NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Vlastivěda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Vytvořila: Kristýna Kořínková
Česká poezie 2.poloviny 19.století
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Bratři Čapkové.
Josef Dobrovský * položil základy obrozeneckého
Božena Němcová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Josef Jungmann Simona Coubalová C2B
SBĚRATELÉ LIDOVÉ SLOVESNOSTI Mgr. Michal Oblouk
Osobnosti národního obrození
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_LZ_01 Sada DUMLiterární žánry Předmět Český jazyk a literární výchova Název materiálu Balady Anotace V prezentaci.
VY_32_INOVACE_ČJ.8.10 – Božena Němcová,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Báje (mýty) a pověsti 6. ročník.
Josef Kajetán Tyl Vojtěch šimon.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_15_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pohádek, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími autory.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_47_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
Reálie - bankovky.
Národní obrození František Palacký.
Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 24, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost,
7. třída 2. pololetí Dějiny českých zemí
Epické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Prvouka – 2. ročník ZŠ „Rožmitál pod Třemšínem“
Karel Jaromír Erben 7. listopadu 1811 – 21. listopadu 1870.
VY_32_INOVACE_17_Literatura 19. století Česká literatura 2. pol. 19. století Česká literatura 2. poloviny 19. století - úvod.
Božena Němcová Narození: Vídeň Zemřela: (42let)
Božena Němcová. O Vídeň – Praha O Dcera panského kočího Jana Pankla a služky Terezie Novotné. O Měla velmi silný vztah k babičce.
 Autor: Mgr. Martina Žondrová Datum: Leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací obor: Český jazyk Anotace: Prezentace je určena k výkladu učiva o Karlu Jaromíru.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. NÁRODNÍ OBROZENÍ (poslední čtvrtina 18. století a 1. pol. 19. století) ● proces utváření novodobého českého národa ● vznik novodobé.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Autoři české a světové literatury Český jazyk 8.ročník III
České národní obrození (ČNO). ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – České.
Božena Němcová Autor: Mgr. Martina Žondrová Datum: Únor 2012 Ročník: 6. Vzdělávací obor: Český jazyk Anotace: Prezentace je určena k výkladu učiva o Boženě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 03 Karel Jaromír Erben TEMA: Český.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV: VY_12_INOVACE_22_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_KOSMOVA KRONIKA ČÍSLO PROJEKTU:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková LEGENDA Narodil se v r Byl z rodu Slavníkovců. V r. 982 se.
Literární riskuj národní obrození Jarmila Karlovcová 8. třída Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné.
Jaroslav Seifert „Kdo hledá, bývá očekáván. Kdo čeká, je jen nalezen.“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
„Je lépe v mylné naději sníti, před sebou čirou temnotu,
SBĚRATELÉ LIDOVÉ SLOVESNOSTI Mgr. Michal Oblouk
Josef Jungmann Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_20   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Šablona III/2 Božena Němcová Mgr. L. Junová, 1
Karel Hynek Mácha Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Božena Němcová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_300_ČJ9
Božena Němcová (1820 – 1862).
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Blíže se seznámí s hudebním skladatelem Antonínem Dvořákem.
Přehled významných panovníků
VY_32_INOVACE_18_Literatura 19. století
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK: GYMNÁZIUM JOSEFA JUNGMANNA, LITOMĚŘICE, Svojsíkova 1, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1082 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_8A_20_Závěrečný test TÉMA SADY: Litoměřicko literární ROČNÍK: 4. ročník DATUM VZNIKU: únor 2013 AUTOR: Petr Bašus

Anotace Závěrečný 20. díl výukové sady Litoměřicko literární můžeme chápat jako shrnutí předchozích částí. Formou testu je prověřována míra osvojení poznatků ze všech předcházejících lekcí. Obsahuje 20 otázek, u každé jsou tři možnosti odpovědi. Vždy pouze jedna je správná. Poslední panel pak obsahuje správné řešení. Časová náročnost: 20 minut (v případě rozboru a vysvětlování řešení i 45 minut).

Litoměřicko literární závěrečný test 1 1/ Pověst o Daliborovi z Kozojed, která se odehrává v okolí Litoměřic, se odehrává: a/ v době prvních Přemyslovců b/ v době husitské c/ v době jagellonské

Litoměřicko literární závěrečný test 2 2/ Obsahem nejstarší české věty je: a/ pověst o původu jména Litoměřic b/ povýšení osady Litoměřice na královské město c/ záznam o převodu majetku pro litoměřickou kapitulu

Litoměřicko literární závěrečný test 3 3/ Litoměřický graduál je: a/ opisem bible b/ zpěvníkem c/ městským zákoníkem

Litoměřicko literární závěrečný test 4 4/ Klaudyánova mapa je mapou: a/ města Litoměřic b/ Čech c/ Evropy

Litoměřicko literární závěrečný test 5 5/ Nejznámějším spisem Pavla Stránského je dílo: a/ O státě českém b/ Historie česká c/ Dějiny národa českého v Čechách i v Moravě

Litoměřicko literární závěrečný test 6 6/ Josef Jungmann působil v Litoměřicích jako: a/ městský písař a člen městské rady b/ učitel na gymnáziu c/ historik a archivář

Litoměřicko literární závěrečný test 7 7/ Jungmannovu báseň Zuzanna aneb Pravdivý příběh (1814) bychom žánrově mohli označit jako: a/ baladu b/ romanci c/ epos

Litoměřicko literární závěrečný test 8 8/ Jungmannova báseň Oldřich a Božena je: a/ původní básní Josefa Jungmanna b/ překladem básně Fridricha Schillera c/ překladem básně J.W.Goetha

Litoměřicko literární závěrečný test 9 9/ Josef Jungmann a Karel Hynek Mácha se v Litoměřicích: a/ nikdy nesetkali, ani teoreticky by to nebylo možné b/ setkali c/ nikdy nesetkali, ačkoli teoreticky by to možné bylo

Litoměřicko literární závěrečný test 10 10/ Karel Hynek Mácha prožil v Litoměřicích přibližně: a/ jeden měsíc b/ jeden rok c/ deset let

Litoměřicko literární závěrečný test 11 11/ Socha Karla Hynka Máchy instalovaná v roce 2010 na Mostné hoře v Litoměřicích je kopií slavné pražské Máchovy sochy od: a/ Matyáše Bernarda Brauna b/ Josefa Václava Myslbeka c/ Ladislava Šalouna

Litoměřicko literární závěrečný test 12 12/ Čeho z následujících možností se týká Máchův dopis z Litoměřic příteli E.Hindlovi: a/ krás Českého středohoří b/ příprav poutě do Krkonoš c/ obsahu právě vydané prózy Cikáni

Litoměřicko literární závěrečný test 13 13/ Loupežník Václav Babinský v souvislosti s Litoměřicemi získal přezdívku: a/ známej lotr mexickej b/ pokratickej Venca c/ litoměřický šídlo

Litoměřicko literární závěrečný test 14 14/ Kterou z následujících postav spojil Svatopluk Čech s Litoměřicemi ? a/ pan Brůžek b/ pantáta Bezoušek c/ pan Brouček

Litoměřicko literární závěrečný test 15 15/ Alfred Kubin, spisovatel a grafik, je spojen s Litoměřicemi především: a/ narodil se v Litoměřicích b/ žil v Litoměřicích převážnou část svého života c/ v Litoměřicích nežil, ale často a pravidelně je navštěvoval

Litoměřicko literární závěrečný test 16 16/ Terezínskou kresbu Petra Ginze „Měsíční krajina“ s sebou do vesmíru vzal kosmonaut: a/ americký b/ izraelský c/ český

Litoměřicko literární závěrečný test 17 17/ Dílo Ludvíka Kundery „Běžec po Bídnici“ je žánrově: a/ poezií b/ prózou c/ dramatem

Litoměřicko literární závěrečný test 18 18/ Obsahově se Kunderovo dílo „Běžec po Bídnici“ věnuje především: a/ popisu pobytu K.H.Máchy v Litoměřicích b/ autorovým vzpomínkám na dětství c/ připomenutí významných osobností, které jsou s Litoměřicemi spjaty

Litoměřicko literární závěrečný test 19 19/ Renata Štulcová se ve své tvorbě orientuje především na psaní knih pro: a/ ženy b/ děti c/ seniory

Litoměřicko literární závěrečný test 20 20/ Kniha Jana Malindy obsahově čerpající i z jeho studentských let na litoměřickém gymnáziu se jmenuje: a/ Lepší než prstem do oka b/ Trhlina c/ Probudím se včera

Správně odpovědi 1 c; 2 c; 3 b; 4 b; 5 a; 6 b; 7 a; 8 a; 9 c; 10 a 16 b; 17 a; 18 c; 19 b; 20 a