Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv člověka na životní prostředí
Advertisements

Příroda ovlivňuje člověka
PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Název VM
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Rybolov, vodní a lesní hospodářství
Geograficky nepůvodní a invazní druhy
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Krajina a krajinná sféra
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Krajina a životní prostředí
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Sídla. místo koncentrace hospodářství a ubytování obyvatelstva - jde o základní centrum lidské aktivity. Studiem sídelních útvarů se zabývá věda zvaná.
- Socioekonomická sféra -
Ekosystém Prchalová, K..
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Krajina a životní prostředí
Ekologie jako věda Obory ekologie.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Martin VRZALA. * 1. Obyvatelstvo * 2. Hospodářství, těžba * 3. Průmysl * 4. Zemědělství * 5. Doprava * 6. Hlavní oblasti.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY V
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
R OZŠÍŘENÍ ŽIVOČICHŮ NA Z EMI Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo:
KULTURNÍ KRAJINA.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Zahrnuje: zemědělství průmysl doprava.  Chov ovcí a produkce vlny je zde největší na světě  Chov skotu – v savanách  Pěstování pšenice, brambory, cukrová.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Hospodářství a obyvatelstvo Austrálie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Vzájemné vztahy mezi člověkem a ŽP. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 8. Půda a produkce potravin Název sady: Základy ekologie pro střední.
Základní společenstva – člověkem vytvořená místa Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_19_ZÁKLADNÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dvořáček Josef. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMY - lidské sídlo, město, vesnice
Název učiva: Amerika severní
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Člověk jako ochránce.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Člověk a krajina – průmyslová krajina
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Ochrana přírody a krajiny
HISTORICKÝ VÝVOJ VZTAHŮ ČLOVĚKA A PROSTŘEDÍ
ASIE – VÝCHODNÍ ASIE - ČÍNA
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Biosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
Člověk a krajina – vliv člověka
Člověk mění a vytváří krajinu
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Člověk a životní prostředí

ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje

Součásti životního prostředí člověka příroda lidské výtvory ostatní lidé

člověk je součásti ŽP člověk se chová vůči ŽP aktivně zpočátku výrazně ŽP neovlivňoval

mezníky rozvoj zemědělství průmyslová revoluce

Historický vývoj vztahů člověka a prostředí

Pravěk člověk se podřizuje přírodě žije ve vhodných oblastech, v malých skupinách živí se lovem a sběrem zásahy do ekosystémů nevýznamné přírodní rovnováha

Starověk rozvoj zemědělství a pastevectví budování větších sídel, měst těžba a zpracování rud, těžba dřeva (obydlí, lodě) rozsáhlé odlesnění vodní a větrná eroze změna vodního režimu a klimatu krajiny

středověk rozsáhlé kácení lesů v Evropě zakládání nových sídel otevírání dolů a těžba surovin zatím nedochází k celkovému postižení biosféry

novověk průmyslová revoluce stupňuje se těžba dřeva, uhlí, ropy, rud pokračuje rozvoj zemědělství nová města, osidlování území - budování komunikací

novověk výrazné poškození ekosystémů vyhubení mnoha druhů organismů chovaná zvířata pěstované rostliny synantropní živočichové a rostliny invazní organismy

Rozvoj zemědělství neolit rozšíření různých rostlin a zvířat vyhynutí mnoha druhů organismů vyčerpávání a eroze půdy zničení mnoha civilizací

Průmyslová revoluce 18.-19.století využívání fosilních paliv rychlý rozvoj vědy a techniky vynálezy v praxi

příroda ovzduší voda půda ostatní organismy ekosystémy

Lidské výtvory obydlí oděvy dopravní prostředky instituce …

Ostatní lidé rodina spolupracovníci obyvatelé obce lidé ve státě lidé na světě

Synantropní druh soužití různých druhů rostlin a živočichů v blízkosti člověka, popř. v těsné blízkosti jeho obydlí synantropní živočichové a rostliny: potkan, vrabec, moucha, kopřiva, kokoška, merlík bílý

Invazní druh druh na daném území nepůvodní, který se nekontrolovaně šíří, přičemž agresivně vytlačuje původní druhy invazní organismy: králík – Austrálie bekyně velkohlavá – Amerika mandelinka bramborová – Evropa puškvorec - Evropa

Chovaná zvířata prase skot ovce kozy slepice, …

Pěstované rostliny pšenice rýže kukuřice brambory bavlník…