Polský tref 2000 Zahájení 1  www.volny.cz/v.nulicek/bridge3.htm 17.9.2018 Zpracoval: Vláďa.Nulíček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pro 5. ročník INTERNET. Program v počítači. Prohlížíme si v něm internetové stránky. Prohlížeč / Vyhledávač.
Advertisements

Téma: Využití Accessu pro tvorbu evidence našeho podnikání Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Florbal Ročník: Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: S portovní hry Téma: Florbal – základní pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Potenciál, napětí, náboj, proud Základy elektrotechniky 1 Potenciál, napětí, náboj, proud Ing. Jaroslav Bernkopf.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
N Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_10_9. ročník_Chřipka – léčba onemocnění a možnosti prevence Autor:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceRegulátory.
Definice: Funkce f na množině D(f)  R je předpis, který každému číslu z množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo. Jinak: Nechť A, B jsou neprázdné.
Induktivní statistika
JÁ OBČAN Petra Slámová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
inzerce v časopisu ATLETIKA
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Interpolace funkčních závislostí
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Poměr.
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Úloha bodového systému
Excel – tabulkový procesor
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Tenis Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Inf Tabulkový procesor - formátování
VY_52_INOVACE_25_01_soustava kožní - hygiena
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
GE Money Bank.
VY_32_INOVACE_578_ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_579_ Jatky a masná výroba Test Název školy: Masarykova střední.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Workshop 2, Možnosti spolupráce škol a firem 2018 – 2019,
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vytápění Mechanické odvaděče kondenzátu
Kvadratické nerovnice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Zpracování a využití informací
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Přídavná zařízení.
Zlomky a desetinná čísla
Energie.
Jak postupovat při měření?
Otáčivý účinek síly.
Fitování Konstrukce křivky (funkce), která co nejlépe odpovídá naměřeným hodnotám. - může podléhat dodatečným podmínkám Lineární vs. nelineární regrese.
Podobnost trojúhelníků
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Fitování Konstrukce křivky (funkce), která co nejlépe odpovídá naměřeným hodnotám. - může podléhat dodatečným podmínkám Lineární vs. nelineární regrese.
Věcné učení První pomoc
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Regionální karty a vstup do Základní sítě pro rok 2020
Skvízy snadno a rychle 3.část Dvojité skvízy
Seminář o stavebním spoření
Grafy kvadratických funkcí
Dvourozměrné geometrické útvary
Slovní úlohy o společné práci − 3
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Transkript prezentace:

Polský tref 2000 Zahájení 1  www.volny.cz/v.nulicek/bridge3.htm 17.9.2018 Zpracoval: Vláďa.Nulíček

Zahájení 1  12-14 pravidelná rozloha 15-17 5+ 18+ jakákoli rozloha 12-17 4-4-1-4 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

1  - 12-14 pravidelná rozloha zahajujeme i se 4-listem károvým např. A2 KQ65 Q1082 Q64 připouští se 5-list trefový v rozloze 5332 s rozlohou 5 trefů a 4 kára zahajujeme 1 s 6-listem trefovým nebo 54M zahajujeme 2 výjimka: slabý 6-list např. KJ3 Q5 AJ J86542 dále se draží jako 5332 (tj. rebid 1NT) rovněž se někdy připouští rozloha 5 4MAJ 22 se slabou trefovou barvou např. K3 QJ97 AQ 109765 po 1 dražíme 2, po 1 dražíme 1NT (nelze 2) nedoporučuje se zahajovat 2 s rozlohou 4-4-0-5, je lépe zahájit 1 a dále dražit jako 4-4-1-4 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

1  - 15-17 5+ trefů s výjimkou (většiny) listů 5332 které zahajujeme 1NT Zahájení 1 Zahájení 1NT J5 K54 A5 AKJ654 AJ10 KJ3 A6 QJ653 AQJ5 75 K4 KQJ87 AQ4 KJ AJ J95432 A3 A2 QJ106 AJ1065 QJ32 AQ AJ Q5432 32 432 AKJ AKJ109 Q5 KJ A1032 KQ1032 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

1  - 18+ libovolná rozloha event. adekvátní zdvihová síla listu 1 je třeba zahájit s každým listem, kde hrozí, že po pasu partnera bychom mohli minout manši – např. AKJ32 K2 QJ32 A3 18 HCP AK105432 A32 KJ3 - 15 HCP, ale na hru stačí dubl pik a dáma kárová 32 AKQ432 AQJ2 2 16 HCP, ale dobrá barva, u partnera stačí najít krále kárového AKJ102 AQ102 K32 3 17 HCP 5-4 na drahých (problém s rebidem po odpovědi 1NT) Pokud bychom zahájili s rozlohou 5MAJ+4 1MAJ a po odp. 1NT partnera bychom rebidovali svou druhou barvu bez skoku (skok je 5-5), hrozí po pasu partnera (do 9 HCP), že bychom minuli manši – zahajte 1 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

Rozlohy 4441 obvykle zahajujeme 1 pouze se singlem károvým zahajujeme 1 dále se silou 12-14 HCP dražíme podobně jako ve var. slabého NT 1 - 1MAJ - 3MAJ by mělo slibovat 54MAJ a 15-17 HCP 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

+ - Silné a slabé stránky zahájení 1  Výhody Slabiny omezení rozsahu ostatních primerních zahájení lepší vylicování závazků, když jedna ruka je silná a druhá slabá náchylnost k zásahu soupeřů mnohoznačnost zahájení + - 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

Kdy raději zahájit 1 v barvě? pokud se obáváme zablokování dražby, např. - AK105432 A32 KJ3 se silnou dvoubarevnou kartou na levných 32 2 AKQ32 AKJ104 se silnou kartou 6 4 je lépe zahájit 1 káro a rebidovat piky (po zásahu soupeřů v srdcích po zahájení 1  nevíme co dražit dříve) 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

Jak ukážeme silnou variantu 1? přímo – skokem v nové barvě nebo NT 1 - 1 - 2 = ukazuje dobrou barvu (6-list s 2 tophonéry) 1 - 1 - 2NT = 18+ prav. bez 3 srdcí (odwrotka) a 4 piků (1 ) 1 - 1 - 3NT = 18+ na pevné levné barvě nepřímo po forcingu novou barvu bez skoku 1 - 1 - 1 - 1NT - 3NT = 18-20 prav. se 4 pikami 1 - 1 - 1 - 1NT - 2 = 18+ s 5 pikami (ne dobrá barva) 1 - 1 - 1 - 1NT - 2 = 4 piky 5+trefů 15+HCP (forcing na kolo) 1 - 1 - 1 - 1NT - 3 = 18+ 5 piků a 5 trefů „neekonomickou“ dražbou drahé barvy 1 - 1NT - 2  = 18+ 5+srdcí/piků 1 - 1 - 2 = 18+ 5+srdcí konvenčně (odwrotka) 1 - 1  - 2 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

Jak ukážeme střední variantu 1? 1 - 1NT - 2= 15+HCP a forcing na kolo (může být i 18+, protože 3 slibují dobrou barvu 6+) se 4 piky a 5+trefy dražíme: 1 - 1 - 1 - 1NT - 2 = 15+ 4piky a 5+trefů, forcing na kolo Jak ukážeme slabou variantu 1? Platí, že pokud jsme některou z dříve zmíněných metod neukázali silnou nebo střední variantu zahájení 1, pak máme variantu slabou (pozor s 5332 na trefech nesmíme dražit rovnou 5-list trefový, což by ukazovalo 15+, s výjimkou odpovědí partnera na 2.stupni) 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

Po negativní odpovědi 1 1-1-1NT/2NT = prav. rozloha 18-20, 21-23HCP (další dražba jako po otevření 1NT) 1-1-1 = a) slabá varianta se 4(3) listem b) minimum silné varianty s 5 listem (nebo rozlohou 4M5m) odpovídající může pasovat se silou do 4HCP, jinak draží natur. (2mohou být i semipozitivní varianta) speciální sekvence: 1-1-1- 2 = 9-11 HCP 5-4 na levných 1-1-2 = 15+HCP 5+trefů, neforsující 1-1- 2/3 = 18+(spíše více) s dobrou barvou, NF 1-1-2= GF (jako acolovské 2), dále naturální dražba s výj. 2, což je buď naturální nebo druhý negat. 1-1- 3/4 = silný dvoubarevný list (+jiná/+min/ +) 1-1- 3NT = gambling na dlouhé (plné) levné barvě 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

Významy odpovědi 1 „negativní“: 0-6 s libovolnou rozlohou (bez 4MAJ i se 7 body) v dalším kole pasujeme s 0-4 a dražíme s 5-7 „semipozitivní“: 7-11 neprav. rozloha bez 4MAJ (tj. 1 nebo obě levné) list nevhodný na hlášku 1NT 9-11 s dobrou levnou šestibarvou dražíme 3 dále: 1-1-1-3 = 9-11 šestilist (slabý na přímé 3) 1-1-1- 2 = 9-11 s 5-4 na levných 1-1-1-2 = 5-11 5trefů (může být i max. neg. var.) „silné“: 17+HCP pravidelná rozloha bez 4MAJ tento list by měl mít naději na slem i proti maximu slabého NT tuto variantu ukážeme skokem v NT např. 1-1-1-3NT (min. silné varianty tj. 17-18 HCP) 1-1-1-2NT (18+ HCP) hledání levného fitu probíhá podle principu, že dražba NT popírá fit a dražba drahé barvy je c-b s fitem např. 1-1-1-2NT-3-3 1-1-1-2NT-3-3- 3 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

Dražba po zásahu (nebo kontra) Platí tyto zásady: dražba na 1.+3.stupni forcuje dražba na 2.stupni neforcuje (pokud není skokem) na 1.stupni se po zahájení 1 draží jako by zásah nepřišel (System On) 1 - (1) - 1 = 7+HCP 4list pikový, forcing 1 - (1) - kontra = 7+HCP bez 4listu pikového a list nevhodný na hlášku v NT 1 - (1) - 2 = 7-11 HCP 5-list, neforcuje 1 - (1) - 2 = 12+HCP 5+list, forcing 1 - (1) - Dbl = obě drahé 1 - (Dbl) - pas/1 = 0-7 HCP (pas slibuje 3+trefy) 1- (Dbl) - Rdbl = 10+ HCP, zájem o kontrování soupeřů (trestné kontra alespoň na 2 barvy soupeřů) 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

Přehled odpovědí na 1 (WJ2005) 1 0-6/0-8 negativní (se 4MAJ/bez 4MAJ) 7-11 bez 4MAJ a list nevhodný na BT hlášku (levné barvy) 12+ bez 4MAJ, list nevhodný na BT závazek z vlastní ruky 1 7+ 4+list, forcing (se silnou variantou a 3+fitem odwrotka) 1NT (8) 9-11 bez 4MAJ, víceméně prav. (jinak semipoz. 1) 2 12+ 5+list, GF 2 dobrý (5)6+list, GF, se slemovými ambicemi (15-16+) 2NT 12+ bez 4MAJ, GF (shora neomezené) 3  9-11, dobrý 6+list (s 2 tophonéry) 3  7-list s 2tophonéry a nic vedle 17.9.2018 © Vláďa Nulíček

Polský tref 2000 Zahájení 1  www.volny.cz/v.nulicek/bridge3.htm 17.9.2018 Zpracoval: Vláďa.Nulíček