Obce a implementace GDPR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ochrana osobních údajů při poskytování informací
Advertisements

Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů Zveřejněno ve Sbírce zákonů ČR, částka 99/2000.
Jiří Dohnal, Roman Zemánek
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Otázky a odpovědi k zákonu č. 300/2008 Sb. Zpracoval: Mgr. René Pleva Datum:
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Právo na informace Tereza Danielisová,
Realizační tým ICZ duben 2005
Správa sociálního zabezpečení Sociální pomoc. doplňkový systém pomoc fyzickým osobám, které ocitly v tíživých sociálních situacích, které nemohou překonat.
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Základní registry ve veřejné správě
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
Správa sociálního zabezpečení Sociální pomoc. doplňkový systém pomoc fyzickým osobám, které ocitly v tíživých sociálních situacích, které nemohou překonat.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách.
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Ing. Dana Bérová Ministerstvo informatiky.
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů.
Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.
Katastr nemovitostí na internetu a reálné možnosti jeho využití fyzickými a právnickými osobami Č e s k ý ú ř a d z e m ě m ě ř i c k ý a k a t a s t r.
P O V O D N Ě a O B C E Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Pracovní právo pro veřejné správu Prameny práva Vznik pracovního poměru.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Správa základních registrů Mgr. Michal Novák ředitel Správy základních registrů.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
General Data Protection Regulation GDPR
Cloud computing v praxi
Nemocenské a další sociální dávky v ČR
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Ochrana osobních údajů v knihovnách
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Aplikace zákonů č. 101/2000 Sb. č. 227/2000 Sb.
OBECNÉ NAŘÍZENÍ O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ (gdpr) – POHLED sp čr
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR)
GDPR General Data Protection Regulation
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Vybrané právní aspekty podnikání v digitálním věku
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Téma VÝVOJ NÁZORŮ NA PODSTATU MZDY
Jak se připravit na GDPR ?
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
GDPR ve školství Pavel Škarban Tábor,
GDPR a obec Praha Mgr. Jan Vobořil, Ph.D. 1.
Pověřenec pro ochranu osobních údajů – povinně zřizovaná pracovní pozice nebo externí spolupracovník? JUDr. Jakub Morávek, Ph. D.
GDPR a Smlouva o zpracování osobních údajů
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Podpora implementace dětských skupin CZ /0.0/0.0/15_009/
Informace pro externí administrátory
XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV
S C H Ů Z K A R O D I Č Ů v úterý
GDPR pro knihovny JUDr. Tomáš Doležal advokát
GDPR - náhled po 133 dnech JUDr
GDPR JUDR. Mgr. Barbora Vlachová
GDPR a budoucí redakční praxe
V. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

Obce a implementace GDPR Praha, 12.3.2018 Ing. Dan Jiránek, ředitel pobočného spolku Svaz měst a obcí České republiky

Povinnosti správce (obce) Více chránit osobní údaje fyzických osob (šifrováním, pseudonymizací) Zřídit funkci pověřence pro ochranu osobních údajů (bude pro obce mandatorním výdajem v samostatné působnosti Vést záznamy o zpracování osobních údajů

Povinnosti správce obce Dokládat soulad s GDPR např. protokol o pravidelném testování IS, úprava vnitřních směrnic např. organizační řád Hlásit porušení zabezpečení osobních údajů (72 hodin) Pokud se fyzická osoba obrátí na správce s dotazem např. kde všude se nachází její osobní údaje, musí správce odpovědět do 1 měsíce, ve složitějších případech do 2 měsíců

Příprava obcí na implementaci GDPR Svaz v rámci KISMO zpracoval doporučení pro malé obce „jak provést revizi osobních údajů vlastními silami. Mnohé agendy jsou stejné např. poplatek za psa Doporučení obsahuje i agendové listy OÚ Při revizi osobních lze využít i systémových analýz, které zpracovalo MV MV zpracovalo pro obce metodiku k pověřenci pro ochranu osobních údajů

Příprava obcí na implementaci GDPR Obce dokončují revize osobních údajů Realizují opatření, která vyplynula z revize osobních údajů např. uzamykatelné skříně Připravují se na jmenování pověřence pro ochranu osobních údajů – u malých obcí bude sdílený

Obce a řešení situací v rámci ochrany osobních údajů Jak je to s činností spolku a osobními údaji? Obce, příspěvkové organizace obcí, apod., poskytují různé sociální služby pro seniory. V rámci těchto služeb senioři uvádějí kontaktní údaje na své sousedy, rodinné příslušníky pro případ naléhavých událostí, jak to řeší GDPR?

Obce a řešení situací v rámci ochrany osobních údajů Smlouvy s právnickými osobami, ve kterých jsou uvedeny kontakty na fyzické osoby – zaměstnance firem. (např. ve smlouvě s právnickou osobou – dodavatel SW uvedl kontakty (jméno, příjmení, telefon) pro poskytování helpdesku. Jak správně přistupovat k těmto smlouvám? Co když zaměstnanec firmy, jehož údaje jsou obsahem smlouvy, požádá o zapomenutí v souvislosti s ukončením pracovního poměru (anonymizovat údaje zpětně je nereálné).

Obecné nařízení a adaptační zákony Adaptační zákony nebudou schváleny do 25.5.218 Období, kdy bude plně platit obecné nařízení vč. sankcí Adaptačním zákonem lze sankci upravit, umožňuje to obecné nařízení Poslední zveřejněný návrh na výši sankce byl 10 mil. Z jednání na MV vyplynula sankce 5 tisíc pro obce I. typu, uvažuje se, že výjimka by se měla vztahovat i na obce II. typu

Obecné nařízení a adaptační zákony Podporujeme rakouskou cestu řešení obecného nařízení a to, že orgánům veřejné moci není možné uložit peněžitou pokutu. Argument, že to není možné takto diskriminačně uzákonit, protože by se to týkalo jen subjektů veřejného práva je k diskusi. Obce neobchodovaly s osobními daty fyzických osob Nejsou známé ani případy úniku osobních údajů

Obecné nařízení a adaptační zákony Lze podporovat i variantu s návrhem sankce 5 tisíc, avšak pro všechny OVM Nesmíme zapomenout, že OVM jsou i školy a školky Na argument, že ÚOOÚ zatím nedal OVM vysokou sankci nelze bezvýhradně spoléhat, situace se může změnit Měnit ji mohou i postupně vydávaná vodítka WP29

Dan Jiránek jiranek@smocr.cz