Test z Metodologie – náměty k přípravě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Manažerské kvantitativní metody I Literatura Gros I.: Matematické modely pro manažerské rozhodování. Vydavatelství VŠCHT Praha ISBN
Advertisements

Ukazatele kvality Metodika pro tvorbu a testování ukazatelů kvality zdravotních služeb - B.
Současná pedagogická diagnostika a její metody Pro potřeby výchovných poradců zpracovala Dagmar Ženková.
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Ekonomicko-matematické metody č. 11 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Kapitola 1: Popisná statistika jednoho souboru2  Matematická statistika je věda, která se zabývá studiem dat vykazujících náhodná kolísání.  Je možno.
10. SEMINÁŘ INDUKTIVNÍ STATISTIKA 3. HODNOCENÍ ZÁVISLOSTÍ.
Testy hypotéz - shrnutí Testy parametrické Testy neparametrické.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Základy zpracování geologických dat Rozdělení pravděpodobnosti R. Čopjaková.
Metodologické minimum
STATISTICKÉ METODY V GEOGRAFII. Odhady parametrů intervaly spolehlivosti.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
1 Zpracování a interpretace dat v empirickém kvantitativním výzkumu Kateřina Vlčková, Ph.D. Centrum pedagogického výzkumu PdF MU.
Metodologie ISK Základy statistického zpracování dat Ladislava Suchá, 28. dubna 2011.
9. SEMINÁŘ INDUKTIVNÍ STATISTIKA 2. TESTOVÁNÍ STATISTICKÝCH HYPOTÉZ.
Induktivní statistika
Věcné autority v roce 2016
Testování hypotéz Testování hypotéz o rozdílu průměrů
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Interpolace funkčních závislostí
Doporučený vzor individuální prezentace
„VĚDA JE, DÁVÁ SPRÁVNÉ ÚDAJE, NEKLESEJTE NA MYSLI, ONA VÁM TO VYČÍSLÍ“
Testování hypotéz vymezení základních pojmů
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Testování hypotéz Testování hypotéz o rozdílu průměrů
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Statistické pojmy. Statistické pojmy Statistika - vědní obor zabývající se zkoumáním jevů, které mají hromadný charakter Pojem statistika slouží k.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základy pedagogické metodologie
Charakteristiky variability
Výběrové metody (Výběrová šetření)
ADDS cviceni Pavlina Kuranova.
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Databáze MS ACCESS 2010.
FORMA ZPRACOVÁNÍ VÝZKUMNÉ SEMINÁRNÍ PRÁCE.
Párový neparametrický test
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Six sigma – zkrácená verze
Základy statistické indukce
Statistické metody pro vysvětlující otázky
2. seminární úkol - projekt
Parametry polohy Modus Medián
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
FSS MUNI, katedra SPSP Kvantitativní výzkum x118 Téma 11: Korelace
NOMINÁLNÍ VELIČINY Odhad hodnoty pravděpodobnosti určitého jevu v základním souboru Test hodnoty pravděpodobnosti určitého jevu v základním souboru Srovnání.
Digitální učební materiál
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Střední hodnoty Udávají střed celé skupiny údajů, kolem kterého všechny hodnoty kolísají (analogie těžiště). Aritmetický průměr - vznikne součtem hodnot.
Metody sociálního výzkumu 6. blok
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
METODY VÝZKUMU GENDEROVÉ PROBLEMATIKY
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
GEN 504 METODY VÝZKUMU GENDEROVÉ PROBLEMATIKY
TŘÍDĚNÍ DAT je základní způsob zpracování dat.
Metody sociálních výzkumů
STATISTICKÉ ZPRACOVÁNÍ DAT (JEDNOROZMĚRNÉ SOUBORY)
STATISTICKÉ ZPRACOVÁNÍ DAT (JEDNOROZMĚRNÉ SOUBORY)
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Náhodný jev, náhodná proměnná
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
… jak přesně počítat s nepřesnými čísly
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
Transkript prezentace:

Test z Metodologie – náměty k přípravě Důraz bude položen na aplikaci a na porozumění základním metodologickým postupům.

Výzkumný problém a typ výzkumu Uvést příklad výzkumného problému, který bude řešen kvantitativním postupem, určit proměnné, formulovat pracovní hypotézu. Na základě zadané formulace výzkumného problému zvolit typ výzkumu, tuto volbu zdůvodnit. Posoudit výstižnost formulace výzkumných problémů.

Příprava kvantitativního výzkumu Uvést příklad pořadového měření a intervalového měření. Posoudit správnost zadaných hypotéz (co není a co je hypotéza). Na základě formulované hypotézy zvolit adekvátní výzkumné metody (techniky). Uvést příklad posuzovací škály.

Příprava kvalitativního výzkumu Uvést příklad výzkumného problému, který lze řešit kvalitativním postupem. Na základě zadané formulace výzkumného problému kvalitativního typu navrhnout výzkumné metody a doporučit způsob triangulace. Uvést na příkladech rozdíl mezi individuálním rozhovorem a metodou ohniskových skupin.

Výzkumný vzorek Na základě zadané hypotézy (problému) stanovit základní soubor a navrhnout výběrový soubor. Zdůvodnit význam reprezentativnosti výběrového souboru (vzorku) pro kvalitu výzkumu.

Zpracování kvantitativních dat Na základě zadaných výzkumných dat (např. výsledků testu) stanovit absolutní a relativní četnosti, vypočítat aritmetický průměr, rozptyl a směrodatnou odchylku. Na základě zadaných výzkumných dat (např. z dotazníku) sestavit kontingenční tabulku, formulovat nulovou a alternativní hypotézu, vypočítat očekávané četnosti a hodnotu chí-kvadrátu.

Zpracování kvalitativních dat Převést surový text (např. výroky pokusných osob) do smysluplných kategorií, které lze dále zpracovávat. Pokusit se z „polozpracovaných“ dat kvalitativního výzkumu vyvodit dílčí závěr (dílčí teorii)