VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prameny nových poznatků. Zdroje poznatků •Noviny ( •Encyklopedie a náučný slovník.
Advertisements

Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT Strukturovaná písemná práce Součást maturitní zkoušky z českého jazyka.
M. Juříková Metodika tvůrčí práce
Redukce textů, obsahová analýza, anotace
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.16 Anotace: Prezentace je zaměřena na výpisky, jejich hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou procvičit.
Žákovská prezentace Následující práce, je prací žáka (žáků) ZŠ T. G. Masaryka Jihlava. Je určena pouze jako prezentace výsledků práce žáků školy
Rozbor uměleckého textu
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_13.
1 Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOŠ pro obnovu a ochranu životního prostředí - Schola Humanitas Litvínov Název projektu:INOVACE.
Nová učebnice latiny nakladatelství Veritas
Jak úspěšně prezentovat. Skladba publika Jaká bude skladba publika? Do jaké míry se účastníci orientují v dané problematice.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_06_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Získávání a zpracování informací
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.8.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
PRÓZA, EPIKA Mgr. Michal Oblouk. Próza Z latiny prosa oratio = řeč přímá, stále postupující Přirozená, běžná forma vyjádření psaná volně (ne ve verších)
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_UCE133 Jméno autora:Ing. Alena Urešová Třída/ročník:2. a 4. r. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
V Ě CNÁ LITERATURA Mgr. Michal Oblouk.  Odborná, vědecká  Literatura s převládající naučnou funkcí  Zařazuje se do ní: a)Literatura naučného typu (odborné.
 Hlavním smyslem citování je zachytit myšlenkové vazby mezi originálním textem a použitými myšlenkami z jiných zdrojů [Boldiš, 2002].  dokázat vlastní.
Struktura zápisu porady Plán porad
Předmět: Český jazyk - sloh Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Titulek Tvorba titulků a mezititulků. Význam titulků Podstatný prvek struktury textu – slouží k orientaci Utváří první dojem z textu Obsahuje klíčová.
Administrativní styl PaedDr
ROZDĚLOVACÍ ZNAMÉNKA Mgr. Michal oblouk.
Věta, výpověď, promluva Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0101
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
JAZYKOVĚDA JAZYKOVÉ PŘÍRUČKY
Aplikace vyhledávače Google na zdroje odborných informací
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.17 Anotace: Prezentace je zaměřena na výtah, jeho hlavní znaky a funkci. Slouží jako zápis pro žáky. Vzdělávací oblast: český.
PŘÍMÁ ŘEČ Mgr. Michal Oblouk.
Zásady tvorby prezentace
Obecná charakteristika literatury Mgr. Michal Oblouk
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
4. BIBLIOGRAFICKÉ CITACE, CITAČNÍ NORMA ISO 690 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
VY_32_INOVACE_BATKOVA_CEJJLI. 03 VÝTAH (Teorie). VÝKLAD.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Výpisky a výtah Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_17_SLOH_A_KOMUNIKACE.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název prezentace (DUMu):
Mgr. Michal Oblouk HLAVNÍ MYŠLENKY TEXTU.
ŽIVOTOPIS Mgr. Michal Oblouk.
ZPRÁVA OZNÁMENÍ Mgr. Michal Oblouk.
Účetní doklady III.
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
Digitální učební materiál
Sémantické aspekty katalogizace IV
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
6. ročník Michaela Hantková
Citační a bibliografické databáze:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vedení poznámek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Bělková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
ŽÁDOST Mgr. Michal Oblouk.
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
SLOH A KOMUNIKACE Výtah.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Výtah VY_12_INOVACE_Rů_I_33 Název projektu: OP VK
Obhajoba maturitní práce
Transkript prezentace:

VÝTAH Mgr. Michal Oblouk

VÝTAH konspekt stručný, zhuštěný obsah textu forma souvislého textu jednoduchá stavba textu, musí být přehledný a věcný převažuje jmenné vyjádření, jednoduché věty, odborné názvy na konci musíme uvést zdroj, odkud jsme čerpali – autor, dílo, místo vydání, nakladatelství, rok vydání, strany citát = doslovná výpověď (v uvozovkách) postup při práci s odborným textem: na počátku práce si vyznačíme klíčová slova, celý text si rozdělíme na významové celky

VÝPISKY, OSNOVA zachycují nejdůležitější myšlenky z knih nebo článků pomáhají nám uchovávat informace nemusí být souvislé nevystihují stavbu textu hlavní myšlenky jsou zachyceny heslovitě – hesla, klíčová slova stručné, výstižné, přesné osnova naznačuje přehledně a náznakovitě obsah textu a sled hlavních myšlenek