zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Advertisements

DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Komolá tělesa Tematická oblast: Povrchy a objemy těles Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Měření Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_44_Měření Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/15 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technologie – Měření a orýsování
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
Měření objemu pevného tělesa
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
zpracovaný v rámci projektu
Objem Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_316.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
WORD Číslování stránek
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DUM - Digitální Učební Materiál
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Teplota – souhrnná cvičení II.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Fyzika – měření objemu a převody jednotek objemu
zpracovaný v rámci projektu
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
DUM - Digitální Učební Materiál
Hustota 8. ročník.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Měření elektrického proudu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/fyzika
Technická mechanika – Těžiště
Digitální učební materiál
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
WORD Vkládání obrázků a klipartů
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základy měření délek, hmotnosti, určování objemu a vlhkosti
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B29Fy6_Hmotnost 1
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Jméno autora: Ing. Puršová Jaroslava Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: 32 Sada: F6/06 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno autora: Ing. Puršová Jaroslava Škola: ZŠ Ústí nad Labem, Hluboká 150

MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN Název vzdělávacího materiálu: MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN   Téma hodiny: Měření objemu kapalin Klíčová slova: Objem, odměrný válec, kádinka. Anotace: Prezentace v PowerPointu digitálně zpracovává téma „Měření objemu kapalin“. Materiál seznámí žáky s postupem měření a s volbou vhodné odměrné nádoby.

MĚŘENÍ OBJEMU KAPALIN měříme pomocí odměrných nádob – odměrné válce, kádinky odměrné nádoby jsou určeny k odměření jediného objemu, nebo mají stupnici v různých objemových jednotkách

Před měřením zjistíme: v jakých jednotkách je stupnice kolik jednotek odpovídá jednomu dílku stupnice (1dílek 2ml) měřící rozsah stupnice (jaký nejmenší a největší objem můžeme naměřit) stanovíme odchylku měření (polovina nejmenšího dílku)

Postup při měření objemu kapalin: vybereme vhodný odměrný válec odměrný válec postavíme na vodorovnou podložku kapalinu, jejíž objem chceme měřit, pečlivě přelijeme do odměrného válce kapalinu necháme ustálit (případné bublinky vzduchu odstraníme skleněnou tyčinkou) odečteme naměřenou hodnotu objemu (určíme, ke které čárce stupnice nejblíže sahá hladina kapaliny ve válci)

Postup při měření objemu kapalin: 1dílek 2ml odchylka měření je max. 1ml 34ml  V  36ml  V = 36ml !!! na stupnici se musíme dívat s okem v rovině hladiny!!!

ZÁPISKY Měření objemu kapalin Objem kapalin měříme pomocí odměrných nádob (odměrné válce, kádinky…) Před měřením musíme zjistit: jednotky stupnice kolik jednotek odpovídá jednomu dílku stupnice (1dílek 2ml) měřící rozsah stupnice (nejmenší a největší objem) odchylka měření (polovina nejmenšího dílku)

Postup při měření objemu kapalin: volba odměrného válce, který postavíme na vodorovnou podložku do válce pečlivě přelijeme kapalinu a necháme ustálit (bublinky vzduchu odstraníme skleněnou tyčinkou) odečteme naměřenou hodnotu objemu (!!! na stupnici se musíme dívat s okem v rovině hladiny) Př.: 1dílek 2ml odchylka měření je max. 1ml 34ml  V  36ml  V = 36ml

CITACE Microsoft Office – PowerPoint Kliparty na webu Office Online http://cnx.org/content/m20483/latest/