Zpráva z testování nadaných žáků a studentů 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA OPAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Advertisements

MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA „ŠKOLIČKA, DO KTERÉ SE VŠICHNI TĚŠÍME“
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Školní rok Změny na MŠMT  Nový ministr školství prof. PhDr. Petr Fiala, PhD., LL.M, od Náměstci: 1. Náměstek ministra Mgr. Jiří.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Kempy pro nadané žáky a studenty , testování
Místní Akční Plány rozvoje vzdělávání
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Komplexní systém hodnocení
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Techniky práce s mentálně postiženými
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Dětský klub Malý drak.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Informační a poradenské centrum ZČU Letní škola pro uchazeče a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami Adresa: Univerzitní 20, Plzeň UI.
Mgr. et Mgr. Veronika Víchová Mgr. Hana Navrátilová
Pedagogika školního sportu
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Talentcentrum – rozvíjíme talentované žáky SŠ a ZŠ společně
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
Digitální gramotnost Informatické myšlení
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Strategické řízení a plánování
NNO a dobrovolnictví „Pomáháme těm co pomáhají… “ Jiří Tošner
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
Život bez střeva , Praha.
Schopnosti inteligence
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Odbor školství, mládeže a sportu Mgr. Terezie Doleželová
Transkript prezentace:

Zpráva z testování nadaných žáků a studentů 2017 Projekt: Podpora talentovaných žáků v Plzeňském kraji Realizátor: Středisko služeb školám Plzeň Testování a vyhodnocení: Pedagogicko-psychologická poradna Plzeň Finanční podpora: Plzeňský kraj

Nadání a nadaní nadání = soubor schopností, které umožňují jedinci dosahovat výkonů nad rámec běžného průměru populace 3–10 % mimořádné nadání je dispozicí k podávání mimořádných výkonů rozumové umělecké sportovní

Renzulliho a Mönksův model nadání

Sternbergův model inteligence analytické: rozebrat problém a rozumět jeho částem syntetické: pochopení problému, intuice, kreativita, adaptace praktické: hodnocení prostředí a rychlé nalezení řešení

děti schopné vysokého výkonu vykazují úspěch nebo potenciální schopnosti v některé z následujících oblastí: všeobecná intelektová schopnost specifické akademické schopnosti tvořivé nebo produktivní myšlení vůdčí schopnosti umělecké schopnosti psychomotorické schopnosti

Podmínky identifikace nadání výjimečnost vzácnost – vysoká kvalita neobvyklého atributu produktivita jako potenciální cíl/efekt prokazatelnost – potvrzení jedním či více validními testy hodnota – výjimečný výkon v oblasti společensky oceňované

Výsledky testování 2017

Základní informace Kdy: 20. a 21. 8. 2017 Kde: areál SOUE Plzeň, Vejprnická 56 Kdo: odborní pracovníci PPP Plzeň Mgr. Hanusová Mgr. Kloudová dr. Lohrová Mgr. Maráková PhDr. Příkazská Mgr. Střelcová Mgr. Svoboda Mgr. Vídršperková

Sledované proměnné pohlaví, věk lateralita logopedická péče v dětství, péče PPP nástup do školy, typ školy čas věnovaný domácí přípravě, čas trávený u televize, postoj k aktivnímu sportu členství v Mensa ČR oblast – obor a předmět – významných úspěchů (nadání)

Testovaný soubor celkem 159 žáků a studentů 79 dívek 80 chlapců 9 – 20 let školy: ZŠ, GY, SOŠ, konzervatoře obory: hudební, jazykový, přírodovědní, společenskovědní

Testová baterie intelektové předpoklady: pozornost: tvořivost: CFT 20-R – Cattelův test fluidní inteligence VMT – Vídeňský maticový test IST-2000R – Test struktury inteligence pozornost: Test pozornosti D2 tvořivost: Urbanův figurální test tvořivého myšlení

Dotazník učebních stylů osobnostní nastavení: učební styl: Dotazník učebních stylů osobnostní nastavení: CMAS – Škála zjevné úzkosti u dětí CTI – Dotazník konstruktivního myšlení kresba: DPT – kresba lidské postavy

Test inteligence

Test pozornosti

Test tvořivosti

Učební styly

Interpretace výsledků kvantitativní a kvalitativní číslo a slovo – vždy komplexní pojednání zpráva: základní orientace pozicí na škále podprůměr – průměr – nadprůměr – vysoký nadprůměr konzultace: analýza v souvislostech vliv situačních proměnných: aktuální zdravotní stav, únava, míra motivace, úroveň grafomotorických dovedností atp. závěrečná zpráva: detailní popis všech shora uvedených proměnných ve vzájemných vztazích webové stránky www.podporatalentu.cz

Role PPP v péči o nadané nadaní jedinci ve školní populaci existují potřeba efektivního vzdělávání nadaných je společenským zájmem poskytnout podněty, které potřebují rozvíjet schopnosti, které mají korigovat problémy, které s nadáním souvisí PPP: diagnostika rozumového nadání, podpůrná opatření ve škole, metodické vedení pedagogů, konzultace s dětmi/dospívajícími a s rodiči

Kontakty Pedagogicko-psychologická poradna Plzeň www.pepor-plzen.cz , tel.: 377 468 111 e-mail: poradnaplzen@pepor-plzen.cz Mgr. Šárka Čechurová, ředitelka Kontaktní osoba: Mgr. Václav Svoboda psycholog, koordinátor péče o nadané vaclav.svoboda@pepor-plzen.cz tel.: 604 533 522 Herní klub Albert: klubalbert.webnode.cz

Další organizace věnující se práci s nadanými Společnost pro talent a nadání (ECHA ČR): www.talent-nadani.cz Centrum nadání: www.centrumnadani.cz Centrum rozvoje nadaných dětí: www.nadanedeti.cz Projekt PERUN (péče o nadané žáky se zájmem přírodní vědy a techniku): www.talentovani.cz MENSA ČR: www.mensa.cz Národní ústav pro vzdělávání: www.nuv.cz NIDV – Národní institut pro další vzdělávání: www.nidv.cz

za PPP Plzeň Mgr. et PhDr. Kateřina Lohrová, Ph.D. Děkuji za pozornost. za PPP Plzeň Mgr. et PhDr. Kateřina Lohrová, Ph.D.