VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SPOLEČENSTVÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ – SPOLEČENSTVÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ – Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: duben 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Zvířata na farmě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_13_Zvířata na farmě Téma: Člověk.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Jaro – hospodářská zvířata Název sady: Člověk a jeho svět.
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_02_11_Zvířata Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět - 1. a 2.
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
Název školy : ZŠ Pardubice-Spořilov
VY_52_INOVACE_34_ Dopravní značky
ZVÍŘECÍ RODINKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Cemerková Golová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VY_32_INOVACE_19- Kočka domácí Přírodověda - 4. ročník
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
VY_52_INOVACE_13_Zvířata v zimě
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_III.Vu_DOMÁCÍ.
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
VY_52_INOVACE_15_Domácí zvířata
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
VY_52_INOVACE_15_Organizmy hospodářsky významné- učební text
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_PRVOUKA
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_ Domácí zvířata
KUR DOMÁCÍ.
ZŠ Praktická a ZŠ Speciální Uherský Brod Projekt číslo CZ /1. 4
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
DOMÁCÍ ZVÍŘATA NA JAŘE - OPAKOVÁNÍ
Ekosystém louka Živočichové
Prezentace je určena pro výuku hudební výchovy v 1. ročníku
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Domácí zvířata.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Hospodářsky významní savci.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_06
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
DOMÁCÍ A HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník ZŠ VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011

Anotace Výukový materiál řeší rozdělení domácích zvířat se zaměřením na hospodářská zvířata.

V blízkosti lidských obydlí se setkáváme hlavně s domácími zvířaty. Divoká zvířata si lidé postupně ochočovali. Vyšlechtili vzhled a vlastnosti určitých druhů zvířat. Tomuto procesu říkáme zdomácnění.

Domácí zvířata dělíme na: hospodářská zvířata, zvířata chovaná pro radost – domácí mazlíčci.

HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA Tato zvířata člověk vyšlechtil pro užitek. Mezi hospodářská zvířata patří např. : krávy kozy ovce prasata kachny husy králíci

Kur domácí - chová se pro maso a vejce, je to všežravec. PTÁCI Kur domácí - chová se pro maso a vejce, je to všežravec. mládě - kuře samice - slepice samec - kohout

Kachna domácí - chová se pro maso a peří, je všežravec, živí se drobnými rostlinami a živočichy. samice - kačena samec - kačer mládě - kachně

Husa domácí - chová se pro maso, sádlo a velmi hebké peří, živí se hlavně trávou. samec - houser samice - husa mládě - house

Krocan domácí - největší druh drůbeže, chová se pro maso, živí se trávou, semeny, zrním, hmyzem a červy. samec - krocan samice - krůta mládě - krůtě

Tur domácí - chováme jej pro maso, kůži a mléko Tur domácí - chováme jej pro maso, kůži a mléko. Označujeme jej jako hovězí dobytek. V zimě jsou zvířata ustájena v kravínech a v létě se pasou na pastvinách. samec - býk mládě - tele samice - kráva

Králík domácí - chová se pro maso a kůži. Je býložravec. samec - králík samice - králice mládě - králíče

Koza domácí- chová se pro maso, kůži a mléko Koza domácí- chová se pro maso, kůži a mléko. Je stejně jako tur domácí přežvýkavec. Živí se rostlinnou potravou. samec - kozel samice - koza mládě - kůzle

Prase domácí - žije v chlévech, chová se hlavně pro maso Prase domácí - žije v chlévech, chová se hlavně pro maso. Krmí se především šrotem z obilí. Je všežravec. Maso z prasat se nazývá vepřové. samice - prasnice samec - kanec mládě - sele

Ovce domácí - chováme je hlavně pro vlnu, která se vyrábí z jejich srsti. Dále využíváme jejich maso a mléko. Maso ovcí se nazývá skopové. samec - beran samice - ovce mládě - jehně

Kůň domácí – dříve se využíval pro práci. Dnes je chován pro jízdu Kůň domácí – dříve se využíval pro práci. Dnes je chován pro jízdu. Chovají se ve stájích, v létě se pasou na pastvinách. samice - klisna mládě - hříbě samec - hřebec

Autor: Ing. Hana Adamcová Základní škola a mateřská škola Liběšice, okres Louny, příspěvková organizace Zpracováno v programu Microsoft Office 2010. Použité obrázky pocházejí z vlastních zdrojů. Použitá literatura: ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : Přírodověda pro 4.ročník. Brno : Nová škola, s. r. o., 2010. 80 s. ISBN 978-80-7289-211-2.