Proč útok na Irák?.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sídla Mgr. Jana Nováková. osídlení a jeho vývoj kolonizace = je proces, který má za následek vytvoření nového trvalého společenství na novém území a případně.
Advertisements

Problémy světa. Vývoj obyvatelstva a problém výživy Počet a rozmístění světového obyvatelstva Rasová struktura Etnická a jazyková struktura Náboženská.
Svět podle CIA Úvodem 16 vládních zpravodajstvích agentur, přizvaní civilní experti Velmi americko-centristicky zaměřená Budoucnost na základě čtyř.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
ZÁVĚR 2.SVĚTOVÉ VÁLKY. V roce 1943 již bylo zřejmé, že spojenci dříve nebo později válku vyhrají Vojska bojující za Hitlera a jeho spojence postupně ztrácela.
Islámský stát Vypracoval: Jan Kucin.
Vlad ě na Zezulová Turecko Základní informace Oficiální název: Turecká republika Rozloha: km Turecko se rozkládá na hranici Evropy.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE 2. fáze studené války období zatlačování komunismu ( )
Asie Jihozápadní. Obecný úvod  Civilizace  Sumerové  Babylon  Mezopotámie  Arábie  Persie  Osmanská říše  Islám  Sunnité X Šiité  Izrael  Konflikty.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Dobiášová Michaela Název: VY_32_INOVACE_05_C 15_Vybrané státy Jihozápadní Asie Téma: Asie Číslo.
Marie Baronová.  křižovatka obchodních cest  pozůstatky kmenové organizace  vůdci kmene:  světští: agové, bejové, mírové, chánové, begové  duchovní.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Asie Státy - Jihozápadní. Dělení I. Blízký východ II. Země Arabského poloostrova III. Mezopotámské státy.
STUDENÁ VÁLKA 1. FÁZE POČÁTKY STUDENÉ VÁLKY ZA POČÁTEK SE POKLÁDÁ PROJEV WINSTONA CHURCHILLA V AMERICKÉM FULTONU 1946 – EVROPA ROZDĚLENA NA.
Diktatury ve světě.
DŮSLEDKY 1. SVĚTOVÉ VÁLKY: o V průběhu 4 let : zahynulo 10 milionů vojáků, 20 milionů zraněno o trvalá invalidita: 10-ky tisíc vojáků o ekonomika a hospodářství.
Vliv komunistického režimu na náboženství v České a Slovenské republice Seminární práce do předmětu společensko-vědní seminář Nina Hejlová Gymnázium Boskovice.
1. Světová válka Odstrčil Petr. První světová válka před rokem 1939 známá jako Velká válka, nebo světová válka byl globální válečný konflikt probíhající.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV.Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Č í n a Velmoc 22. století. Č í n a Velmoc 22. století.
Matyáš Fornůsek 5. ročník ZŠ
Výsledky, důsledky, možnosti vývoje
EVROPSKÁ UNIE – VZNIK A VÝVOJ
Josef Středula, předseda ČMKOS
Formy států.
ŠKOLA:. Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:. Mgr
Evropské fondy: Řízení rizik podvodů
MEZINÁRODNÍ VZTAHY V PŘEDVEČER PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Upevnění sovětského bloku
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vybrané problémy mezinárodních organizací
Politické strany a politické směry
1950_1954 ROK PO ROCE Poválečnými dějinami rok za rokem.
Studená válka – 4. fáze 70. a 80. léta
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Misijní modlitby 12/2016 Evangelium se stává dobrou zprávou jedině tehdy, dorazí-li na místo včas. J. F. Henry.
Perský záliv Oblast Mezopotámie, Perská říše, Arabská říše, Osmanská říše SAE, Saudská Arábie, Katar, Irán, Irák, Kuvajt, Bahrajn.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Učebnice s. 8 – 9 DÚ – Rodinný erb
Úvodní a seznamovací hry
Severní Korea    .
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ASIE – IRÁK, ÍRÁN VY_32_INOVACE_07-29 Ročník: VII. Vzdělávací oblast:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
POLITICKÝ ZEMĚPIS FORMY VLÁDY.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Geopolitika Řešení konfliktů.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_27_Přídavná jména přivlastňovací.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_23_Období Studené války.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Cestovní ruch v České republice
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_9.ročník 06_Opakování jihozápadní Asie
Asie Jihozápadní.
STUDENÁ VÁLKA M. Kryška.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
VÁLKA V TICHOMOŘÍ.
Věda a etika.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Globalizace Milena Tichá
Transkript prezentace:

Proč útok na Irák?

Důvody pro válku Porušování rezolucí OSN Vlastnictví zbraní hromadného ničení Použití chemických zbraní na obyvatelstvu Podpora terorismu Pokračující jaderný program Hrozba pro okolní země Vlastnictví zakázaných raket Scud Špatná spolupráce se zbrojními inspektory Brutální diktátorský režim Saddáma Husajna

Cíle USA Svržení režimu Saddáma Husajna Osvobození iráckého obyvatelstva Zničení zbraní hromadného ničení Zavedení svobody a demokracie Vytvořit z Iráku prosperující stát, který se má stát vzorem pro okolní země

Pochybnosti – vztahy USA, Irák Americká podpora v 80. a na začátku 90. let - dodávky chemických a biologických zbraní, vojenského vybavení a zpravodajských informací Přestože se vědělo o používání chemických zbraní během války s Íránem, USA nikdy nezasáhly ani neprotestovali Tichý souhlas s obsazením části území Kuvajtu Ignorování brutality Husajnova režimu

Pochybnosti – inspekce OSN Nenalezeny žádné zbraně hromadného ničení Nenalezeny zakázané rakety Scud Část amerických důkazů zfalšována Neumožnění dokončení práce inspektorů Tlak na okamžitý začátek války

Pochybnosti – americké ekonomické zájmy V Iráku 2. největší světové zásoby ropy, až na 140 let USA je země s největší spotřebou – 25% denní těžby Smlouvy na budoucí těžbu se netýkají amerických firem Diverzifikace ropných zdrojů, kontrola dodávek do Evropy Posílení hegenomie USA a amerického dolaru Podpora vlastní ekonomiky americkou obnovou Iráku výměnou za ropu

Pochybnosti – americké politické zájmy Podpora jiných diktatur vyhovující americkým zájmům – Pákistán, Turkmenistán, Saúdská Arábie Tlak židovské lobby Dlouhodobý vliv v oblasti – oslabení pozice protiamericky naladěných režimů Posílení pozice USA jako nejmocnější země planety

Demokracie v Iráku? Velmi nepravděpodobné Jiná kultura a náboženství, zcela odlišné od Západního vidění světa Hlavní slovo mají islámští duchovní a místní vůdci Ve svobodných volbách vítězství náboženských stran – tlak na vytvoření islámského státu Vzájemná nevraživost mezi Kurdy, Šíity a Sunity

Budoucnost Potíže se sestavováním vlády a zajištěním její autority Vztahy k Američanům? Problémy s Kurdy na severu Snaha o vznik vlastního státu Nesouhlas Turecka i Iráku Snahy Šíitů vytvořit z Iráku islámský stát Pravděpodobná budoucí prosperita díky ohromnému přírodnímu bohatství