TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníku 5. ročník
Advertisements

Konstrukce trojúhelníků
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Základní konstrukce Kolmice.
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice Matematika, 5. ročník VY_32_INOVACE_082, 5. sada, M ANOTACE
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Obvody základních obrazců
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Konstrukce čtverce 4. ročník
Matematika a její aplikace
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ KONSTRUKCE
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Konstrukce mnohoúhelníku
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
TÉMA: Obdélník a čtverec
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Konstrukce trojúhelníků (sus)
TÉMA: Poznávání rovnoběžek
TÉMA: Osová souměrnost
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Základní konstrukce Kolmice.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Geometrické konstrukce v technickém kreslení Bogdan Nogol
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
TÉMA: Geometrie v praxi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Konstrukce mnohoúhelníku
Transkript prezentace:

TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 36 Matematika a její aplikace –geometrie ve 4.r. TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0896

Anotace a citace Procvičování geometrické zdatnosti, zručnosti a přesnosti žáků Matematika pro 3.r. ZŠ, pracovní sešit, 2. část Doc. PhDr. Ing. Josef Kittler, CSc; doc. RNDr. František Kuřina, CSc Matematický ústav AV ČR Praha, 1994 Obrázek: www.office.microsoft.com

Pracovní pomůcky: Ořezaná tužka Rovné pravítko Kružítko

1. zadání Jaký je vzniklý trojúhelník? Úsečka AB dlouhá 4 cm Kružnice k se středem v bodě A a poloměrem 4 cm Kružnice l se středem v bodě B a poloměrem 4 cm Vyznač vzniklý trojúhelník Jaký je vzniklý trojúhelník?

1. výsledek C k l A B Trojúhelník ABC je rovnostranný.

2. zadání Úsečka AD dlouhá 8 cm se středem S Kružnice k se středem S a poloměrem 4 cm Kružnice l se středem A a poloměrem 4 cm Kružnice m se středem D a poloměrem 4 cm Průsečíky kružnic k a l – body E a B Průsečíky kružnic k a m – body F a C Jaký útvar vznikl?

2. výsledek B C l k m A S D E F ABCDEF je pravidelný šestiúhelník.

3. zadání Přímka p, na ní ležící bod S Kružnice k se středem S a poloměrem 36 mm Průsečík kružnice k a přímky p – bod O Kružnice l se středem O a poloměrem 26 mm Průsečík kružnice l a přímky p – bod P Kružnice m se středem P a poloměrem 16 mm

3. výsledek K l m S O P