Čtyřúhelníky 2. Základní škola a Mateřská škola 1 Čtyřúhelníky 2. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0768 číslo DUMu: VY_32_INOVACE_36_M7_ctyruhelniky_2 Tématický celek: Matematika a její aplikace Autor: Mgr. Jaroslava Vašíčková 1
2 Anotace: Materiál je určen k opakování matematiky v 7. ročníku základní školy, tématu Čtyřúhelníky. Využití: Materiál lze využít k výkladu a procvičení daného tématu s využitím již osvojeného učiva. Žáci se seznamují s novými pojmy, odvozují pojem výška rovnoběžníku a její vlastnosti. K této prezentaci jsou vytvořeny pracovní listy, se kterými v tištěné formě samostatně nebo skupinově pracují žáci. Následně porovnají s výsledky na tabuli. 6.12.2012
Čtyřúhelníky rozdělujeme: a) rovnoběžníky - dvojice protějších stran jsou rovnoběžné b) lichoběžníky - dvě protější strany rovnoběžné dvě protější strany různoběžné c) různoběžníky - žádné dvě strany nejsou rovnoběžné
Jak měříme šířku koberce, tapety, tabule? …na kolmici ? ? ?
mezi rovnoběžnými stranami. Výšku rovnoběžníku měříme na kolmici mezi rovnoběžnými stranami.
Výška rovnoběžníku je jeho rovnoběžných stran kolmá vzdálenost Samostatná práce do pracovního listu:
PL: Sestroj výšky rovnoběžníku: a) A B C D vb va
PL: Sestroj výšky rovnoběžníku:
PL: Sestroj výšky rovnoběžníku: c)
PL: Sestroj výšky rovnoběžníku: d)
PL: Sestroj výšky lichoběžníku:
PL: Sestroj výšky lichoběžníku: f)
PL: Sestroj výšky rovnoběžníku: g)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Vašíčková.