Mediální konvergence, digitalizace a přesuny symbolického kapitálu: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli Katka Kirkosová Katedra mediálních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Advertisements

Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
KNIHA „Moc slova je velká. Kniha je pro duši něčím, čím je pro tělo chléb a víno. Je to vzácný předmět, který můžeme mít doma na dosah ruky.“Ladislav.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
Pohled do historie vydávání odborné literatury v Českých zemích
Pokyny k zadanému úkolu Knižní marketing. Dvě možné varianty 1. Analýza marketingové strategie 2. Tvorba vlastní marketingové strategie.
Digitální publikace a e-knihy v Ústavu pro českou literaturu AV ČR Pavel Janáček, Michal Kosák, Praha,
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
E-knihy v Nakladatelství Academia. Obecný úvod Počátek e-knih v Nakl. Academia - 2. pol – založena pracovní skupina zabývající se e-knihami - Listopad.
Eva Filípková Informační zdroje = zdroje, který přináší uživatelům informace, = zdroje, který přináší uživatelům informace, poznatky.
Výrobní linka pro přípravu a distribuci elektronických knih Tomáš Businský MBA. Nezávislý konzultant V Praze dne
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
TV042, TV110/ Masová komunikace
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
úvod pojetí a obsah marketingu
ROSTEME S KNIHOU KAMPAŇ NA PODPORU ČETBY KNIH Pod záštitou Svazu českých knihkupců a nakladatelů.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Jak vzniká kniha?.
Podnikatelské koncepce
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Zadání srovnávací studie. Postup srovnávací studie  Vybereme si téma  Formulujeme si cíl – cílovou otázku  Vyhledáme literaturu – dvě odborné knihy.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Efektivní využití informací z médií. Výběr relevantních zpráv podle klientem definovaných témat Monitoring médií.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Masmédia.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Dana Sigmundová Databáze Wiley ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Školní časopis ZŠ a MŠ Kpt. O. Jaroše Louny. Měli jsme na čem stavět Do roku 2011 pár článků na internetu - název 2012/13 papírová podoba v režii školy.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Digitální knihovna, systém pro tvorbu, archivaci a zpřístupňování digitálních dokumentů Jiří Polišenský.
Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Open access v rámci Nakladatelství Karolinum Jan Havlíček Vít Krobot
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Letní knižní veletrh v Ostravě 1. Ročník Čtení v době digitální, Prof. PhDr. Jiří Trávníček, M. A Vypracovala: Suchyňová Radka 1.A SŠKNP o.p.s.
Adaptace on-line David Kunssberger Miroslav Lupač Agentura Koniklec, o. p. s.
Cynismus a naivita v regulaci finančních trhů se zaměřením na distribuci finančních produktů Petr Stuchlík, VŠE v Praze 10. února 2016.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Manuscriptorium Evropská digitální knihovna historických fondů.
Knihovna UTB ve Zlíně a její (nejen) elektronické služby PhDr
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Komunikační platforma PNEU REVUE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Základy práce s informačními zdroji pro bc. studenty MVES
PŘÍPRAVA A REALIZACE VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ PRO PODPORU
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vliv společné zemědělské politiky na finanční situaci v odvětví
Katka Kirkosová Katedra mediálních studií a žurnalistiky
Základy práce s informačními zdroji pro bc. studenty MVZ221
Základy práce s informačními zdroji pro bc. studenty ZUR
Obsah projektu MUDr. Jan Stuchlík
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Mediální konvergence, digitalizace a přesuny symbolického kapitálu: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli Katka Kirkosová Katedra mediálních studií a žurnalistiky Fakulta sociálních studií, Masarykova Univerzita

Předpoklady situace dvojí situovanost knižního trhu knižní trh a logika mediálního průmyslu knižní trh a logika uměleckého pole manažerská logika a literatura

Klíčové tendence mediálního průmyslu homogenizace globalizace marketizace digitalizace fragmentace

Homogenizace z hlediska vlastnictví z hlediska textů horizontální: propojení nakladatelství Albatros Media Group Euromedia Group vertikální: propojení distribuce, knihkupectví, nakladatelství AMG, EMG přibližování?: nakladatelství ve výhradní distribuci Kosmasu kombinování z hlediska textů rozpuštěné profily, přeplněné niky (severská krimi, erotická literatura, young adult) ambivalence plánování

Globalizace z hlediska producenta z hlediska textů nadnárodní koncerny (EMG – Bertlesmann, J+T, Moba – Bastei Lübbe) otevření nových trhů (ale výhodné hlavně pro knihy v angličtině…) ostřejší a větší konkurence (ochota čekat na překlady x jazyková kompetence; formálně profesionalizace) z hlediska textů globální bestsellery, standardizace vyprávění, rehabilitace žánrové literatury

Marketizace z hlediska producenta kniha je produkt, ale specifický slevové vs. literárně-kulturní akce dobré knihy se neprodají samy (rozdíl 90. léta – současnost) propagace je nutná minimálně z důvodu obrovské konkurence jiných mediálních textů/způsobů, jak trávit volný čas propagace je vnucování se?! kniha je velmi nešťastný produkt k propagaci lineární text levná v porovnání s náklady na propagaci tiché čtení

Digitalizace orientující otázky spíš než „elektronické nahradí tištěné“ (mezi sebou soupeří jednotlivé tituly, nikoli formy vydání) tyto: jak se mění proces práce s knihou: redakční rutiny, tisk, propagace, distribuce, prodej jak se mění texty: renesance povídky, změna žánrové hierarchie, product placement v literatuře jak se mění čtenářské praxe (Eco: lze číst na čtečce Vojnu a mír?, atp.)

Digitalizace a redakce nedůvěra, nicméně… rychlost komunikace práce s rukopisy korektury vysázení textu tisk digitální tisk print on demand

Digitalizace a distribuční kanály tištěné knihy výhradní distribuce POD elektronické knihy nedůvěra (vykazování prodejů) exkluzivní distribuce, zlaté klece (e-knihy Albatros Media Group pouze na Ereading.cz, e-knihy Euromedia Group pouze na ebux.cz, Velký knižní čtvrtek Kosmasu.cz bere jen knihy s výhradní distribucí) noví hráči: Alza.cz, Mall.cz, Czc.cz, Google Play… čekání na Amazon

Digitalizace a propagace D2C model sociální sítě, blogy, komunity, opinion leadeři product placement v literárním průmyslu doporučování knih, práce s metadaty

Digitalizace a prodej e-shopy nakladatelství newslettery vs. ediční plány

E-books vanilla e-books x enhanced e-books

Děkuji za vaši pozornost.