Čtyřúhelníky 2. Základní škola a Mateřská škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Advertisements

Rovnoběžník a lichoběžník
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Matematika Lichoběžník.
Planimetrie - lichoběžník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Čtyřúhelníky.
Vytvořila Helena Černá
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Obvod a obsah lichoběžníku
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
32.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
KOSODÉLNÍK
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
TÉMA: Obdélník a čtverec
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
TÉMA: Poznávání rovnoběžek
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
24.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků I.
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konstrukce lichoběžníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VLASTNOSTI ROVNOBĚŽNÍKŮ
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ČTYŘÚHELNÍKY RŮZNOBĚŽNÍKY LICHOBĚŽNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY KOSOÚHELNÍKY
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
ČTYŘÚHELNÍKY VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_01
Transkript prezentace:

Čtyřúhelníky 2. Základní škola a Mateřská škola 1 Čtyřúhelníky 2. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0768 číslo DUMu: VY_32_INOVACE_36_M7_ctyruhelniky_2 Tématický celek: Matematika a její aplikace Autor: Mgr. Jaroslava Vašíčková 1

2 Anotace: Materiál je určen k opakování matematiky v 7. ročníku základní školy, tématu Čtyřúhelníky. Využití: Materiál lze využít k výkladu a procvičení daného tématu s využitím již osvojeného učiva. Žáci se seznamují s novými pojmy, odvozují pojem výška rovnoběžníku a její vlastnosti. K této prezentaci jsou vytvořeny pracovní listy, se kterými v tištěné formě samostatně nebo skupinově pracují žáci. Následně porovnají s výsledky na tabuli. 6.12.2012

Čtyřúhelníky rozdělujeme: a) rovnoběžníky - dvojice protějších stran jsou rovnoběžné b) lichoběžníky - dvě protější strany rovnoběžné dvě protější strany různoběžné c) různoběžníky - žádné dvě strany nejsou rovnoběžné

Jak měříme šířku koberce, tapety, tabule? …na kolmici ? ? ?

mezi rovnoběžnými stranami. Výšku rovnoběžníku měříme na kolmici mezi rovnoběžnými stranami.

Výška rovnoběžníku je jeho rovnoběžných stran kolmá vzdálenost Samostatná práce do pracovního listu:

PL: Sestroj výšky rovnoběžníku: a) A B C D vb va

PL: Sestroj výšky rovnoběžníku:

PL: Sestroj výšky rovnoběžníku: c)

PL: Sestroj výšky rovnoběžníku: d)

PL: Sestroj výšky lichoběžníku:

PL: Sestroj výšky lichoběžníku: f)

PL: Sestroj výšky rovnoběžníku: g)

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Vašíčková.