NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

CÉVY (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu VY_32_INOVACE_bio_zoo10 Označení materiálu zoo10_pavoukovci_Arachnida.ppt Název školy Gymnázium.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Základy automatického řízení 1
Kmen: členovci II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vytvořil: Mgr. Tomáš Kordula
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Krytosemenné dvouděložné rostliny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Vzdušnicovci.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HMYZ STAVBA TĚLA.
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_09_Kostra horní
Pavoukovci Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_26_Přehled členovců
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Prezentace – výklad učiva
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Třída: RYBY.
Pavoukovci skupina bezobratlých živočichů zahrnuje přes druhů
Základní skupiny živočichů
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Rozmnožování organismů
KORÝŠI.
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PŘÍRODOPIS 6 HMYZ.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_127_Korýši
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Korýši Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_28_Korýši-opakování
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._24.ČLENOVCI TÉMA: ČLENOVCI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2349

ANOTACE: Prezentace seznamuje žáky s typickými znaky početné skupiny bezobratlých živočichů označované jako členovci a s jejím dalším dělením. Bublinové popisky pomáhají žákům rozvíjet jejich logické uvažování a komunikační schopnosti. Ke shrnutí a utřídění nově získaných poznatků žákům slouží krátké závěrečné opakování formou odpovědí na zadané otázky. K prezentaci je vhodné použít učebnu s interaktivní tabulí, ale postačí i dataprojektor. Doporučujeme prezentaci doplnit ukázkou trilobitů. Prezentaci lze případně dále doplnit dalšími obrázky vztahujícími se k danému tématu. Prezentace byla vytvořena dne 22. 3. 2012 a ověřena dne 26. 3. 2012.

Členovci

Zkus odhadnout její význam. Charakteristika - nejpočetnější skupina živočichů hlava - tělo složeno z nestejných článků hlavohruď hruď (u některých splývají) zadeček - článkované končetiny - na povrchu těla pokožka s kutikulou (pevná - z chitinu = odolná organická látka, u některých i z uhličitanu vápenatého) - ochranná funkce Zkus odhadnout její význam. - funkce vnější kostry - neumožňuje růst svlékána + nahrazena novou

Na základě svých znalostí odhadni typ NS členovců. - celým povrchem těla (drobné formy) - žábrami (vodní) - vzdušnicemi nebo plicními vaky (suchozemští) - spirálovitě vyztužené trubičky - přivádí kyslík rovnou do tkání Na základě svých znalostí odhadni typ NS členovců. Obr. vzdušnice nápověda: - CS - otevřená a) rozptýlená c) žebříčkovitá b) zauzlinová - NS - dokonalejší žebříčkovitá - RS - většinou odděleného pohlaví - VS - jednoduché ledviny nebo malpighické trubice

- čípky, brvy (především na tykadlech + končetinách) - smyslové ústrojí - čípky, brvy (především na tykadlech + končetinách) - složené oči (z jednoduchých oček) - složité instinkty + u některých adaptivní chování Instinkt = vrozený způsob chování ~ Adaptivní chování - chování zahrnující přizpůsobení se různým podmínkám a situacím Zkus objasnit pojmy instinkt a adaptivní chování.

- dělí se: • trilobiti - nejprimitivnější a nestarší již vyhynuli (obývali prvohorní moře) • klepítkatci • korýši • vzdušnicovci

Opakování otevřená 1) Čím je tvořena vnější kostra členovců? - pokožkou s pevnou kutikulou ( chitin, u některých i uhličitan vápenatý) 2) Uveď typ nervové a cévní soustavy členovců. otevřená dokonalejší žebříčkovitá 3) Vysvětli co jsou vzdušnice a k čemu slouží. - spirálovitě vyztužené trubičky – slouží k dýchání 4) Objasni pojem adaptivní chování. - chování zahrnující přizpůsobení se různým podmínkám a situacím • trilobiti • korýši 5) Jmenuj skupiny členovců. • klepítkatci • vzdušnicovci

Použité zdroje - použité obrázky – kliparty galerie MS Office 2010 - použitý nákres (obr. vzdušnice) pochází z vlastní tvorby