VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_458.
Advertisements

Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Měření fyzikálních veličin – Hustota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Převody jednotek objemu,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Hustota.
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Měrná tepelná kapacita
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Vztlaková síla Ing. Jan Havel.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Hmotnostní a objemový zlomek Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s pojmy hmotnostní zlomek a objemový zlomek látky.
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hustota-výpočet hustoty
Hustota a její měření.
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Fyzika hrou-opakování II.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B32Fy6_Hustota 2
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Základní jednotky SI Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
zpracovaný v rámci projektu
Hustota Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název vzdělávacího materiálu Jevy o hustotě látek
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
ZŠ a MŠ Deštné v O. h. Mgr. Martin Kapucián VY _52_INOVACE_A_12_Čas
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
Badatelské odpoledne 19. září To je hustý.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky Škola ZŠ a MŠ Deštné v O. h. Autor Mgr. Martin Kapucián Název VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky Téma Fyzika Datum 18. 03. 2013 Č. projektu 001

Anotace Digitální učební materiál slouží jako podpůrný materiál pro výklad v hodině fyziky. Je určen především pro žáky 6. ročníku základní školy. Animace umožňují postupné ověřování znalostí žáků a jejich doplňování při výkladu. V Office 2010 je možné na interaktivní tabuli využít funkce pera a zvýrazňovače (např. k přiřazení fotografií k názvům).

Hustota látky Hustota je fyzikální veličina, která udává hmotnost určitého objemu látky polystyren ocel Mají obě tělesa stejnou hmotnost?

Výpočet Hustotu značíme řeckým písmenem  (ró) Hustotu látky spočítáme tak, že hmotnost tělesa vydělíme jeho objemem  = m : V = m/V Hlavní jednotkou hustoty je kg/m3 [] = [m]/[V] = kg/m3 V praxi se používá také g/cm3 1 g/cm3 = 0,001 kg/0,000 001 m3 = 1 000 kg/m3

Měření Hustotu kapalin můžeme měřit hustoměrem (areometrem). Hloubka ponoru baňky a stopky se stupnicí závisí na hustotě kapaliny. Používá se např. ke zjišťování koncentrace roztoku v autobaterii nebo při výrobě sladu (piva).

Příklad: Hmotnost kapaliny v cisterně je 15 t, objem kapaliny je 200 hl. O jakou kapalinu se asi jedná? m = 15 t = 15 000 kg V = 200 hl = 20 000 l = 20 000 dm3 = 20 m3  = ? [kg/m3]________________________  = m/V = 15 000 kg/20 m3 = 750 kg/m3 Hustota kapaliny je 750 kg/m3, je to nejspíš benzín.

SUPERMARTL. wikipedia [online]. [cit. 6. 3. 2013] SUPERMARTL. wikipedia [online]. [cit. 6.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ar%C3%A4ometer.jpg