NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62 AUTOR : Mgr NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR : Mgr. JAROSLAVA URBANCOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_M8 TÉMA : Množiny bodů dané vlastnosti 27. 2. 2012 8. třída
NAJDĚME MNOŽINU BODŮ, KTERÉ MAJÍ OD PŘÍMKY STEJNOU VZDÁLENOST.
NAJDĚME MNOŽINU BODŮ, KTERÉ MAJÍ OD BODU X STEJNOU VZDÁLENOST.
ZOPAKUJME SI, CO JE VÝŠKA TROJÚHELNÍKU. Výška trojúhelníku je vzdálenost vrcholu od protější strany.
ZOPAKUJME SI, CO JE TĚŽNICE TROJÚHELNÍKU. Těžnice trojúhelníku je spojnice vrcholu trojúhelníku a středu protější strany.
Trojúhelník lze sestrojit i z jiných zadání, než jsme byli zvyklí Je dán trojúhelník ABC, ve kterém je dáno : b = 5,6cm, vb = 4cm, tb = 4,7cm.
Nejprve provedeme náčrt, potom rozbor b; b = |AC| = 5,6cm S; S є b, |AS|= |SC| k; k(S; 4,7cm) p; p ||↔AC ve vzdálenosti 4cm B; Bє p ∩ k ∆ABC
k B B’ p A b C S
Anotace Žáci si před konstrukcí trojúhelníku zopakují některé poznatky z kapitoly množiny bodů dané vlastnosti a také základní pojmy z kapitoly trojúhelník, aby při vlastní konstrukci neměli problémy s jejich vzájemnou kombinací při této konstrukci. Citace: Obrázky trojúhelníku dílem autora s výjimkou obrázků na snímku 5 (http://www.zsstraz.cz/index.php?a=766) a snímku 4 (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/VyskyTrojuhelnika.jpg)