Ekosystém potoků a řek Rostliny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
C Z.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; C Z.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přírodověda 4. ročník Ekosystém potoků a řek Živočichové OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Ekosystém potok a řeka Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Ekosystém louka Rostliny
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Ekosystém rybník Rostliny
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_19_Ekosystém ve vodě, u vody
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva vod Rostlliny
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Člověk a jeho svět 4. ročník
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Opakování č. 6 Vlastivěda 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Opakování č. 4 Vlastivěda 4. ročník
LOMENÁ ČÁRA Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Lidské hodnoty Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ekosystémy Opakování Přírodověda 4. ročník
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Naše nejstarší dějiny v pověstech
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
VELKÁ KOTLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
VY_32_INOVACE_28_Blatouch_bahenni Přírodověda - 5. ročník
Čeledi: liliovité a amarylkovité
PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST
Ekosystém louka Živočichové
Opakování č. 3 Vlastivěda 4. ročník
VY_32_INOVACE_04-51 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Poznávání rostlin a živočichů typických pro les
Minerální látky jako podmínka života
Opakování č. 2 Vlastivěda 4. ročník
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ekosystém POTOK A ŘEKA.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Ekosystém park Rostliny
České země po husitských válkách
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
Vláda prvních Habsburků
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Opakování pojmů z ekologie
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_35_ vodní_rostliny_ad1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

Ekosystém potoků a řek Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. Číslo a název klíčové aktivity: III/2; Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Interní číslo: VY_32_INOVACE_PR.KK.4.18

Ekosystém potoků a řek1 Potoky a řeky reprezentují tekoucí vodu Na březích potoků a řek najdeme břehový porost, který jej zpevňuje a poskytuje úkryt živočichům Rostou zde podobné rostliny jako u rybníka

2, 3

Vrba jíva2, 3 samčí samičí

Vrba jíva2, 4 Květy rozkvétají před rašením listů (kočičky) Dvoudomá (samčí a samičí květy na různých rostlinách) Bohatá na med Svěcení kočiček na květnou neděli

1

Pomněnka bahenní1 Modré drobné květy Roste na bahnitých březích tekoucích i stojatých vod

5

Blatouch bahenní5, 6 Žluté květy Bahnité vlhké břehy Slabě jedovatý

7

Netýkavka nedůtklivá7, 8 Roste na vlhkých místech Šťavnatý stonek Zralé plody při dotyku vystřelují semena

Rostliny ekosystému potoků a řek1 Potoky a řeky jsou ekosystémy s tekoucí vodou. Na jejich březích roste např. vrba bílá, vrba jíva nebo pomněnka bahenní, blatouch bahenní a netýkavka nedůtklivá.

1. O jaké rostliny se jedná? Modrá barva – Vystřeluje semena – Kočičky – Slabě jedovatý –

2. Spoj názvy, které k sobě patří. Vrba bahenní Pomněnka nedůtklivá Blatouch jíva Netýkavka bahenní

3. Namaluj pastelkami potok a umísti k němu rostliny, které u něj můžeme najít. Napiš jejich názvy.

Seznam literatury ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 68. ISBN 978-80-7289-211-2. JAZWINSKI, Diana. Wildflowers. Dianna Jazwinski@Fizzphotos [online]. 2012 [cit. 2012-06-04]. Dostupné z: http://www.fizzphotos.com/photo_7532294.html BROWN, Robert. Female Salix caprea catkin. TrekNature [online]. 2005 [cit. 2012-06-04]. Dostupné z: http://www.treknature.com/gallery/photo12241.htm Vrba jíva. NADACE DŘEVO PRO ŽIVOT. Mezi stromy [online]. 2007 [cit. 2012-06-04]. Dostupné z: http://www.mezistromy.cz/cz/les/rostliny-v-lese/listnate-stromy/vrba-jiva Marsh Marigold. Living Afield [online]. 2011 [cit. 2012-06-04]. Dostupné z: http://livingafield.com/Plants_MarshMarigold.htm Blatouch bahenní. Přírodou.cz [online]. 2009 [cit. 2012-06-04]. Dostupné z: http://rostliny.prirodou.cz/pryskyrnikovite/blatouch/blatouch-bahenni/ KUNEV, Georgi. Impatiens Noli-tangere. Www.ImagesFromBulgaria.com [online]. 2005 [cit. 2012-06-04]. Dostupné z: http://imagesfrombulgaria.com/v/Plants_of_Bulgaria/Balsaminaceae/Impatiens+noli-tangere+L/DSC08518.jpg.html?g2_imageViewsIndex=1 SOCHOR, Michal. Netýkavka nedůtklivá. Botanika - teorie a praxe [online]. 2010 [cit. 2012-06-04]. Dostupné z: http://botanika.borec.cz/netykavka_nedutkliva.php