Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-26 Ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vedlejší věta předmětná
Doplněk a vedlejší věta doplňková
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_008_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
VY_32_INOVACE_03-37 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Příslovečné určení Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0110 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český.
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
VY_32_INOVACE_03-29 Ročník: Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_32_INOVACE_0306_základní VČ Téma: Základní skladební dvojice Číslo.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_03-05 Ročník: 6.,7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
Přívlastek II VY_32_INOVACE_03-28 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh:
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Volební právo VY_32_INOVACE_03-54 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo Téma:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Právo VY_32_INOVACE_03-59 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
Podmětná a přísudková věta
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková, abstraktní, konkrétní
Druhy práva VY_32_INOVACE_03-60 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Čárka v souvětí VY_32_INOVACE_03-40 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příslovce VY_32_INOVACE_03-15 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Autor: Martina Pijáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
Státní občanství VY_32_INOVACE_03-43 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Slovesa II VY_32_INOVACE_03-12 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Přídavná jména I VY_32_INOVACE_03-06 Ročník: 6. , 7.
Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
Grafické znázornění souvětí
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní větné členy - podmět
VY_32_INOVACE_06-18 Testové otázky k tématu Vylučovací soustava
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
Základní větné členy – přísudek
Podstatná jména – mluvnické významy
Transkript prezentace:

Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-26 Ročník: 6. 7. 8.  6. 7. 8. Vzdělávací oblast:  Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma: Příslovečné určení Jméno autora:  Libuše Gondkovská Vytvořeno dne:  23. 8. 2011 Metodický popis, (anotace):  Seznámí žáky s dalšími druhy příslovečných určení a procvičí je VY_32_INOVACE_03-26

Příslovečná určení II Příslovečné určení míry Otázka: Jak moc, jak málo, do jaké míry 6 2 velmi pěkně hodně barevný 5 6 natíral o sto šest silně vonící 5 5 běžel jako o závod leje jako z konve

Příslovečné určení příčiny zabloudil kvůli mlze zpozdil se kvůli počasí Proč? nepřišla pro nemoc Obr.1

Příslovečné určení podmínky při dobré vůli se domluví bez práce nejsou koláče bez doporučení nemůžeš pracovat Za jakých podmínek? Obr.2

Příslovečné určení účelu došel nakoupit nakreslil to pro radost neuč se jen pro hezké známky Za jakým účelem? Obr.3

Příslovečné určení přípustky zvítězili navzdory překážkám stalo se to přes zákaz dokázal to i přes neznalost I přes jaké okolnosti (překážky)? Obr.4

Najdi a urči druh příslovečného určení Byl zatčen pro podezření z loupeže. Zavřeli ho i přes jeho nevinu. Soudce ho velice naštval. Právník mu poradil odvolat se. Pustí ho při slušném chování. Pu příčiny Pu přípustky Pu míry Pu účelu Pu podmínky

Rozhodni, zda se jedná o Pu příčiny, nebo účelu Pro kouř z komínu jsme neviděli nebe. Dojdi na poštu pro dálniční známku. Rozbrečela se vzteky. Došla si vybrat peníze. Bylo zavřeno pro nemoc. Kvůli spěchu se s námi nebavil. Kolemjdoucí se zastavili prohlédnout si výlohy. Pu účelu Pu příčiny Pu účelu Pu příčiny Pu příčiny Pu ůčelu

Použitý zdroj: HORÁČKOVÁ, Miroslava, et al. Český jazyk pro sedmý ročník ZŠ. Havlíčkův Brod : Alter, 1999. 188 s. ISBN 80-7245-1001-8. HAUSER, Přemysl; STYBLÍK, Vlastimil. Český jazyk : Cvičebnice pro 9.ročník základních škol. Praha : Fortuna, 1996. 102 s. ISBN 80-7168-341-8. TOPIL, Zdeněk; BIČÍKOVÁ, Vladimíra. Český jazyk s Tobiášem : Skladba - Věta jednoduchá II. 3. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1996. 71 s. ISBN 80-85808-39-0. Obr. 1-4[cit.2011-8-23] dostupné na: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe