KONCEPT BAZÁLNÍ STIMULACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kojenecké období.
Advertisements

Inovační kurz pro sanitáře
Rehabilitace u CMP Zdeňka Dvořáková.
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
PRENATÁLNÍ STADIUM NOVOROZENEC KOJENEC BATOLE
Schopnost zvířat léčit
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
„Test“ schopnosti imaginace
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Vývoj dětské kresby Kresba lidské postavy.
Střední škola sociálních a zdravotnických služeb VESNA, o.p.s.
Neverbální komunikace
Návykové látky, závislosti
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
KOMUNIKACE S NEVIDOMÝM
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Závěrečná konference k individuálnímu projektu „Podpora vzdělávání a supervize u pracovníků v oblasti sociálních služeb a pracovníků v sociální oblasti.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Střední škola sociálních a zdravotnických služeb VESNA, o.p.s.
Oko Anatomie lidského oka Oční vady v každém věku Nemoci očí-Tupozrakost Šilhání Šedý a zelený zákal Retinoblastom.
Centrální nervový systém
Řízení lidského těla Filip Bordovský.
Bakalářské studium 158 Péče o základní potřeby
SMYSLY ČLOVĚKA.
Alternativní a augmentativní komunikace
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Možnosti domácí léčby některých forem strabismu
DYSARTRIE porucha koordinace mluvního výkonu, celková porucha motoriky řeči (porucha vyslovování jako celku, článkování – artros, segmentace řeči) vzniklá.
Neverbální komunikace
Vývojová psychologie Prenatální období.
Speciální metody práce na ZŠS
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
Ošetřování dítěte s Downovou chorobou
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Kameny Příroda kolem nás.
Koncept bazální stimulace
Šátkování nošení dětí v šátku
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Projekt: Moderní výuka
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Bezvědomí Andrea Ječmenová 2012.
DYSARTRIE porucha koordinace mluvního výkonu, celková porucha motoriky řeči (porucha vyslovování jako celku, článkování – artros, segmentace řeči) vzniklá.
ANTROPOMOTORIKA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Psychické procesy - vnímání
Geografie Krajinná sféra
BAZÁLNÍ STIMULACE PERLIČKOVÉ POMŮCKY
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Vondráčková,Hrabáková.  Je aktivní stav lidské psychiky kdy se orientujeme v čase, prostoru, situaci a ve vlastní osobě.
BAZÁLNÍ STIMULACE PERLIČKOVÉ POMŮCKY
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Orientace v řadě.
Rodičovství biologické a pěstounské
Interkulturní adaptace
Transkript prezentace:

KONCEPT BAZÁLNÍ STIMULACE B. Trojanová.

Myšlenka Ztráta schopnosti pohybu vede k senzorické deprivaci a dezorientaci

Kdo první ? Andreas Fröhlich, asi 1970 Cíl:podpořit a umožnit vnímání Co konkrétně: Rozvoj vlastní identity Podpora komunikace Orientace v čase a prostoru Zlepšit fce organismu

Forma: cíleně stimulovat smysly a zlepšit tak komunikaci N. s okolím Vychází z Piageta: „Život je možný pouze ve vztahu“

Co BS pacientovi umožňuje ? Cítit hranice vlastního těla Vnímat sebe sama Cítit okolní svět Cítit přítomnost jiného člověka

BS musí respektovat stupeň vývoje Schopnost vnímat se mění Př. ve 12. týdnu embryo vnímá vibrace, zvuk, somatické podněty, vestibulární podněty

U koho je BS vhodná Postižené děti N. v komatózních stavech Dlouhodobě imobilní Neklidní, dezorientovaní, JIP, ARO, geriatrie, novorozenci zejména: nedonošení

Doteky v lidském životě Silueta s označením zón Kam pustím jen intimní přátele Kam pustím přátelské okolí Kam pustím neznámé lidi Kam pustím nepřátele

Techniky doteků v BS Polohování RHB cvičení Masáže Pomoc při pohybu a korekci polohy

Pozor ! Iniciální dotek – jasný, jednoznačný, pevný, na centrální části těla – rameno, paže, ruka + verbální doprovod NE letmé, krátké, neurčité a uspěchané doteky !! Citlivě vnímat reakci N – pozitivní, negativní

Formy somatické BS Celková koupel zklidňující Celková koupel osvěžující BS dle Bobatha Diametrální celková koupel Masáž stimulující dýchání Polohování (mumie, hnízdo)