VY_32_Inovace_ Vyjmenovaná slova po P

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
O PYŠNÉM NETOPÝROVI– vyjmenovaná slova po P
Advertisements

Přehled vyjmenovaných slov a slov s nimi příbuzných
EUpenizeskolam.cz Název projektu: Moderní škola 2010
Vyjmenovaná slova P Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po P
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Křížovky s VS po P II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO P a slova příbuzná.
Mgr. Jana Reisingerová ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Vyjmenovaná slova po P.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.16 Název pro školu:
Vyjmenovaná slova po P. ČJ 3. ročník.
VY_32_INOVACE_10_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_Čj-vyjmenovaná slova
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Vyjmenovaná slova.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_14.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 3.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Číslo v digitálním archivu školy
O pakování vyjmenovaných slov po M a P Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_210.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO P ROZLIŠUJEME
VYJMENOVANÁ SLOVA. VYJMENOVANÁ SLOVA pýcha klopýtat pytel třpytit se pysk zpytovat netopýr pykat slepýš pýr pyl pýřit se kopyto čepýřit se.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_29_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Vyjmenovaná slova po P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Doplň a vyškrtej vyjmenovaná slova po P
Český jazyk 3.třída Vyjmenovaná slova -M,P- opakování
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 3.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Mgr. Vladimíra Mikulášková
VYJMENOVANÁ SLOVA P.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_317_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
TÉMA: VYJMENOVANÁ SLOVA PO P Vytvořila: Mgr
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Vyjmenovaná.
ICT ČJ VS po P Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Vyjmenovaná slova po „P“
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vyjmenovaná slova po M,P Název sady: Český jazyk a literatura.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk a literatura.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Zemanová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vyjmenovaná slova po P Název sady: Český jazyk a literatura.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_52_INOVACE_10_ČJ_Vyjmenovaná slova po P a jejich význam - 1 Téma Číslo projektu Anotace ČJ 3 CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Vyjmenovaná slova – P, S, V, Z Název sady: Český jazyk 4. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Vyjmenovaná slova po B, L, M, P
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Vyjmenovaná slova P Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
autor: Mgr. Tereza Mačková ZŠ a MŠ Nedašov
VY_32_Inovace_4.3.7 Násobení a dělení 7 Matematika 3. ročník
Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň- Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Iva Zemanová Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň – Božkov.
Vyjmenovaná slova po P Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_A__10_Vyjmenovaná slova.
Přesmyčky s VS po P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VY_32_Inovace_ Násobení a dělení 10 Matematika 3. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_04
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola,
Vyjmenovaná slova po P.
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ČESKÝ JAZYK
VY_32_Inovace_4.3.1 Opakování učiva 2.ročníku (1)
I-Čj-5 Vyjmenovaná slova po
VY_32_Inovace_4.3.8 Násobení a dělení 8 Matematika 3. ročník
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
VY_32_Inovace_ Vyjmenovaná slova po M,P
Vyjmenovaná slova po P.
Český jazyk a literatura 3. ročník
VYJMENOVANÁ SLOVA.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Transkript prezentace:

VY_32_Inovace_4.1.12 Vyjmenovaná slova po P Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.12 Vyjmenovaná slova po P Název sady: Český jazyk a literatura 3. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 Anotace: Materiál je určen k seznámení s vyjmenovanými slovy po P a slovy příbuznými. Prezentace byla vytvořena pro práci s interaktivní tabulí nebo dataprojektorem a obsahuje animaci.

VYJMENOVANÁ SLOVA po P A SLOVA PŘÍBUZNÁ PY PI PÝ PÍ

VYJMENOVANÁ SLOVA Be, fe, le, me, pes se veze do slovíček i,y si vleze. Někdy měkké, někdy tvrdé, jak to poznat mám? Já jsem ještě malý žáček, v tom se nevyznám! Budu se učit zas a znova tahle vyjmenovaná slova. Be, fe, le, me, pes se veze, ta čeština nemá meze! Y I

VYJMENOVANÁ SLOVA jsou slova, ve kterých píšeme tvrdé y,ý. Vyjmenovaná slova mají hodně kamarádů. Říkáme jim slova PŘÍBUZNÁ. Také v těchto slovech píšeme tvrdé y,ý.

VYJMENOVANÁ SLOVA po P PÝCHA – PYTEL – PYSK NETOPÝR – SLEPÝŠ – PYL KOPYTO - KLOPÝTAT – TŘPYTIT SE ZPYTOVAT – PYKAT – PÝR PÝŘIT SE – ČEPÝŘIT SE

PÝCHA – PYTEL – PYSK pyšný, přepych, pýchavka (houba), pych (krádež) pytlák, pytlovina pyskatý, ptakopysk

NETOPÝR – SLEPÝŠ - PYL netopýři slepýši opylovat, opylovač

KOPYTO – KLOPÝTAT – TŘPYTIT SE lichokopytník, kopýtko klopýtnutí třpytka, třpytivá, třpyt

ZPYTOVAT – PYKAT – PÝR nevyzpytatelný, jazykozpytec odpykat pýřavka

PÝŘIT SE – ČEPÝŘIT SE začepýřit se, pýří se rozčepýřený

Pozor na slova!!! pýcha x píchá (špendlík, jehla, trn) Pýcha předchází pád. Píchá mě u srdce. pych x pích Lesní pych se nevyplácí. Injekce dělá pích. pysk x písk (píská na prsty, zvuk) Kůň má poraněný pysk. Písk, písk, ozývá se z křoví. pykat X pikat (pikaná – hra) Za chyby budeš pykat! Kdo bude teď pikat?

Pozor na slova!!! Pyl x pil (limonádu) Včelky přenášejí pyl. Petr pil limonádu. opylovat x opilovat (pilníkem) Čmeláci přiletěli opylovat jetel. Teta si opilovala nehty. slepýš x slepíš ( lepidlem) Po cestě se plazil slepýš. Slepíš mi letadélko? zpychla x spíchla (ušila) Naše sousedka zpychla. Babička mi spíchla kostým na karneval.

Nebudu za to, co jsem neudělal. Kdo bude teď ? V botě mě něco . pikat Doplň slova do vět Nebudu za to, co jsem neudělal. Kdo bude teď ? V botě mě něco . není dobrá vlastnost. pikat pykat Pýcha píchá

Vrabčák hrdina Kdysi dávno, v jednom lese, na jedné pasece, žily tři kamarádky. Veverka Terka, včelka Věrka a sovička Evička . Každý den se scházely a vyprávěly si, co viděly a zažily.

Dnes večer začala první vyprávět včelka Věrka Dnes večer začala první vyprávět včelka Věrka. Když letěla ráno na louku sbírat pyl, uviděla na nedaleké cestě dva koně. Pozorovala je, jak svými kopyty klapají po cestě a klopýtají přes překážky. Jejich postroje se jim třpytily jako drahé kameny. Honili se a vběhli na louku. Svými pysky okusovaly trávu, byliny i pýr. Celý den si na louce hráli.

Jako druhá začala vyprávět veverka Terezka Jako druhá začala vyprávět veverka Terezka. Brzy ráno vyběhla ze svého příbytku, který měla v dutině starého dubu a začala pozorovat, co se kde děje. Uviděla netopýra, který celou noc létal po lese a hledal nějaký hmyz. Teď rychle pospíchal do své jeskyně a těšil se, jak se prospí. Spatřila taky slepýše, který se vyhříval na písčině u břehu rybníka.

,,A co jsi zažila ty, Evičko. “ zeptala se Terezka ,,A co jsi zažila ty, Evičko?“ zeptala se Terezka. ,,Já jsem dneska zažila velké dobrodružství. Představte si, co se stalo u lesní studánky. Sedím si spokojeně před domečkem, když najednou zaslechnu volání o pomoc. A vzápětí vidím vrabčáka Ferdu, jak celý rozčepýřený poletuje sem a tam a je celý zmatený“. ,,Co se ti stalo Ferdo?“

,, Mě nic, ale srneček Lojzík je na tom špatně ,, Mě nic, ale srneček Lojzík je na tom špatně. Viděl jsem, jak o něco klopýtl a zůstal ležet na zemi. Chytil se kopýtkem do nastraženého oka na zajíce. Musíme mu jít pomoci! Každou chvíli může přijít pytlák, srnečka strčit do pytle a odnést ho pryč!“ Rychle jsem s ním letěla za Lojzíkem. Společně se nám podařilo Lojzíka z pytlácké pasti vysvobodit.

Moc nám děkoval za záchranu Moc nám děkoval za záchranu. Hlavně vrabčákovi, který se nebál pytláka a přivolal pomoc. To jste měly vidět, jak se pýřil. Řekly jsme mu, jak jsme pyšné na to, jakého máme hrdinu a kamaráda.

Zdůvodni psaní i, y – určitě to zvládneš. Tvoř věty s danými slovy. pospíchat pila písek papír pilník špína pilíř pírko zpívat pilný pivoňka trpitel prospívat pospíchat přírodopis Pepík

Zdůvodni a doplň i, í, y, ý režná p y tlovina, ostrý p i lník, p y šnil se novým autem, slep i čí p í rko, žlutý p y l, p i l limonádu, hodina přírodop i su, čistý pap í r, žil v přep y chu, vězeň up i loval mříže, šťavnatá p í ce, rozčep ý řený krocan, zaječí p y sk, kůň je lichokop y tník, úkol z p i lnosti, třp y tivý šperk, nemilosrdný p y tlák, p í chla se o trn, slep í š mi draka, Pep í k umí p í skat, slep ý š není had, p y kal za své hříchy, posp í chal do školy, zp í val novou píseň, koup i l si p i lník,

Zdůvodni psaní i, í, y, ý režná p y tlovina, ostrý p i lník, p y šnil se novým autem, slep i čí p í rko, žlutý p y l, p i l limonádu, hodina přírodop i su, čistý pap í r, žil v přep y chu, vězeň up i loval mříže, šťavnatá p í ce, rozčep ý řený krocan, zaječí p y sk, kůň je lichokop y tník, úkol z p i lnosti, třp y tivý šperk, nemilosrdný p y tlák, p í chla se o trn, slep í š mi draka, Pep í k umí p í skat, slep ý š není had, p y kal za své hříchy, posp í chal do školy, zp í val novou píseň, koup i l si p i lník,

Tak jak se vám podařilo zvládnout vyjmenovaná slova po P Tak jak se vám podařilo zvládnout vyjmenovaná slova po P? Zvládli jste je určitě výborně. GRATULUJI!!!

Použité zdroje a materiály: http://sirmi. ic. cz/ http://upload JIRKŮ, Zuzana; TABARKOVÁ, Jana. Vyjmenovaná slova hrou. Brno: Nová škola, 2008, ISBN 80-7289-067-0. MACHÁŇ, Jaromír. Pravopis i a y hravě. Praha: Pansofia, 1996, ISBN 80-85804-81-6. Obrázky z galerie Klipart Vlastní archiv autora