Mgr. Tereza Halouzková Praha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Workshop dne prezentace projektu. Problematika rovných příležitostí patří mezi prioritní oblasti v politice EU. Spadá se tedy i rovnost mužů.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Dokument KAP MSK - obsah
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Projekt CESTA KE ZMĚNĚ Registrační číslo: CZ /0.0/0.0/16_053/
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpůrná opatření prvního stupně
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Společenská odpovědnost ve školství
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
GOAL Guidance and Orientation for Adult Learners
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Autoevaluace z pohledu
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Život bez střeva , Praha.
Projekt CESTA KE ZMĚNĚ II
Model intenzivní podpory
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Model intenzivní podpory
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Digitální učební materiál
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Mgr. Tereza Halouzková Praha VÝSTUPY PROJEKTU GOAL Mgr. Tereza Halouzková Praha 08.12.2017

Kvalitativní data - vzorek Data byla sbírána v první vlně v období od 4/16 do 5/16; v druhé vlně potom od 3/17 do 4/17. Kvalitativní data byla získána formou rozhovorů se 4 zástupci regionálních center, 2 partnery projektu a 5 tvůrci politik. Dotazování (formou semi strukturovaného rozhovoru) každého klienta trvalo přibližně 1-1,5 hod.

Poradenský proces Cílová skupina projektu GOAL patří mezi nejobtížnější skupinu při poskytování kariérového poradenství. Klienti byli primárně doporučeni kariérovým poradcům prostřednictvím spolupráce s ÚP či neziskovými organizacemi (Most, př. Dům romské kultury) První kontakt s konzultantem probíhal výhradně telefonicky Poradci museli cestovat za klientem Poradenství probíhalo výhradně formou osobního rozhovoru mezi klientem a poradcem Poradci informovali klienty o možnostech návratu do vzdělání (např. prostřednictvím kvalifikací v rámci NSK) Osoby bez vzdělání, menšiny Nutný zkušený konzultant, který porozumí problémům cílové skupiny a dokáže se vypořádat s krizovými situacemi. Kontakt klienti získali na ÚP, klienti často žijí v místech s omezenou hromadnou dopravou, nemají fin. Prostředky

Vedení rozhovoru Představení projektových cílů, pracovních podmínek, zajištění anonymity Vyjasnění vzájemých očekávání Identifikace potřeb klienta Konkretizace cíl, kterého chce klient dosáhnout Mapování současné situace klienta (minulost, současnost, kompetence = kariérová diagnostika Identifikace silných a slabých stránek (s využitím nástrojů) Nalezení řešení (např. cesta osobního rozvoje) Představení návrhů, které vzešly ze sezení Podpora klienta při realizaci svých cílů (akční plán, milníky…) Nístroje – např. Karty

Průběh poradenství Velká část klientů očekávala rychlé řešení „na míru“ od poradce (napsání CV, domluvení pohovoru atd.); demonstrace uvedených aktivit v rámci poradenství je však možná Dle poradců je optimální délka jednoho sezení 60 minut (max. 90); záleží na potřebách konkrétního klienta Každý klient má jiné potřeby; neexistuje „univerzální přístup“ Využití metod koučinku a semi strukturovaných rozhovorů Klient je v rámci poradenského procesu vždy aktivním partnerem Uvedená cílová skupina se velmi složitě začleňuje zpět do vzdělávání a na trh práce Poradenství je vždy dobrovolné

Partnerství a sítě V ČR neexistuje formální partnerství Zásadní je spolupráce s ÚP (přístup k cílové skupině) Spolupráce se středními školami (přístup k žákům, kteří předčasně opustili vzdělávání) Ke konci projektu byla spolupráce mezi ÚP a regionálními centry poradenství na velmi vysoké úrovni Spolupráce s věznicemi nebyla realizována (mají své vlastní programy) Na počátku bojovali se spoluprací, neexistence formální partnerství není dle partnerů problém

Kompetence poradců V rámci projektu proběhlo 4 denní školení Školení pomohlo poradcům v získání dovedností k vedení poradenského rozhovoru, technik rozhovorů atd. Všichni poradci zmínili, že příklady dobré praxe a ocenění ze strany klientů zvýšilo jejich motivaci Kompetence mohou být zvýšeny prostřednictvím studia, školení, praxe, a zkušeností Téměř všichni klienti byli spokojeni s prací poradců; získali informace, které očekávali během poradenství Partneři a tvůrci politik uvedli, že by kompetence kariérového poradce měly být formalizovány (NSK, spolupráce v rámci akademické sféry atd.) Poradci v rámci projektu GOAL se nevěnovali 100% pouze kariérovému poradenství Na počátku bojovali se spoluprací, neexistence formální partnerství není dle partnerů problém. Administrativa

Publicita a získávání klienta Každé centrum mělo své webové stránky (kontaktní informace, „otevírací doba“, telefonní kontakt na poradce) Přímý kontakt ve spolupráci s relevantními stakeholdery je nejefektivnější metodou při získávání klienta Celkem bylo distribuováno 2000 letáků Poradci uvedli, že propagace by mohla být formou např. letáku v MHD Důležité, aby bylo zmíněno, že poradenské služby nerealizuje škola či ÚP (negativní postoj ze strany klientů, pocit povinnosti) Kariérové poradenství by mělo být regulérní službou pro žáky v rámci počátečního vzdělávání

Rozhovory s klienty 2 klienti Oba klienti potvrdili, že nevěděli o možnostech doplnit si vzdělání (např. v rámci NSK, rekvalifikační kurzy atd.) Negativní zkušenosti ze vzdělávacího procesu (v rámci počátečního vzdělávání) O poradenství měli zájem, aby zvýšili svojí konkurenceschopnost na trhu práce ; o svém budoucím uplatnění měli představu Zásadní je finanční bariéra (kurz si nemohou finančně dovolit)! Na počátku bojovali se spoluprací, neexistence formální partnerství není dle partnerů problém. Administrativa

Rozhovory s poradci Většina klientů je motivována po poradenském procesu Mnoho klientů očekává rychlá řešení Nejeefektivnější metoda poradenství je metoda koučinku Klient je aktivním partnerem; poradce nemá zodpovědnost za jeho život Cílem je udržet vysokou úroveň spolupráce mezi stakeholdery i po ukončení projektu Zpočátku měli poradci problém se získávání klientů Spolupráce s ÚP předčila původní očekávání Měla by být jasná zpráva od tvůrců politik, zda tyto služby budou poskytovány, a kým Na počátku bojovali se spoluprací, neexistence formální partnerství není dle partnerů problém. Administrativa

Rozhovory s tvůrci politik GOAL je vnímán jako první pozitivní krok k integrovanému systému kariérového poradenství a systémovému řešení Důležitá je jednotná metodologie spojená s kontrolou kvality u poskytovatelů poradenství Nutné formalizovat kompetence kariérového poradce (ideálně s využitím stávajících systému a rámců – např. NSK, spolupráce s univerzitami aj.) Výstupy projektu GOAL mohou posloužit jako základ k vytvoření sofistikovaného systému (např. formou systémového projektu) Na počátku bojovali se spoluprací, neexistence formální partnerství není dle partnerů problém. Administrativa

Rozhovory s partnery Zástupci ÚP Není nutné spolupráci formalizovat; neformální spolupráce funguje na regionální úrovni Potřeba systémového řešení na regionální (národní) úrovni Poradci nejsou vnímání ze strany partnerů jako konkurence (nabízejí služby „nad rámec“) Výměna informací mezi poradci a partnery by měla probíhat i po ukončení projektu Potřeba respektovat přání každého klienta (ne každý klient chce stabilní zaměstnání či vzdělání) Partneři byli spokojeni s rozsahem spolupráce Na počátku bojovali se spoluprací, neexistence formální partnerství není dle partnerů problém. Administrativa

Rozhovory s partnery Poradce by měl být expert v sociální oblasti Poradce musí porozumět klientovi a jeho potřebám; nevnucovat mu své závěry a názory Poradce by měl mít rozsáhlé znalosti o specificích trhu práce Pedagog, psycholog, sociální pracovník.... Nutná spolupráce se školami s cílem zabránit předčasným odchodům ze vzdělávání Na počátku bojovali se spoluprací, neexistence formální partnerství není dle partnerů problém. Administrativa

Výstupy z projektu Dvě plně vybavená centra kariérového poradenství v Mostě a v Olomouci Metodika „Asistent kariérového poradce“ Metodická doporučení pro práci s nízce kvalifikovanými osobami Na počátku bojovali se spoluprací, neexistence formální partnerství není dle partnerů problém. Administrativa

Výzvy Udržení spolupráce mezi partnery na stávající úrovni Neexistence integrovaného systému Zvýšit povědomí o službách kariérového poradenství u širší veřejnosti, efektivní publicita Finanční možnosti cílové skupiny projektu, nedostatečná státní podpora Jak motivovat cílovou skupinu k návratu do vzdělávání Organizační záležitosti/administrativa Jak pracovat s klienty v sociálně vyloučených oblastech Na počátku bojovali se spoluprací, neexistence formální partnerství není dle partnerů problém. Administrativa

Doporučení Klíčová je spolupráce s partnery (ÚP...) Větší důraz na publicitu Spolupráce by měla probíhat s využitím stávajících sítí Znalost možností v rámci dalšího vzdělávání podmínkou Systémové řešení Uvedené služby je potřeba poskytovat Nutná formalizace kompetencí poradce Finanční otázky Na počátku bojovali se spoluprací, neexistence formální partnerství není dle partnerů problém. Administrativa

Děkuji za pozornost tereza.halouzkova@nuv.cz