MATEMATIKA – GEOMETRIE 7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_315_VELIKOST ÚHLU
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Vlastnosti trojúhelníku
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Poměr v základním tvaru.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Výšky v trojúhelníku VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Dvourozměrné geometrické útvary
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Poměr v základním tvaru.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Výukový materiál pro 9.ročník
Rozvoj geometrických představ
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků
Dvourozměrné geometrické útvary
Druh učebního materiálu
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Úhly NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_304_Úhly Téma: Geometrie Číslo.
Transkript prezentace:

MATEMATIKA – GEOMETRIE 7 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_M7 TEMA: Trojúhelník – úvod do problematiky MATEMATIKA – GEOMETRIE 7 TROJÚHELNÍK – ÚVOD DO PROBLEMATIKY 5. 1. 2012 7. třída

Pokud spojíme 3 různé body v rovině, které neleží na přímce – vznikne TROJÚHELNÍK. Tento fakt si můžeme snadno ověřit: na pracovním listě spojte 3 různé body, tak, aby se trojúhelníky nepřekrývaly.

ŘEŠENÍ: může být více řešení, tady je jedno z nich:

trojúhelník pravoúhlý trojúhelník rovnoramenný Vzniklo nám opravdu mnoho trojúhelníků, využili jsme všechny body. Teď si řekneme ještě něco o různých typech trojúhelníků. K následujícím obrázkům přiřaď správný název: trojúhelník ostroúhlý trojúhelník tupoúhlý trojúhelník pravoúhlý trojúhelník rovnoramenný trojúhelník rovnostranný

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: úhly jsou větší než 0° a menší než 90° trojúhelník pravoúhlý – má jeden úhel pravý, tedy 90° trojúhelník ostroúhlý – všechny vnitřní úhly jsou větší než 0° a menší než 90° trojúhelník tupoúhlý – jeden z úhlů je větší než 90°a menší než 180°(přímý úhel) trojúhelník rovnostranný – všechny strany mají stejnou délku, stejná je i velikost všech úhlů, tedy 60°, má 3 podélné osy symetrie trojúhelník rovnoramenný – dvě strany (ramena) mají stejnou délku, je vždy osově symetrický podle jedné osy

ÚKOL: Zkuste ve svém pracovním listu najít různé typy trojúhelníků a vybarvěte je vždy stejnou barvou. Použijte úhloměr a pravítko. Například takto: červeně – pravoúhlý, modře – ostroúhlý a zeleně tupoúhlý trojúhelník.

VYUŽITÍ TROJÚHELNÍKU V PRAXI: Znalostí z geometrie se využívá při zeměměřičství a vytváření map (geodézie). Na obrázku je trigonometrická síť bodů (mapa bývalého Československa), které se využívá v zeměměřičství.

ANOTACE: Tento výukový materiál bude využíván jako doplňkový materiál v hodině geometrie v 7. ročníku, bude následovat po výkladu teorie o trojúhelnících. Záměrem je zopakování látky zábavnou formou a uvědomění si všech souvislostí. Na začátku hodiny dostane každý žák pracovní list s jednotlivými body, které bude spojovat do trojúhelníků. Každý bude pracovat sám a na tabuli budou žáci pracovat barevným popisovačem a pravítkem. U tabule se budou žáci střídat. Pak si porovnáme řešení na tabuli s řešením na straně 3, které promítneme přes nakreslené řešení. Budeme diskutovat, proč je více možností řešení. Následovat bude test na přiřazení názvů k jednotlivým typům trojúhelníků a společně budeme každý typ trojúhelníka definovat. Poté si žáci ve svých pracovních listech najdou a vybarví různé typy trojúhelníků. Budou pracovat s pravítkem a úhloměrem. Na závěr je zařazena ukázka praktického využití geometrie v praxi. Nad obrázkem tzv. trigonometrické sítě budeme diskutovat o zeměměřičství, vytváření map a o geodetických bodech, se kterými se můžeme v praxi setkat. Žáci si uvědomí mezipředmětové vztahy a souvislost teoretické geometrie s praktickým využitím. CITACE: obrázek na str.7: http://files.slavkovsky-les.cz/200000715-a600da6fa2/trigonos%C3%AD%C5%A5.jpg, staženo 5.1.2012, v 17:50