Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Advertisements

Matematika - opakování 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Název: VY_32_INOVACE_28_Hutnictví a strojírenství ČR_Sluková Téma: Hutnictví a strojírenství ČR.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Klenotnické zboží a bižuterie Zbožíznalství 3. ročník.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.1.24/ Zahájení projektu:
Výroba oceli Většina surového železa se dále zpracovává na OCEL. Ocel se vyrábí ve specializovaném hutním provozu, který se nazývá ocelárna. Výroba oceli.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_69 Vzdělávací.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_02_32_ŽELEZNÉ RUDY. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo. Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Magnety přírodní a umělé
Uhlík C Carboneum Chemický prvek, který je základním stavebním kamenem
VY_32_INOVACE_07_32_VODIČE A NEVODIČE (IZOLANTY)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Naše vlast – Česká republika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Nerudní suroviny 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace RUDY – železné rudy Název : VY_32_inovace_01 - PŘ - RUDY - ŽELEZNÉ.
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Přírodověda pro 4. a 5. ročník
Vývojová stádia člověka 5. ročník
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): září 2011 Ročník: 5
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Slovní druhy Český jazyk – 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Mineralogický systém IV. Oxidy
Přísudek ve větě Český jazyk 6. ročník ZŠ
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Naše vlast Prvouka – 3. ročník
Zpracování drátu II Háček na tabuli
Název materiálu: Nerostné suroviny
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Přirozená čísla do tisíce
Vyjmenovaná slova po V- procvičování
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Nerudní suroviny 5. ročník
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Budoucí čas „will“ (7.ročník)
Člověk a vesmír – 5. ročník
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Živočichové našich vod 4.ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Energetické suroviny 5. ročník
Slovenská republika 5. ročník
Matematika Sčítání a odčítání celých čísel 7. ročník
Název projektu: Moderní škola
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Výroba oceli Většina surového železa se dále zpracovává na OCEL. Ocel se vyrábí ve specializovaném hutním provozu, který se nazývá ocelárna. Výroba oceli.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnety
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Rudy 5. ročník

1. Železné rudy Některé nerosty a horniny obsahují kovy - nazýváme je rudy Jsou těžší než nerudní suroviny

Magnetit Obsahuje největší množství železa Má černošedou barvu Magnetit je silně magnetický

Železo Vyrábí se v hutích zpracováním železné rudy Největší železárny u nás jsou v Ostravě a Třinci.

Třinecké železárny V železárnách se z vytaveného železa vyrábí kusové železo.

Moravsko slezské drátovny V drátovnách se železo vytahuje na různé dráty a pružiny

Válcovny Ve válcovnách se železo válcuje na potrubí a plechy. Z plechu se vyrábí karoserie automobilů, střechy domů, lokomotivy, lodě, trubky…

Ocelárny V ocelárnách se železo zušlechťuje – vzniká ocel. Ocel je pevná, pružná a odolná.

Nevýhody železa Železné výrobky na povrchu korodují = rezivějí Působením vody se tloušťka kovu ztenčuje až se úplně proděrav = olupují se kovové vrstvičky Nutná ochrana = opakovaný nátěr

2. Drahé kovy Některé kovy v nerostných surovinách jsou drahé a vzácné = drahé kovy

Zlato Žlutý kovový nerost, který se v přírodě vyskytuje velmi vzácně. Těží se v hlubinných dolech nebo se rýžuje. Zlato v křemenné žíle

Státní poklad = zlaté cihly Rýžování zlata

Stříbro Bílý kovový nerost, v přírodě velmi vzácný. Klenotnictví – prsteny, šperky, náušnice

Stříbro se využívá v elektrotechnice Stříbro se využívá v elektrotechnice. Zlato i stříbro jsou nejlepší vodiče elektřiny – velmi tenké dráty – jemná mechanika, výroba čipů a tranzistorů.

Rudy – přírodověda – 5. ročník Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)