CO2 laser v kufříku Vypracovali: Ondřej Hladík, Matouš Vondrák, Jindřich Šafran, Pavel Souček, Michal Werner.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření laserinterferometrem
Advertisements

referát č. 20: ČINNOST LASERU
1 20. hodina FYZ2/20 Učební blok: Fyzika atomu Učivo: Laser Cíle vzdělávání: Žák: -vysvětlí činnost laseru Studijní materiály: učebnice Fyzika.
K čemu vede rozladění laserového rezonátoru
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření.
Fyzikální seminář 2014 Jak zapálit bublinu?? Laserem! Ondřej Tyle.
Parametry záření z laserové zubní vrtačky a její použití Vypracoval : Filip Janda Garant : Ing. Michal Němec Ph.D.
Základní experimenty s lasery Danica Ž ilková Ond ř ej Pleticha Ladislav Hustý.
L A S E R Y kvantové generátory světla LASERY Michal Svoboda & Ľuboš Bednárik.
Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluLaser AutorMgr.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_19_1_7 Ing. Jan Voříšek  Téma: Práce s molekulovými modely  Pomůcky: Molekulové modely – stavebnice I výrobce – VD DISK Říčany  Zadání:
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Ondřej Hýsek, Gymnázium INTEGRA BRNO Učíme o Moravě.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
TECHNOLOGIE SPOJOVÁNÍ Svařování, pájení. Svařování Svařování slouží k vytvoření trvalého, nerozebíratelného spoje pomocí tepla při teplotě tavení obou.
Model atomu. Ruthefordův experiment Hmota je prázdný prostor Rozměry atomu jádro (proton, neutron) průměr m průměr dráhy elektronu (elektronový.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní experimenty s lasery
PaedDr. Jozef Beňuška
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Vlnové vlastnosti částic
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Válce – úprava pracovní plochy Tematická oblast: Motory – pevné části
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Optické vlastnosti zlatých nanočástic
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
Sušení vlasů – vliv teplého vzduchu na vlasy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Digitální učební materiál
Lišejníky - Lichenes.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Uhlovodíky s dvojnými vazbami.
RTG fázová analýza Radomír Benk Petr Gallus Pavel Solný Vít Hubka
počátek našeho letopočtu
VY_32_INOVACE_10_2_12.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Narušování symetrie v laserovém rezonátoru
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Foton jako 1 nebo 0 Tomáš Husák1, Marie Hledíková2, Lukáš Beneda3
Zisk zesilovače TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI
Technické prostředky v požární ochraně
Hustota 8. ročník.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Balmerova série J. Ditrich, K. Hladká.
UMĚLÉ OSVĚTLENÍ V INTERIÉRU.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Radiologická fyzika Rentgenové a γ záření podzim 2008, osmá přednáška.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Pythagorova věta – příklady
Fyzika elektronového obalu
Miniprojekt 8 Základní experimenty s lasery
ZKOUŠKY CEMENTU pevnost
Venuše Sluneční soustava Název školy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
SPEKTROSKOPIE Eva a Terka.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_TROJUHELNIKOVA_NEROVNOST
Transkript prezentace:

CO2 laser v kufříku Vypracovali: Ondřej Hladík, Matouš Vondrák, Jindřich Šafran, Pavel Souček, Michal Werner

Co je to laser? Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation Zdroj záření využívající stimulovanou emisi.

Klíčové vlastnosti laseru Mají úzký svazek paprsků. Vyzařují záření o malém rozptylu vlnových délek. Vysoká hustota výkonu na malou plochu.

CO2 laser Využívá vibrace atomu uhlíku v molekule CO2. Patří k nejstarším druhům laserů. Generuje pouze infračervené záření.

Experimentální část

Měření výkonu CO2 laseru Měřeno pomocí hliníkového kalorimetru. Zjištěný výkon CO2 laseru je přibližně 20 W.

Měření vlnové délky Pomocí vlastnoručně vyrobených difrakčních mřížek. Změřená vlnová délka 8,8 μm. Vysoká nepřesnost měření.

Infračervené záření a materiály Detailní fotografie pořízeny makroskopem pražského Brmlabu.

Poděkování Děkujeme brmlabu za zapůjčení makroskopu a velké poděkování patří garantovi Ing. Filipu Domincovi za jeho kutilský um, díky kterému jsme se mohli zúčastnit tohoto miniprojektu.