Mediální aktivity ČLFA (leden-září 2017) Praha 18. 10. 2017
Komunikační cíle šíření informací o využitelnosti a přednostech produktů členů ČLFA posilování vědomí o úloze nabídky členských společností podpora náhledu na členství v ČLFA jakožto záruky odpovědného a seriózního financování budování finanční gramotnosti podpora opatřením namířeným na zlepšení vymahatelnosti práva a proti oslabování postavení věřitelů
Vlivná zájmová sdružení Cílové skupiny Firemní klientela manažeři s rozhodovacími pravomocemi v soukromé i veřejné sféře Retailová klientela témata: produktová osvěta, finanční gramotnost, základní statistiky Státní sféra zákonodárci a státní úředníci Odborná veřejnost finanční analytici, redaktoři specializovaných médií Vlivná zájmová sdružení např. ČBA, HK, AMSP apod. témata: právní rámec fungování členů ČLFA, podrobnější statistiky
Komunikační nástroje Tiskové zprávy Ad hoc materiály v průměru 2 x měsíčně důraz na stručnost a srozumitelnost široké tematické spektrum: kreativnější práce s daty, využívání zahraničních statistik apod. Ad hoc materiály v průměru 2 x měsíčně ideální pro produktovou osvětu vytypovávání vhodných mediálních prostor, např. tematických příloh důraz na srozumitelnost a názornost Rozhovory a komentáře četnost dle poptávky médií je třeba iniciovat zveřejnění ve vhodných médiích komfortní servis pro novináře při přípravě textů přednostně určeno pro předsedu – personifikace ČLFA Tisková konference 1 x ročně (v případě potřeby vícekrát) vhodná nejen pro prezentaci výročních statistik, ale i zásadních stanovisek k legislativě, vládní hospodářské politice apod. Webové stránky kontinuální doplňování nikoli pouze pro členy ČLFA, ale i pro odbornou veřejnost a koncové klienty osvěta, finanční gramotnosti rady a doporučení stručně, přehledně, jednoznačně
Shrnutí PR aktivit Připravili jsme 13 tiskových zpráv ČLFA, 15 ad hoc materiálů určených konkrétním redakcím, zpracovali desítky reakcí na dotazy médií. Celkem bylo zaznamenáno 157 mediálních výstupů informujících o ČLFA, a to v odborných i všeobecných médiích včetně nejčtenějších tištěných i on-line titulů a televize.
TOP 10 mediálních výstupů ČT 1 + ČT 24 (Události), 15. 2. 2017: Češi žijí stále více na dluh iDNES.cz, MF DNES (příloha AUTO DNES), 12. 9. 2017: Speciální autoúvěr není u půjčky na vůz nutný Naše Praha, 10. 3. 2017: Podvodníkům s půjčkami dochází dech Ekonom (příloha Automobily), 1. 6. 2017: Trhu s financováním se daří Hospodářské noviny (příloha Podnikání), 6. 3. 2017: Operativní leasing využijete u aut i počítačů. Jeho obliba roste E15 (příloha Země živitelka), 23. 8. 2017: Využití leasingu či úvěrů na techniku u zemědělců stoupá e15.cz, 30. 5. 2017: Trh prudce roste, operativní leasing aut přitahuje nové hráče iHNed.cz, 9. 5. 2017: Počet registrovaných osobních aut v Česku vloni překonal rekordy. Více firem i lidí volí pronájem vozu, vlastnit ho nemusí Tech Magazín, 13. 7. 2017: Čas pro investice přichází, důležité je ale vědět, jak na to Bankovnictví, 1. 9. 2017: Krize naučila finanční společnosti obezřetnějšímu přístupu
Témata mediálních aktivit Výsledky ČLFA roční (únor), pololetní (srpen), čtvrtletní (květen, listopad) Data ČLFA v zahraničním kontextu roční, pololetní i kvartální (v závislosti na dostupnosti zahraničních dat) Reakce ČLFA na legislativní vývoj dle aktuálního vývoje v legislativní oblasti Regulace trhu se spotřebitelskými úvěry zdůrazňování pozice ČLFA jako zastřešujícího sdružení seriózních licencovaných finančních institucí Osvětové materiály leasing vs. úvěr, operativní leasing, rady uživatelům spotřebitelských úvěrů, průvodce světem factoringu apod. (v průběhu roku v závislosti na poptávce médií, mj. v souladu s edičními plány tematických příloh relevantních listů)
Potenciální mediální příležitosti ve spolupráci s členskými společnostmi je třeba průběžně nabízet médiím příběhy dokumentující reálné problémy podle možností přicházet s vlastními průzkumy chování klientů aktivněji komentovat témata, která jsou v centru zájmu médií (daří se nám to v případě nárůstu operativního leasingu) měli bychom být atraktivnější formálně (zmodernizovat web, ale například zestručnit mediální výstupy apod.)
Nové webové stránky zpřehlednění obsahu – přepracování struktury webu s cílem dosáhnout většího uživatelského komfortu redesign webu v souladu s aktuálními trendy jednoduchý redakční systém, který budou moci nadále obsluhovat pracovníci sekretariátu ČLFA přijatelná cenová relace předpokládaný termín spuštění nového webu: jaro 2018
Děkuji za pozornost Mediální kancelář, s. r. o. PhDr. Pavel Hálek