Networking Academy
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
E-learning na PdF UP úvodní seznámení
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Máte zájem o více informací?
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
Střední škola obchodně technická s. r. o.
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Portál - role studenta v informačním systému STAG
Transkript prezentace:

E-learning na PdF UP úvodní seznámení Ing. Jiří Štencl Pedagogická fakulta UP Žižkovo nám. 5 771 40 Olomouc telefon: 585 635 040 e-mail: unifor.pdf@upol.cz Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci 2016

Obsah prezentace stručný úvod do distančního vzdělávání a e-learningu seznámení se studijním informačním systémem LMS Unifor Upozornění: Tato prezentace není, nechce a ani nemůže být vyčerpávajícím popisem problematiky e-learningu. Naopak, mnoho témat a pojmů z této oblasti bylo vypuštěno, a to zcela záměrně. Jejím cílem je pouze a jen poskytnout základní informace potřebné k úspěšnému zahájení studia prostřednictvím e-learningu. Případný zájemce o hlubší seznámení s problematikou nalezne odkazy na některé informační zdroje na konci této prezentace.

Proč e-learning ? Dnešek je dobou „e“ e-mail, e-shop, e-banking, e-business ... Před informačními a komunikačními technologiemi (ICT) se neschováme mobilní telefony, CD, DVD, Internet, digitální foto/video ... ICT je využít ke vzdělávání studovat je možno i jinak než pouze z knih ... Multimédia vládnou světem více médií = zapojení více lidských smyslů ...

Distanční vzdělávání (DiV) Multimediální forma řízeného studia, v němž jsou vyučující a konzultanti v průběhu vzdělávání trvale nebo převážně odděleni od vzdělávaných distanční texty strukturované (orientace v textu, dávkování studia ...) problémové (úkoly, cvičení, případové studie ...) graficky upravené (hlavní a popisný sloupec ...) multimediální prvky (CD, DVD, rozhlas, TV, PC, Internet ...) studijní opory - v širším slova smyslu veškeré studijní a informační zdroje, které jsou speciálně připravené a využívané v distančním vzdělávání

Distanční vzdělávání (DiV) Hlavním objektem procesu je studující, hlavním subjektem procesu je vzdělávací instituce - nikoli učitel Tutor „polidšťuje“ proces DiV nepředává informace (neučí), ale motivuje a vede sleduje pokrok ve studiu a pomáhá řešit problémy zadává a hodnotí práci studujících (písemné úkoly apod.) (výjimečně) též může plnit funkci zkoušejícího pečuje pouze o určitou dílčí skupinu studujících se kterou se schází na tutoriálech

Distanční vzdělávání (DiV) Tutoriál společné setkání studujících s tutorem (prezenční část DiV) účast je obvykle nepovinná, avšak doporučovaná náplň tutoriálu vzájemná diskuse mezi studujícími a tutorem skupinové řešení problémů konzultace k písemným úkolům (obsah, forma, hodnocení ...) osvojení si speciálních dovedností, které nelze získat distanční formou (např. laboratorní práce) poskytování doplňkových informací a další Zkouška ověřování znalostí studujících (prezenční) podmínkou vykonání je obvykle vypracování zadaných úkolů

E-learning aktuálně Multimediální podpora vzdělávacího procesu, spojená s moderními informačními a komunikačními technologiemi, jejichž úkolem je zkvalitnění vzdělávání. využití zejména pro distanční formu vzdělávání především on-line (Internet), částečně off-line (CD, DVD ...) on-line komunikace synchronní (v reálném čase): videokonference, chat ... asynchronní: e-mail, diskusní fórum (klub) ... LMS (Learning Management System) - systém pro řízení výuky zefektivnění řízení studia i jeho administrace studijní opory, testy, komunikace, virtuální třídy ...

LMS Unifor - úvod Studijní informační systém pro distanční a další vzdělávání. Hlavním komunikačním médiem je mezinárodní síť Internet. Klientské zařízení (počítač studujícího) běžné PC, Mac, tablet … internetový prohlížeč připojení k Internetu Mobilní aplikace Unifor Reader offline čtečka studijních materiálů Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.net_university.unifor iOS: https://itunes.apple.com/cz/app/unifor-reader/id1046971328

LMS Unifor - přihlášení Vstup prostřednictvím Portálu UP http://portal.upol.cz uživatelské jméno = Portál ID Kontakty  Upol Hledání studentů výchozí heslo = rodné číslo bez lomítka přihlášení do Portálu UP Přihlásit se (na úvodní stránce) přihlášení do LMS Unifor Studium a výuka  LMS UNIFOR  Přihlásit se jako  (E16…) při prvním vstupu je vyžadována změna hesla pro přímý vstup

LMS Unifor - přihlášení Přímý vstup do LMS Unifor přes přihlašovací stránku http://unifor.upol.cz/pedagogicka/ POUZE v případě nemožnosti použití Portálu UP (výpadek, údržba …) uživatelské jméno = osobní číslo v systému IS/STAG (E16…) osobní číslo („Stag login“) lze zjistit prostřednictvím portálu UP http://portal.upol.cz Kontakty  Upol Hledání studentů heslo = nastaveno uživatelem při prvním vstupu v případě problémů s přihlášením kontaktovat administrátora LMS Unifor: Ing. Jiří Štencl, e-mail: unifor.pdf@upol.cz, telefon: 585 635 040

LMS Unifor - struktura studia Kurz  Modul  Disciplína  Kapitoly distančního textu Disciplína – konkrétní předmět. Obsahuje dané kapitoly distančního textu nebo jiné studijní opory (foto, audio, video ...) (příklad disciplíny: „Obecná pedagogika“) Modul – složen z jednotlivých disciplín (příklad modulu: „Zimní semestr“) pozn.: modul nemusí nutně odpovídat akademickému semestru! Kurz – obsahuje jeden a více modulů (příklad kurzu: „2016/2017 – Hlavní celofakultní kurz“)

LMS Unifor - úkoly Krátký úkol vyžaduje pouze stručnou odpověď - přímo v Uniforu nelze odpovídat po stanoveném termínu Dlouhý úkol analogie se seminární prací v klasické výuce je třeba jej vypracovat mimo Unifor (např. v textovém editoru) a zaslat k hodnocení pokud ještě nedošlo k hodnocení práce tutorem, lze již jednou zaslaný úkol smazat a nahradit novým práci lze zaslat i po stanoveném termínu - takový úkol však tutor může, ale nemusí přijmout. Tutor může studujícímu práci zamítnout (neschválit) nebo vrátit k přepracování.

LMS Unifor - testy „Zkušební“ (cvičný) test není hodnocen slouží studujícímu k procvičování („test nanečisto“) lze jej libovolně opakovat po ukončení je možno si zobrazit správné odpovědi „Ostrý“ (skutečný) test je hodnocen slouží k ověření znalostí studujícího lze jej absolvovat pouze jednou (nový pokus je oprávněn povolit jen tutor) nelze zobrazit správné odpovědi Testy je nutno absolvovat v zadaném časovém limitu, po ukončení jsou okamžitě automaticky vyhodnocovány.

LMS Unifor - prezenční akce Tutoriál / zkouška možnost on-line přihlášení i odhlášení podrobné informace a jejich okamžitá aktualizace při změně termín místo konání rozsah výuky počet přihlášených/počet volných míst vstupní požadavky program tutoriálu u zkoušek nabídka více termínů termíny všech tutoriálů či zkoušek, na které se studující přihlásil, jsou automaticky vkládány do jeho osobního kalendáře

LMS Unifor - komunikace Zprávy interní zasílání zpráv - obdoba e-mailu provázanost s ostatními částmi Uniforu automatické upozorňování na došlé zprávy možnost přeposílání na skutečný e-mail + upozornění jako SMS RSS kanál – automatický odběr zpráv a informací z Uniforu Diskusní kluby diskusní fóra na všech úrovních obecná diskuse k disciplíně konkrétní diskuse k jednotlivým kapitolám diskuse nezávislé na disciplíně

LMS Unifor - komunikace Chat synchronní on-line komunikace v reálném čase (v Uniforu pro zjednodušení označena pouze jako online) možnost založení vlastních komunikačních skupin („místností“) komunikační skupiny veřejné (přístup má kdokoliv) privátní (přístup pouze se znalostí hesla) Flashchat – vylepšená verze (video & audio) Novinky obecné vzkazy od tutorů či správce Uniforu (administrátora) Často kladené otázky (FAQ) dotazy uživatelů a odpovědi administrátora na ně souvisí s funkčností a obsluhou Uniforu, netýkají se výuky

LMS Unifor - zdroje informací Knihovna vyhledávání vyhledávání v rámci Uniforu lze omezit pouze na určité oblasti vyvěšení veřejně přístupných souborů může vyvěsit kterýkoli tutor či studující možnost omezení přístupu jen pro určité skupiny uživatelů Literatura, odkazy uváděny u jednotlivých disciplín snadná orientace (možno použít vyhledávání) hypertextové odkazy („hyperlinky“) mohou vést na informační zdroje i mimo Unifor nebo k souborům ke stažení

LMS Unifor - studující Osobní stránka informace o uživateli lze umístit i fotografii „Vaše nastavení“ přeposílání zpráv na e-mail a upozornění o zprávách jako SMS počet záznamů na stránku, heslo pro RSS, Google kalendář ... Body okamžité zjištění hodnocení bodovány jsou úkoly, testy i prezenční akce možno přidělit též dodatečné body („prémiové“) Vyhledávání v kapitolách, uživatelích, zprávách, diskusích, úkolech ...

LMS Unifor - studující vložení vlastních akcí Kalendář zobrazuje důležité akce spojené se studiem veden a aktualizován automaticky termíny testů, tutoriálů a zkoušek vložení vlastních akcí budík – upozornění v zadaný okamžik Třída virtuální třída v Uniforu obsahuje všechny studující konkrétní disciplíny u daného tutora možnost zobrazení osobních stránek členů třídy i tutora Nápověda video nápověda http://www2.lmsunifor.com/student-cd/

LMS Unifor - závěr Smyslem užití e-learningu je studium ulehčit, nikoli ztížit ... Obsluha systému je relativně jednoduchá, avšak každý začátek je těžký ... Unifor je pouze prostředník a pomocník, do hlavy Vám nikdo vědomosti nenaleje ...

Použité informační zdroje Online nápověda LMS UNIFOR [online]. Olomouc: Net University, c 2008 [cit. 2009-09-20]. Dostupné z http://napoveda.lmsunifor.com/. Nocar, D. E-learning v DiV [online]. Olomouc: Centrum distančního vzdělávání UP [cit. 2009-09-20]. Dostupné z http://www.cdiv.upol.cz/www/DiV/e-learning.pps. Průcha, J. - Míka, J. Distanční studium v otázkách: průvodce studujících a zájemců o studium [online]. Praha: Národní centrum distančního vzdělávání, 1999 [cit. 2009-09-20]. Dostupné z http://www.csvs.cz/struktura/ncdiv/pruvodce.pdf. E-learningový portál EWIT [online]. Olomouc: Centrum distančního vzdělávání UP [cit. 2009-09-20]. Dostupné z http://elearning.upol.cz. Slovník DiV [online]. Olomouc: Centrum distančního vzdělávání UP [cit. 2009-09-20]. Dostupné z http://www.cdiv.upol.cz/www/DiV_slovnik.htm.