PŘEMĚNA SKUPENSTVÍ VODY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co už známe? tání tuhnutí var a vypařování.
Advertisements

Voda.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Skupenství látek a vnitřní energie
PŘECHODY MEZI SKUPENSTVÍMI
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Kapalnění Sublimace Desublimace
Změny skupenství látek
Skupenské změny.
Skupenství Rozdělujeme na: PlynnéKapalnéPevné. Plyn Plyn neboli plynná látka je jedno ze skupenství látek, při kterém jsou částice relativně daleko od.
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
Najdi podobu vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
FYZIKA Změny skupenství.
Skupenské změny 1 © Petr Špína 2011 foto: Pavel Bohatý, Milan Vávrů VY_32_INOVACE_B
Vypařování a kapalnění
SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_12 Název materiáluSublimace.
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-003 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změny skupenství látky TÉMATICKÝ CELEK:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku.Slouží k naučení nového učiva. Žák na základě dvou pokusů vyjádří závěry týkající se tání látky.Žák se.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Z MĚNY SKUPENSTVÍ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi „černou ovci“ voda šampón benzín med led limonáda olej.
? Kde se šíří teplo prouděním ? Kde se využívá proudění tepla ? Dovedeš vysvětlit princip ledničky ?
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Blanka Krejsová Název : VY_52_INOVACE_35_Teplota.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Vypařování, sublimace Autor: Mgr. Alena Víchová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Určení měrných skupenských tepel vody
DUM II. / 11. skupenství vody
Tání a tuhnutí Tání je děj, při kterém se pevná látka mění v kapalinu.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Skupenství Pro jednotlivé podoby látek užíváme pojem SKUPENSTVÍ.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Tání pevné látky Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
TÁNÍ.
KAPALNĚNÍ SUBLIMACE DESUBLIMACE
Změny skupenství.
Směsi.
Teplo.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Neživá příroda vzduch a voda.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Skupenství látek.
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Atomy a molekuly Z čeho jsou složeny látky?
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Člověk a příroda – fyzika
FÁZOVÝ DIAGRAM.
Fyzika 2.E 4. hodina.
Změny skupenství látek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
je obsažena ve vzduchu, není vidět
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Teplota, měření teploty
Transkript prezentace:

PŘEMĚNA SKUPENSTVÍ VODY

VODU ZNÁME VE 3 SKUPENSTVÍCH LED SKUPENSTVÍ PEVNÉ VODA SKUPENSTVÍ KAPALNÉ PÁRA SKUPENSTVÍ PLYNNÉ

CO SE STANE, KDYŽ LED ZAHŘÍVÁME? LED ZAČNE TÁT - MĚNÍ SE NA VODU (KAPALINU) NA TEPLOMĚRU JE 0 STUPŇŮ BOD MRAZU

CO SE STANE, KDYŽ ZAHŘÍVÁME VODU ? ZMĚNÍ SE V PÁRU (LÁTKU PLYNNOU) TEPLOMĚR UKAZUJE 100 STUPŇŮ BOD VARU

CO SE STANE, KDYŽ PÁRU OCHLAZUJEME ? PÁRA (LÁTKA PLYNNÁ) SE ZMĚNÍ VE VODU (KAPALINU) CO SE STANE, KDYŽ OCHLAZUJEME VODU? VODA (LÁTKA KAPALNÁ) SE ZMĚNÍ V LED (LÁTKU PEVNOU)

OPAKUJEME 1.CO POTŘEBUJE VODA, ABY ZMĚNILA SKUPENSTVÍ ? ZAHŘÍVAT NEBO OCHLAZOVAT ROZBÍT A SPRAVIT 2. CO SE STANE SE ZMRZLINOU V LÉTĚ? ZMRZLINA – LÁTKA PEVNÁ TEPLEM ROZTAJE A STANE SE Z NÍ KAPALINA 3. KOLIK STUPŇŮ MÁ POLÉVKA, ZE KTERÉ UNIKÁ PÁRA? 20 STUPŇŮ 100 STUPŇŮ