Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_16_Vznik Rakouska-Uherska Téma:
Téma: ŘECKO 7, Makedonie Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Alexandr Veliký Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace:
Anotace Výukový program pro žáky 8. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Vylučovací soustava – ledviny. Možnost využití: interaktivní tabule.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Řecko-perské války Nejslavnější hodina Řecka. Perská říše Peršané v 5. stol. př.n.l. vytvořili obrovskou veleříši. Šáh-in-šáh Dareios I. Chtěl dobýt i.
Habsburkové na českém trůnu v 19. a 20. století Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_02.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Mgr. Jindřiška Řehořková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DOBA BRONZOVÁ A ŽELEZNÁ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Judaismus – Židé v Evropě II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Vznik česky psané literatury
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy:. Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
CIVILIZACE ?????.
MAKEDONIE I. Makedonská nadvláda.
Název materiálu: VY_32_vlastivěda, sada č. 1, 06
Habsburkové na českém trůnu po roce 1620 (I. část)
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Magnetické vlastnosti látek
České země po husitských válkách
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
Helénistické Řecko ( př. Kr.)
Alexandr Veliký ( př. Kr) (Alexandr III.Makedonský)
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Vláda prvních Habsburků
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Téma: Rakousko Číslo projektu: 02
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
První Habsburkové na českém trůnu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název materiálu: VY_32_vlastivěda, sada č. 1, 19
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10-35_Peloponéská válka a nástup Makedonie Číslo.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_11
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
VLÁDA POSLEDNÍCH PŘEMYSLOVCŮ
Řecko-perské války Boje Řeků za svobodu.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Transkript prezentace:

Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0464 Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUM Mgr. Soňa Havlíčková Název DUM Makedonská nadvláda Kód DUM VY_32_INOVACE_ 2.3.10 Datum vytvoření 3. 10. 2012 Předmět Dějepis Tematická oblast Dějiny světa - rozšiřující učivo pro seminář Učivo ŠVP Antické Řecko Anotace DUM Materiál slouží k rozšíření a doplnění znalostí o daném tématu a je určen pro výuku v semináři z dějepisu. Metodický popis Materiál je určen k doplnění výkladu učitele a k ilustraci probírané látky. Hodnocení Materiál se osvědčil, napomohl lepšímu zapamatování učiva a rozšíření znalostí. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Makedonská nadvláda

Filip II. Makedonský 359 – 336 př. n. l. Silný stát na severu Řecka Opírá se o silné vojsko – převzal bojovou taktiku Thébanů Využívá oslabení řeckých městských států po vleklých válkách a bojích o hegemonii Bohatá naleziště zlata Řekové se makedonské nadvládě bránili 338 př. n. l. – bitva u Chaironeie Vítězí Filip II. (díky synovi Alexandrovi) Řecké státy ztrácí svou samostatnost

Ancient_Macedonians-. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] Ancient_Macedonians-. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-03-10]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Macedonians

Politika Filipa II. Ponechal Řekům množství svobod Respektoval jejich státní zřízení a kulturu Zakázal řešení sporů vojenskou cestou Chtěl zabránit riziku konfliktů Řecké dějiny byly už od nejstarších dob plné válek Získal si Řeky plánem na společné vojenské tažení proti Peršanům Odvěcí nepřátelé Řeků Možnost získání bohatství Odpůrcem např. Démosthénés - filipiky Filip II. se nicméně stal obětí atentátu Následné povstání porazil Alexandr Makedonský

Říše Alexandra Makedonského Navázal na politiku svého otce Znovu reformoval armádu Těžkooděnci (falanga), lučištníci, vrhači oštěpů, prakovníci, jízda Ancient_Macedonian_army. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-03-10]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Macedonian_army

Tažení proti Perské říši Po vstupu do Malé Asie r. 334 př. n. l. – bitva u Gráníku Snad nejtěžší bitva jeho kariéry Řeka Gráníkos (dnes Biga) – nedaleko Tróje Slavné vítězství „Osvoboditel maloasijských Řeků“ Ovládl celou oblast Malé Asie Alexander_the_Great. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-03-10]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_the_Great

333 př. n. l. – střetnutí s vojskem perského krále Dareia III. u Issu Navzdory přesile Alexandr zvítězil Získal ohromnou kořist Zajal jeho manželku a dcery Pokračoval dál v tažení Sýrií a Palestinou 331 př. n. l. byl jako osvoboditel od Peršanů přivítán v Egyptě Zakládá Alexandrii Mapa tažení

Politika Alexandra Velikého 331 př. n. l. bitva u Gaugamél Definitivně porazil Dareiovo vojsko Bez boje obsadil Babylón Získal perský poklad v Súsách Vyplenil Persepolis – hlavní město říše Politika Alexandra Velikého Sňatky vojáků s dcerami perských hodnostářů Sám se oženil s dcerou Dareia III. Místní tradice, správu a úřady ponechal bez změny Ctil místní náboženské zvyklosti

Bukefalos. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] Bukefalos. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-03-10]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Bukefalos

Tažení do Indie Po dobytí Persie pokračoval v tažení do Indie Vrací se kvůli nepříznivým přírodním podmínkám a vzpouře vojáků 323 př. n. l. umírá v Babylónu zřejmě na malárii (možná byl otráven) Byl oslaben zraněními Alkoholismus Bylo mu 33 let Po jeho smrti vypukly boje moc a nástupnictví Jeho syn se narodil jako pohrobek

Diadochové Říši si rozdělili Alexandrovi vojevůdci – diadochové Po asi 40 letech bojů vzniká několik říší Seleukovci – Mezopotámie a Sýrie Attalovci – Pergamské království Ptolemaiovci – Egypt Antigonovci – Makedonie a Řecko 146 dobytí Korinthu – většina území připojena k Římské říši

Kultura helénismu Šíří se řecká kultura Vzájemné kulturní ovlivňování Rozvíjí se obchod Božský kult panovníka přijímají dynastie Seleukovců i Ptolemaiovců Knihovna v Alexandrii – centrum vzdělanosti Ve filozofii etické školy – skeptikové, epikurejci, stoikové… V náboženství synkretismus

Seznam použitých zdrojů: ŠTĚPÁNKOVÁ, Alena a Zdeněk ŠAŠINKA. Odmaturuj! z dějepisu. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2006, 232 s. ISBN 80-735-8059-4. Ancient_Macedonians-. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-03-10]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Macedonians Ancient_Macedonian_army. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-03-10]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Macedonian_army Alexander_the_Great. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-03-10]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_the_Great Bukefalos. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-03-10]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Bukefalos