Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Advertisements

Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Objem válce TEMA: Matematika 8.ročník.
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ kružnice opsaná trojúhelníku
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Objem a povrch kvádru a krychle
Užití goniometrických funkcí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
56.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti I.
Matematika Koule.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Opakování na 4. písemnou práci
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - lesní plody ( EUPŠPřv15),
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Přímá tělesa v úlohách z praxe
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
VY_42_INOVACE_12_Oblouk a kruhová výseč - příklady
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Výpočet neznámé ze vzorce (EUPŠM15), M 9.r. Zpracoval: Mgr. Anna Matějová

Anotace: DUM je zaměřen na procvičení učiva k vyjadřování neznámé ze vzorce. Žáci po předchozím vysvětlení samostatně řeší zadané příklady a společně provádějí kontrolu řešení. Žáci vyjádří ze vzorce stanovenou veličinu užitím ekvivalentních úprav. DUM byl vytvořen: 12. 12. 2011

Je dán lichoběžník ABCD, kde základny mají délky a = 1 dm, c = 8 cm, a jeho obsah je 54 cm2. Vypočítejte délku jeho výšky. (Nápověda: Nejdříve odvoďte vzorec pro výpočet výšky a pak dosaďte.) c = 8 cm C D v A B a = 1 dm

Výška lichoběžníku má délku 6 cm. Řešení k úloze č. 1: a = 1 dm = 10 cm c = 8 cm S = 54 cm2 v = ? [cm] / . 2 2S = (a +c) . v / : (a + c) 6 cm Výška lichoběžníku má délku 6 cm.

2. Povrch válce je 474,32 cm2, průměr jeho podstavy je 14 cm. Určete výšku tohoto válce. (Nápověda: Nejdříve odvoďte vzorec pro výpočet výšky a pak dosaďte.) = 14 cm

Výška válce má velikost 10 cm. Řešení k úloze č. 2: S = 474,32 cm2 d = 14 cm r = 7 cm v = ? [cm] / - 2πr2 / : 2πr 10 cm Výška válce má velikost 10 cm.

3. Je dán Δ ABC, kde a = 5 cm, b = 7 cm, c = 8 cm. Tomuto Δ je opsaná kružnice, jejíž poloměr je r = 4 cm. Vypočítejte obsah Δ ABC. (Nápověda: Nejdříve odvoďte vzorec pro výpočet obsahu a pak dosaďte. Využijte vzorec pro poloměr kružnice opsané: ) C b = 7 cm a = 5 cm S r = 4 cm A c = 8 cm B

Obsah trojúhelníku ABC je 35 cm2. Řešení k úloze č. 3: a = 5 cm b = 7 cm c = 8 cm r = 4 cm S = ? [cm2] / . 2S / : 2r 35 cm2 Obsah trojúhelníku ABC je 35 cm2.

4. Plechová krabice bez víka má tvar kvádru. Vypočítejte výšku této krabice, jestliže na její zhotovení bylo potřeba 25 dm2 plechu a rozměry dna jsou 30 cm a 25 cm. (Nápověda: Nejdříve odvoďte vzorec pro výpočet výšky a pak dosaďte.) v b = 25 cm a = 30 cm

Výška plechové krabice je 15,8 cm. Řešení k úloze č. 4: a = 30 cm b = 25 cm S = 25 dm2 = 2 500 cm2 v = ? [cm] / - ab / : (2a + 2b) 15,8 cm Výška plechové krabice je 15,8 cm.

Citace: http://www.aristoteles.cz/matematika/stereometrie/valec.php vlastní zdroje