METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Výuka jazyků na Provozně ekonomické fakultě
Klíčová aktivita 03 l Tuzemské a zahraniční stáže vedoucích pracovníků a učitelů mateřských škol Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
VY_32_INOVACE_40. A BEAR VY_32_INOVACE_40 AN ELEPHANT.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Specifika jazykové přípravy na Univerzitě obrany s podporou ICT
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Anotace Upevňování tvorby času v anglickém jazyce. Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci ovládají tvorbu času. Speciální.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé čtení anglických.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Projekt „Sfumato – čtenářská gramotnost žáků základních škol“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) Prioritní osa – 7.1 Počáteční.
Právní psaní – Legal writing JAK UČIT PRÁVO na počátku 21. století? Konference pořádaná projektem OPPA – Právo pro praxi PF UK, úterý 5. března 2013 PhDr.
Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary EU peníze středním školám Projekt MODERNÍ ŠKOLA Operační program Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace – Předložky místa on, in, under Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby předložek místa, tvoření vět s předložkami, překlad vět a spojení.
Využití ICT ve výuce jazyků. CílCíl Cílem školení je seznámit se s možností využití ICT ve výuce anglického jazyka. Důraz je kladen na osvojení a praktické.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Anotace – Food and drinks
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Karlových Varech reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Rozvoj výuky cizích jazyků
Základní škola, Znojmo, náměstí Republiky 9
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Moderní metodické materiály a metody výuky angličtiny pro 1. a 2
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Podmínky učení.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_05_Školní potřeby
Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_8_AJ4
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Příjemce podpory – škola:
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_07_Domácí mazlíček
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
Transkript prezentace:

METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005 Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: Jazykové dovednosti

Základní stavební kámen výuky anglického jazyka Jazykové dovednosti Základní stavební kámen výuky anglického jazyka

LISTENING Listening (poslech) je jazyková dovednost, která pro žáka může být obtížná, pokud nejsou ukotveny fonetické dovednosti a znalosti. Porozumění listeningu je ovlivněno jazykovým vybavením učitele, dialektem rodilých mluvčích.

Základní rozdělení Receptive skills Productive skills Jazyková dovednost, kterou žák přijímá prostřednictvím poslechu nebo tichého čtení. Máme tedy dva druhy „receptive skills“: Listening Reading Productive skills Jazyková dovednost, kterou žák vytváří – produkuje. Rozlišujeme dva druhy „productive skills“: Speaking Writing

ZÁSADY PRO ROZVÍJENÍ POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ Před prvním poslechem motivovat žáky prezentací klíčových slov, mezinárodních výrazů, obrázků souvisejících s textem Fonetika klíčových slov a frází Seznámit žáky s cílem daného poslechu

ZÁSADY PRO ROZVÍJENÍ POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ 1. poslech – porozumění pro získání rámcového porozumění – listening for a gist 2. poslech - hledání specifických informací a porozumění jim Překonávat COPE – problémy s porozuměním pomocí klíčových slov . Vést žáky k NEPANIKAŘENÍ, pokud neporozumí hned napoprvé Klíčová slova a obtížnou slovní zásobu napsat na tabuli

ZÁSADY PRO ROZVÍJENÍ POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ Využití kontextuálních vazeb k rozvinutí porozumění Vysvětlit hovorové výrazy - Fonetika – důraz, rytmus, intonace

STRUKTURA VÝUKY POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ 1. PRE-LISTENING Seznámení žáků s cílem poslechu Motivace Key words – klíčová slova, fonetika

STRUKTURA VÝUKY POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ 2. LISTENING Listening for a gist – poslech pro získání rámcových informací Listening for a specific information – poslech pro získání specifických informací

STRUKTURA VÝUKY POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ 3. FEEDBACK Kontrola porozumění Controled, less controled, pair work, group work

PROBLÉMY SPOJENÉ SE ZÍSKÁVÁNÍM POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ Nedostatečná znalost slovní zásoby Málo procvičené a nedostatečně využité pre-listeningové aktivity Špatné technické vybavení (poškrábané CD, příliš tichý přehrávač) Dialekty rodilých mluvčích Špatný výběr poslechových materiálů Nedodržení fonetických pravidel