NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov AUTOR: Ivana Mačková NÁZEV: VY_32_INOVACE_SADA5_INF.9.08 TÉMA: Excel – vyhodnocení testu ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2609
Anotace Materiál Excel – vyhodnocení testu Vzdělávací obor Informatika Tematický okruh Tabulkový procesor MS Excel Anotace Výukový materiál vysvětluje, jak provést pomocí propojení formulářových prvků s buňkami a pomocí vzorců vyhodnocení odpovědí zkušebního testu. Očekávaný výstup Žák získá další poznatky o formulářových prvcích a vytvoří zpracování odpovědí jednoduchého testu. Druh učebního materiálu Prezentace Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň, 9. ročník
EXCEL – VYHODNOCENÍ TESTU Nejprve vytvoříme pomocnou tabulku pro vyhodnocení odpovědí testu, který jsme si vytvořili minule. V 1. sloupci jsou čísla otázek a možnosti odpovědí. Buňky 2. sloupce budeme propojovat s odpověďmi, které zadáme při řešení testu. Ve 3. sloupci budeme pak přiřazovat body.
Propojení s odpovědí na 1. otázku klikneme v zadání testu na přepínač se správnou odpovědí (4,7 GB) zvolíme Formát ovládacího prvku na kartě Ovládací prvek klikneme v řádku Propojení s buňkou na tlačítko úplně vpravo poté označíme v pomocné tabulce buňku vedle buňky Bylo zvoleno a zavřeme dialogové okno
Takto bude vypadat okno Formát objektu (přepínače) po propojení s buňkou. Potvrdíme OK.
Propojení s odpovědí na 2. otázku klikneme na pole se seznamem v zadání testu zvolíme Formát ovládacího prvku na kartě Ovládací prvek klikneme v řádku Propojení s buňkou na tlačítko úplně vpravo
Nyní označíme v pomocné tabulce buňku vedle buňky Vybraná položka a zavřeme dialogové okno.
Po propojení s buňkou vypadá okno Formát objektu takto: Potvrdíme OK.
Propojení odpovědí na 3. otázku Postupně označíme objekt Zaškrtávací tlačítko, klikneme pravým tlačítkem, z nabídky zvolíme Formát ovládacího prvku a zde na kartě Ovládací prvek zadáme hodnotu (zaškrtnuto / nezaškrtnuto) a klikneme na tlačítko v řádku Propojení s buňkou.
V pomocné tabulce označíme vždy buňku vedle názvu, který má i zaškrtávací tlačítko a zavřeme křížkem dialogové okno. odkaz na označenou buňku v pomocné tabulce Potvrdíme OK.
Propojení s odpovědí na 4. otázku Zbývá propojit odpověď zadanou číselníkem. V pomocné tabulce klikneme do buňky vedle Zadán počet Napíšeme znak = Přejdeme do zadání testu a klikneme do buňky, v níž se zobrazuje hodnota daná číselníkem Stiskneme ENTER
Bodování odpovědí Za správnou odpověď budeme přidělovat 1 bod, za špatnou 0 bodů. 1. otázka Vložit funkci kategorie Logické funkce KDYŽ
Zadání argumentů funkce KDYŽ u 1. odpovědi
Zadání argumentů funkce KDYŽ u 2. odpovědi
Zadání argumentů funkce KDYŽ u 3. otázky Bodování pravdivé možnosti Bodování nepravdivé možnosti
Zadání argumentů funkce KDYŽ u 4. otázky Je-li v pomocné tabulce v buňce vedle Zadán počet zobrazena správná odpověď, získá zkoušený žák 1 bod. V případě špatné odpovědi nezíská ani neztrácí bod.
Vytvoření vzorce pro celkový počet bodů
V pomocné tabulce ještě vytvoříme vzorec pro součet bodů u 3. otázky. Zbývá vytvořit tabulku pro zobrazení hodnocení testu.
Vložení odkazů na buňky se jménem a příjmením v zadání testu Odkazy na buňky v pomocné tabulce
Vzorec pro výslednou známku V tabulce Výsledek testu napíšeme do buňky vedle Známka tento vzorec:
ÚKOL: Vyzkoušejte funkčnost sestaveného testu a vytvořte test zkoušení znalostí v nějakém předmětu.
Citace Ilustrace: Kopie obrazovek programu MS Excel – vlastní tvorba autora www.office.microsoft.com