Judaismus – počítání času

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Pestrý svět učení. Pedagogové vybrali tyto šablony :  Čtenářská a informační gramotnost šablona č I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník - Člověk a společnost – Dějepis - Náboženství autor VM:Ondřej Vojáček.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník - Člověk a společnost – Dějepis - Křesťanství autor VM:Ondřej Vojáček.
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Významná pohoří České republiky 2 interaktivní slepá mapa Autor: Mgr. Martin RosochaDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Významné nížiny, úvaly a pánve České republiky - interaktivní slepá mapa Autor: Mgr. Martin RosochaDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Významná pohoří České republiky 5 interaktivní slepá mapa Autor: Mgr. Martin RosochaDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu II. (pomocné vědy historické, datum, letopočet,
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Lucemburkové v Čechách I Autor: Mgr. Václav PražákDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Významná pohoří Skandinávie - interaktivní slepá mapa
Významná pohoří Německa - interaktivní slepá mapa
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Rožmberkové a jejich sídla
Významná pohoří Španělsko- interaktivní slepá mapa
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Judaismus – Židé v Evropě II
Významná pohoří Ukrajiny - interaktivní slepá mapa
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Popírání holocaustu II
Významná pohoří Spojeného království - interaktivní slepá mapa
Prusko-rakouské války I
2. světová válka – Hon na Bismarck
TÉMA: Počítačové systémy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Francouzská revoluce II
Judaismus – košer strava
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Realismus ve výtvarném umění
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Judaismus – biblické dějiny I
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Významná pohoří Maďarska interaktivní slepá mapa
Umění starověkého Říma
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Významná pohoří Balkánu - interaktivní slepá mapa
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Křížovka – osobnosti 2. světové války
Křížovka – krycí názvy 2. světové války
Poslední Přemyslovci III
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Transkript prezentace:

Judaismus – počítání času Autor: Mgr. Václav Pražák Datum: 7. 12. 2012 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_SDE.4.03_Judaismus – počítání času Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor Mgr. Václav Pražák Název Judaismus – počítání času Předmět Seminář z dějepisu Tematická oblast Náboženství, filozofie a ideologie v dějinách Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník 4. + VIII. Metodický list/Anotace Žáci se seznámí se zásadami počítání židovského letopočtu a vyzkouší si prakticky přepočty mezi křesťanským a židovským letopočtem. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Počítání let v judaismu V judaismu se letopočet udává od stvoření světa – podle židovské tradice k němu došlo roku 3760 BC. Křesťanský rok = židovský rok – 3760 (+1 v případě, že v daný moment podle křesťanského kalendáře již začal nový židovský rok) Datace „malým počtem“ = součet čísel + 5000

Úkoly Jaký je v současné době rok podle židovského letopočtu? (Nový židovský rok v křesťanském roce 2012 začal 17. září.) Nápis ve Staronové synagoze v Praze uvádí, že byla opravena roku 378 podle malého počtu. Jakému roku v křesťanském kalendáři odpovídá tato datace?

Řešení 5773 1618