ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Advertisements

Management Ing. Jan Pivoňka.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Nabídka personálních služeb
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Firemní kultura - změna motivační strategie
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Podniková ekonomika Personální činnost.
AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ NA PRINCIPU BENCHMARKINGU
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Jazyková příprava Skupiny ČEZ
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Hodnocení pracovníků.
Moderní personalistika DS 2009/
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Moderní personalistika I. BLOK
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Vzdělávání zaměstnanců
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
aneb Assessment Centre a Development Centre
Didaktické metody Androdidaktika.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Model struktury strategického managementu
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Didaktické prostředky
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Assessment centrum.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Téma Závěrečné práce: Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Vedoucí ZP:
Standardy pro základní vzdělávání
Didaktické metody Androdidaktika.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Ekonomika malých a středních podniků
Assessment centrum.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Manažerské kompetence
Transkript prezentace:

ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ

Intelektuální kapitál: 3. Organizační kapitál Kodifikované vlastněné znalosti firmy institucionalizované v organizaci. Lidský kapitál Nekodifikované znalosti a dovednosti jednotlivých pracovníků 2. Společenský kapitál Zásoby a toky znalostí, které vyplývají ze sítí vztahů uvnitř i vně organizace.

Vytváření intelektuálního kapitálu znalosti uchovávají, generují a užívají jednotlivci (ad1) tyto znalosti se rozšiřují a obohacují součinností mezi nimi (ad2) to vše se děje za účelem vytváření institucionalizovaných znalostí organizace (ad3)

investice do vzdělávání efektivnost organizace závisí i na dobrém využívání znalostí a jejich rozvoji = řízení znalostí (knowledge management) investice do vzdělávání nástroj k přilákání a stabilizaci lidského kapitálu nástroj dosahování lepší návratnosti těchto investic

Základní pojmy učení se rozvoj vzdělávání

3 úrovně změny každé učení vede ke změně změna v chování vyžaduje: nové znalosti (co znám) nové dovednosti (co umím) praktické aplikace (co dělám) to vše probíhá v kontextu motivace, postojů a emocí

Identifikace rozvojových potřeb vychází mj. z hodnocení podílí se na ní pracovníci i nadřízený metody: autofeedback, DC, 360° ZV... výsledek: rozvojový plán

součástí je hledání souladu mezi: potřebami a přáními subjektu očekávaným a reálným výkonem vyplývajícím z funkce budoucím plánovaným profesníma kariérovým růstem 4 kroky: může? - zná? - umí? - chce?

Klíčové faktory vzdělávání dospělých motivace nebo účelovost významnost z hlediska osobního zájmu a volby učení se prací právo dělat chyby v bezpečném prostředí zpětná vazba právo učit se podle svého časového rozvrhu a svým tempem...

Kolbův cyklus učení

Výukové metody Základní dělení: produktivní x reproduktivní výklad, přednáška, instrukce panel, fórum demonstrace případové studie brainwriting, brainstorming skupinové práce skupinová diskuze hry rolí modelové situace a simulace videotrénink aplikační projekt supervize a reflexe... znalosti dovednosti praktické aplikace

Aktuální trendy ve vzdělávání dospělých (dle Hroníka) směřování k tzv. „učící se organizaci“ „klasický přístup“ „učící se organizace“ pracovník = objekt vzdělávání  pracovník = subjekt vzdělávání časově ohraničené vzdělávání (od – do) vytváření atmosféry permanentního vzdělávání vzdělávání mimo chod společnosti vzdělávání co nejblíže samotné práci hranice mezi interním a externím vzděláváním týmy složené z interních i externích lektorů důraz na nácvik a standardizaci důraz na multimediálnost a diferenciaci

Hodnocení vzdělávacích programů subjektivní x objektivní reakce/odezva – jak na školení reagují? výuka/učení se – kolik se toho naučili? chování/výkon – jak se změnilo chování? výsledek/úspěch – jaký efekt mělo školení pro organizaci? návratnost investic – převážily výsledky školení jeho cenu?

Související témata a další možnosti rozvoje řízení kariéry plánování následnictví talent management trainee programy stínování koučing mentoring

Doporučená literatura: Hroník, F. (2007). Rozvoj a vzdělávání pracovníků, Grada. Kolman, L. (2005). Výcvik zaměstnanců, Linde.