Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Vliv průmyslu na životní prostředí
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 7 Autor: Lenka Poláková
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
( Jaký vliv má na člověka a životní prostředí)
Znečištění ovzduší Znečištění ovzduší může být chemický, fyzikální nebo biologický činitel, jenž mění přírodní vlastnosti zemské atmosféry. Atmosféra.
Kyselý déšť.
Vypracovali:Rudolf Ščudlík Karel Zlevor Jiří Vojtíšek
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vliv dopravy na životní prostředí
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Registrační číslo projektu:
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
INVERZE . Inverze teploty vzduchu neboli teplotní inverze je meteorologický jev, kdy teplota vzduchu v některé vrstvě dolní atmosféry s výškou neklesá,
Znečišťování ovzduší VY_32_INOVACE_ 03 - Znečišťování ovzduší.
Koncentrace znečišťující příměsi v ovzduší
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Jaderné elektrárny Vypracoval: Matěj Kolář Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Sloučenina kobaltu umí lapat kyslík ze vzduchu i vody Vypracoval: Vladimír Paloušek Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15.
Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy.
Registrační číslo projektu:
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Vypracoval: David Pavelka Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Znečistěný vzduch, půda a voda
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Výroba elektrické energie
Atmosféra Filip Bordovský.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Tepelné elektrárny Vypracoval: Jiří Herrgott Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_13_Vzduch Téma: Chemie.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Životní prostředí ČR černé skládky recyklace ochrana lesů.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Neutronová bomba Vypracoval: Petr Řehák Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Z ČEHO TO DOOPRAVDY JE ??? Vypracovala : Petra Pavelková Obor: Technické lyceum Třída: 1.L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Smrt Vypracoval: Matěj Velen Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Znečištění vzduchu dopravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Alergie Přecitlivělost
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vypracoval: JAN HRUBAN
Vypracoval: Tomáš Lovčinský
Vypracoval: Viktor Andrianov
Bolest Vypracoval: Jan Horák
Znečištění ovzduší Obr. 1
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
SMRT Vypracoval: Michael Brablec Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Vliv člověka na ovzduší
Leváctví Jan Machovský Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Kouření Vypracoval: Jiří Hanousek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Transkript prezentace:

Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2017/18 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar, MBA Datum vypracování: 15.11. 2017

Zdroje znečištění Stacionární – skládky paliv, odpadů (tepelné elektrárny, teplárny) Mobilní – dopravní prostředky (automobil, letadla)

Ochrana ovzduší Ochranné prostředky: Filtry Katalyzátory Alternativní zdroje energie Snížení množství odpadu

Emise vs. Imise Emise - látky všech skupenství, které se dostávají do ovzduší z jednotlivých zdrojů (z komínů či výfuků) Imise - látky, které vznikly z emisí reakcí s ostatními složkami atmosféry

Smog a teplotní inverze Smog - směs, mlhy a kouřových zplodin - podílí se na vzniku nemocí dýchacího ústrojí - působí problémy alergikům Teplotní Inverze - zvrat, kdy je na horách tepleji než v nížinách - Znemožňuje proudění vzduchu - na její vznik působí i smog

Zdroje Obrázky (slide 2): Obrázek 1 Obrázek 2