TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Poválečný vývoj a komunistický režim
Člověk a společnost Dějepis Světové války Nové ideologie VY_32_INOVACE_11 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Klíčová slova: extrémismus, komunismus, fašismus, nacismus.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:Výuková prezentace Předmět:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2.
příprava na 2. světovou válku
Totalitní režimy.
Nástup fašismu.
Socialismus Průmyslová revoluce a převratné změny ve společnosti
Světová hospodářská krize
VY_32_INOVACE_3D.9.07 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Události po první světové válce Vypracoval:Zbyněk Poulíček Michal Dvořák © 2004.
Nástup fašismu Itálie.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Powerpoint prezentace,
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
FAŠISMUS.
VY_32_INOVACE_SVF32460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_51_10 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Fašismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.9.06
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
FAŠISMUS.
Nedemokratické státní režimy OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Poválečný vývoj TEMA: Novější české dějiny ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Fašismus BARBORA VÍTOVÁ, C3A POLITICKÉ HNUTÍ, IDEOLOGIE.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.5 Fašismus v Itálii Název sady: Moderní dějiny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 21. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
T o t a l i t a r i s m u s Italský fašismus.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Věda, vynálezci, objevitelé
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Slovensko Autor: Lenka Mulačová
VZNIK ČSR Autor. Lenka Mulačová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AMERICKÉ OSADY V 18. STOLETÍ
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Komunismus a fašismus.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Revoluce v Rusku 19. – 20. století Autor: Lenka Mulačová
Napoleonské války Autor: Lenka Mulačová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
VÍDEŇSKÝ KONGRES VÍDEŇ
VĚDECKÝ A TECHNICKÝ POKROK
Válečné konflikty v Evropě v 18. století
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Počátek Národního obrození
FAŠISMUS V ITÁLII.
PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
Velká hospodářská krize
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
LEGIE - jednotky čs. zahraničních vojsk (na straně Dohody)
T o t a l i t a r i s m u s Italský fašismus.
POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ SVĚTA
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
TOTALITNÍ STÁTY; FAŠISMUS
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
Revoluce v Rusku 1917 Autor: Lenka Mulačová
Napoleonské války OPAKOVÁNÍ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ Autor: Lenka mulačová Vzdělávací oblast: člověk a společnost Obor: dějepis VY_32_INOVACE_46_TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

CHARAKTERISTIKA Snaha prosadit státní ideologii ve všech oblastech společen. života (co a jak se má učit, cenzura knih, filmů, divadel. představení…) Veškerá moc v rukou jedné polit. strany Sdělovací prostředky pod státní kontrolou (manipulace veřejného mínění) Porušování lidských práv (svoboda projevu..), polit. a policej. kontrola K udržení své moci – boj s veřej. nepřítelem - etnická skupina, společen. vrstva – považovány za viníka všech problémů => pronásledování, fyzické likvidování, ostatní obyv. ve strachu

Nucení lidí k podílení na budování nebo udržování tohoto režimu Komunismus, fašismus

KOMUNISMUS (levicový extrémismus) Rus. Vytvoření sociálně spravedlivé spol. = všichni si budou rovni Znárodnění velkých továren, dolů, hutí a bank Postupné předání obchodů státu Prům. výroba řízena podle potřeb státu (ne podle trhu) To vše vedlo k hosp. potížím, likvidace trhu i soukromého podnikání, neodborné zásahy bolševiků, pokles prům. výroby, růst zásobovacích potíží => nedostatek potravin, růst ceny zboží

Komiterna – Komunistická Internacionála (1919) Rozštěpení dělníků v E – 1/ umírnění socialisté (pro zachování dem. polit. systému, reformy) 2/ komunistické strany ( snaha o likvidaci demokracie a nastolení kom. diktatury) – řízeny z Moskvy prostřednictvím Komunistické internacionály (Komiterna, plně na str. zájmů sovětského státu)

FAŠISMUS (pravicový extrémismus) Ozn. – fašismus Směřuje k otevřené diktatuře Popírá rovnost lidí, odstraňuje demokrat. prvky (volby, parlament) Vláda pevné ruky, uctívá moc a sílu Vláda jediné, fašistické strany se silným vůdcem Reguluje ekonomiku (pro potřeby zbrojení) Vznik – Itálie – upírala se ke své slavné minulosti (antic. Řím), využití odznaků řím. vysokých úředníků

Šlo o svazky prutů se sekyrou vetknutou uprostřed – název FASCES => fašismus Vůdce (Duce) – Benito Mussolini (od 1922) Nejsilnější faš. – Německo – Adolf Hitler

Mussolini, Hitler

Znak Mussoliniho strany

Prameny. Dostupné z www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Benito_Mussolini_and_Adolf_Hitler.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:National_Fascist_Party_logo.svg

Literatura Augusta, Pavel; Honzák, František; Pečenka, Marek; Luňák, Petr. Dějiny moderní doby. I. díl. 1. vyd. Praha: SPL – PRÁCE, Úvaly : ALBRA, 2000. ISBN 80-86287-05-X. S. 14, 16-17. Válková, Veronika: Dějepis 9. Nejnovější dějiny. Praha: SPN, 2009. ISBN 978-80-7235-428-3. S.15-17, 26-27.

Anotace: Prezentace určena pro výklad učební látky, dále použit obrazový materiál, připraven zápis pro žáky. DUM vytvořen 15. 10. 2011 pro žáky 9. tříd.