Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-15 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení -Základy programování v jazyce C#   Název vzdělávacího materiálu Posuvný jezdec Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.1. až 30.1..2013 Celková velikost 219 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz

5.Posuvný jezdec trackBar Tuto komponentu můžeme použít ve funkci posuvného potenciometru. Posouváním jezdce po stupnici lze nastavit číselnou hodnotu ve zvole- ném rozsahu,kterou nám vrací vlastnost Value této komponenty. Lze také nastavit dělení stupnice a polohu ve svislém a nebo vodorovném směru. Hlavní událost Každým pohybem jezdce potenciometru po stupnici vyvoláváme hlavní událost Scroll.

Nejdůležitější vlastnosti komponenty posuvný jezdec (trackBar): Value Vrací číselnou hodnotu,kterou nastavíme na stupnici ve zvoleném rozsahu Minimum Minimální hodnota rozsahu posuvného jezdce ( výchozí je 0) Maximun Maximální hodnota rozsahu posuvného jezdce (výchozí je 10) SmallChange Malá změna pozice posuvného jezdce (výchozí je 1)

LargeChange Velká změna pozice posuvného jezdce (výchozí je 5) Orientation Orientace posuvného jezdce 0 horizontal 1 vertical TickStyle Umístění značek na stupnici TickFrequency Četnost umístění značek na stupnici (výchozí je 1)

Příklad 4 Vytvořte program, který ze tří základních barevných složek R,G,B vytvoří jeden výsledný barevný tón.Tuto barvu zvolíme jako pozadí komponenty Panel. Řešení: Třída Color zapouzdřuje metodu FromArgb(), jejímž parametrem je trojice hodnot základních barevných složek: R,G,B.Tyto složky mohou být zapsány v dekadickém tvaru v rozsahu 8 bitového binárního slova, tedy 0 – 255.Tato metoda nám vrátí barevný tón „namíchaný“ z hodnot její uvedených parametrů. Při každém posunutí jednoho ze tří posuvných jezdců (R,G,B) se nač- tou hodnoty všech tří jezdců do parametru metody FromArgb a výs- ledný barevný tón předáme do vlastnosti BackColor komponenty Panel.

Pracovní plocha –Formulář Na základní pracovní plochu – formulář umístíme tři komponenty trackBar,kterým nastavíme hodnoty minimum=0 a maximum = 255. Nad ně umístíme komponentu Panel. Jako popisky použijeme komponenty Label. Pracovní plocha –Formulář komponenta form1 Komponenta Panel 3 x komponenta trackBar 6 komponent Label

Zdrojový text programu 1.část private void trackBar1_Scroll(object sender, EventArgs e) { int R = trackBar1.Value; int G = trackBar2.Value; int B = trackBar3.Value; Color Barva = Color.FromArgb(R, G, B); panel1.BackColor = Barva; label4.Text = Convert.ToString(trackBar1.Value); } private void trackBar2_Scroll(object sender, EventArgs e) label5.Text = Convert.ToString(trackBar2.Value);

Zdrojový text programu 2.část private void trackBar3_Scroll(object sender, EventArgs e) { int R = trackBar1.Value; int G = trackBar2.Value; int B = trackBar3.Value; Color Barva = Color.FromArgb(R, G, B); panel1.BackColor = Barva; label6.Text = Convert.ToString(trackBar3.Value); }