Claude Debussy skladateľ impresionizmu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fryderic Chopin.
Advertisements

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Fryderyk Chopin.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
Fryderyk Franciszek Chopin
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
JOHANN SEBASTIAN BACH.
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
ANTONÍN DVOŘÁK.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
BEDŘICH SMETANA.
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3432 NázevGeorg Friedrich Händel Téma hodinyŽivot a dílo G. F.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3423 NázevLeoš Janáček Téma hodinyŽivot a dílo Leoše Janáčka PředmětHudební.
HUDBA  Pozdní romantismus, expresionismus (snaha o nový hudební výraz a kompoziční přístup)  Biblické náměty.
IMPRESIONISMUS Markéta Svobodová. IMPRESIONISMUS směr, který vznikl koncem 19. st. ve Francii Výraz imprese = dojem, vjem nebo otisk Výraz „prchavý okamžik“
Verejné osvetlenie mesta Topoľčany
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
Dějiny hudby a její osobnosti
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Určeno žákům prvního stupně ZŠ
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_18
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Fréderic Chopin Zelazowa Wola Paříž.
Název školy: Základní škola Netvořice
HUDBA 20.storočia.
Michal Birás Klasicizmus.
Vypracovala Veronika Krušpánová, III.B
Janka Tóthová 7.A Leoš Janáček.
Aktivity DSS a ŠZ Slniečko Oščadnica
Práca – trest alebo radosť?
Antoine de Saint - Exupéry
Andrej Sládkovič Vlastné meno: Andrej Braxatoris
Veronika Vargová Nikola Kanalošová 7.C
Špeciálna základná škola Partizánska 26, Krupina
Guillaume Apollinaire * 26. august 1880, Rím-† 9. november 1918, Paríž
Naši absolventi ZŠ Ulica pionierov v Rožňave
Najvýznamnejší slovenskí skladatelia vážnej hudby
Život v stredovekom meste
O rímskom divadle Čítanie pre 4.ročník ZŠ.
                                                                       Róbert Klučár IV.C.
Charles Augustin de Coulomb
Miesta, ktoré by som navštívil v Paríži
Kubizmus. Kristián Luksaj 8.B.
Operný spevák Peter Dvorský
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
Vincent Šikula - Prázdniny so strýcom Rafaelom
Renesancia a Barok.
Marián Varga Klavirista - Virtuóz
Tematický celok: „Človek a komunikácia“
Významní hudobní skladatelia od 17. storočia
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
VY 32 INOVACE 543.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Claude Debussy skladateľ impresionizmu

Claude Achille Debussy * 22 .august 1862 Saint Germail en Laye † 25 . marec 1918 Paríž Bol francúzskym hudobným skladateľom jeho tvorba tvorí prechod medzi romantizmom a modernými smermi hudby 20. storočia počet diel 142

Životopis

Detstvo Rodičia syna preto radšej zverili do opatery bohatšej Claudovej tety, ktorá prišla s myšlienkou prihlásiť ho na hodiny klavíra k starému učiteľovi. Jeho talent si všimla pianistka Mauté de Fleurville (Chopinova žiačka), ktorá sa ponúkla, že bude dávať Claudovi hodiny zdarma. Debussy rýchlo postupoval a Mauté ho na prekvapenie celej rodiny prihlásila na parížske konzervatórium. Debussyho predkovia boli prevažne remeselníci a od umenia mali všetci ďaleko. Tu Debussy študoval hru na klavíri, ale aj hudobnú teóriu a kompozíciu

Konservatorium a pobyt v Rusku Debussy začal konzervatórium navštevovať vo svojich desiatich rokoch. Najviac mu dali hodiny solféže s mladým Albertom Lavignacom. Počas štúdia na konzervatóriu prišla ponuka učiť hre na klavír deti Nadeždy von Meck, slávnej mecenášky Čajkovského. Pre Debussyho to bolo vyslobodenie z tesného prostredia konzervatória. Odišiel za rodinou von Meck najprv do Švajčiarska a Talianska a o rok na to do Ruska, kde sa zoznámil s dielami Mocnej hŕstky a Čajkovského. Rezervovaná Nadežda si Debussyho nakoniec obľúbila, najmä kvoli jeho vynikajúcej schopnosti hry z listu pri štvorručnom prehrávaní skladieb. Debussymu sa však zapáčila Nadeždina dcéra a preto požiadal pani vo Meck o jej ruku.

Rím V roku 1884 získal prvé miesto a teda štipendium na študijný pobyt vo Vile Medici v Ríme. V Ríme bol však nešťastný a trpel depresiami. Nenašiel tu vhodné prostredie pre komponovanie. Inštitútu, ktorý mu cenu udelil, musel však preukazovať činnosť. Po získaní ceny sa už neusiloval dostať sa do priazne profesorov a do Paríža posiela symfonickú skladbu Jar. Na profesorov dojem neurobil. Ocenili síce jeho zmysel pre zvukovú farebnosť, vyčítali mu však záľubu vo zvláštnostiach, nedostatok formy a línií.

Tvorba :

Opera Pelléas a Melisanda Klavírna tvorba Arabesky Pour le piano Rytiny Masques Ostrov radosti (L'Isle Joyeuse, 1904) Obrazy I. a II. Opera Pelléas a Melisanda Jediná dokončená opera. Pracoval na nej 12 rokov.

Klavírna tvorba Detský kútik Prelúdiá I. a II. Na bielych a čiernych Komorná tvorba Detský kútik Prelúdiá I. a II. Na bielych a čiernych Etudy I. a II. Suite Bergamasque (jej súčasťou je Claire de Lune) Sláčikové kvarteto g-mol Syrinx Sonáta pre violončelo a klavír Sonáta pre flautu, violu a harfu Sonáta pre husle a klavír

Balety Khamma Jeux La Boite a joujoux Orchestrálne skladby Jar (Printemps, 1887) Fantázia pre klavír a orchester Faunovo popoludnie (Prélude à l'après-midi d'un faune, 1892-1894) Nokturná (Nocturnes, 1897-1899) Kráľ Lear More (La Mer, 1903-1905) Tance (Danses, 1904) Rapsódia pre altový saxofón a orchester (1901-1911) Rapsódia pre klarinet a orchester (1909-1910) Obrazy pre orchester (Images pour orchestre, 1909-1912) Khamma Jeux La Boite a joujoux

Koniec Ďakujem za pozornosť. Vypracovala :Yuliya Peyk 8.a