VY__ III/2__INOVACE__201 FYZIKA MAGNETY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu EU
Advertisements

Magnetické vlastnosti látek
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MAGNETY A JEJICH VLASTNOSTI
Magnety přírodní a umělé. Popis magnetu
Magnety přírodní a umělé
Magnetizmus Co je to magnet Jaké vlastnosti má magnet
Magnetické vlastnosti látek
Magnetické vlastnosti látek
Póly magnetu. Magnetické pole.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
Magnetické vlastnosti látek
Magnetické vlastnosti látek
Elektromagnetické jevy
Magnetismus.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhMagnetismus TémaMagnety.
Magnetické vlastnosti látek - opakování
Člověk a příroda - Fyzika
Magnetické vlastnosti látek
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Magnety – opakování. 1) Který minerál je přírodním magnetem a jaké má vlastnosti? 2) Z čeho se zhotovují umělé magnety? 3) Jak nazýváme látky, které jsou.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PÓLY MAGNETU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY_32_INOVACE_CH Magnety © Petr Špína 2011.
FYZIKÁLNÍ KUFR Magnetické vlastnosti látek (6. ročník)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Indukční čáry magnetického pole Číslo DUM: III/2/FY/2/2/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
VY__III/2__INOVACE__214 FYZIKA. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
FYZIKA VY__III/2__INOVACE__216. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
FYZIKA VY__III/2__ INOVACE__208. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
VY __III/2__ INOVACE __237. Autor DUMAlena Kopřivová Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy6. ročník základní školy praktické ŠVP„Učíme.
VY__III/2__INOVACE__203 FYZIKA. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
 každý magnet má dva póly ◦ severní (ozn. N, červenou barvou) ◦ jižní (ozn. S)  uprostřed je netečné pásmo Jižní pól magnetu (S) Netečné pásmo Severní.
při vzájemném tření dvou těles z různých materiálů se mohou tato tělesa zelektrovat zelektrování rozeznáváme: 1) souhlasné – daná tělesa se odpuzují např.
VY__III/2__INOVACE __215 FYZIKA. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. – 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Váza ze sklenice od kávy
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
Magnetické vlastnosti látek
Název výukového materiálu Identifikátor VY_32_INOVACE_PreJa17 Anotace
SOUVISLOST ELEKTŘINY A MAGNETIZMU
Póly magnetu. Magnetické pole.
MAGNETICKÉ VLASTNOSTI LÁTEK
VY__III/2__INOVACE__198 Pracovní činnosti Ubrousková technika 1.
VY__III/2__INOVACE__194 Pracovní činnosti KYTIČKY Z PAPÍRU.
VY__III/2__INOVACE__206 FYZIKA METEOROID METEOR METEORIT.
Mgr. Jindřich Láska, s využitím publikace internetových stránek
VY__III/2__INOVACE__192 Pracovní činnosti Tea Bag Folding Kytička.
VY__III/2__INOVACE__205 FYZIKA MĚSÍC.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Magnetické pole.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Magnetické pole cívky s proudem
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Indukční čáry magnetického pole.
VY__III/2__INOVACE__06 Český jazyk PŘÍDAVNÁ JMÉNA.
VY__III/2__INOVACE__207 FYZIKA Tepelná elektrárna.
Magnetické pole cívky s proudem
MAGNETY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_29.
VY__III/2__INOVACE__163 Voda a kov.
Bez vody by nebyl život na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Dostupné z Metodického portálu ISSN
VY__III/2__INOVACE__144 Geometrické tvary.
VY__III/2__INOVACE__232 Zeměpis KOMPAS.
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
MAGNETY A JEJICH VLASTNOSTI
VY__III/2__INOVACE__196 Pracovní činnosti Stromeček z korálků.
POVRCH EVROPY – POHOŘÍ A NÍŽINY
VY__III/ 2__INOVACE__199 Pracovní činnosti Window color - MANDALA.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnety
Transkript prezentace:

VY__ III/2__INOVACE__201 FYZIKA MAGNETY  

Autor DUM Mgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM 10. 11. 2012 Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP „Učíme se pro život“, č.j. 580/07, RVP pro ZV, příloha pro LMP Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Vzdělávací obor Vyučovací předmět Fyzika Téma (klíčová slova) Magnet, magnetovec, rozdělení, ferity, póly, magnetické pole, užití magnetů Očekávaný výstup Učební materiál pomůže žákovi seznámit se s vlastnostmi a užitím magnetů, žák má možnost zkusit si dle návodu jednoduché pokusy, na závěr odpovídá na otázky. Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Anotace (popis způsobu použití) Žák sleduje prezentaci učitele předváděnou na interaktivní tabuli, poslouchá výklad, zapojuje se do diskuze, odpovídá na otázky související s prezentací. Žákům lze prezentaci přeposlat na jednotlivé počítače na jejich školní e-maily. Velikost 2,17 MB  

MAGNET Slovo magnet pochází z řeckého slova magnésa a bývá spojováno s oblastí „Magnésiá“ (dnešní Manisa v Turecku). Tam byly objeveny zásoby železné rudy - magnetitu. Lidé si všimli, že k tomuto černému kameni se přichytávaly železné hřebíky a špendlíky.

Magnety - rozdělení PŘÍRODNÍ – magnetovec UMĚLÉ - ferity

MAGNETOVEC (MAGNETIT) Minerál magnetovec tvoří v přírodě černé kovově lesklé krystalky. Má magnetické vlastnosti.

Magnet má dva póly: severní pól – N jižní pól – S (anglicky- north) (anglicky – south) uprostřed je netečné pásmo

dva magnety se budou přitahovat – nesouhlasné póly dva magnety se budou odpuzovat – souhlasné póly

Magnetické pole nachází se v okolí každého magnetu zobrazuje se pomocí indukčních čar

Užití magnetů ve dvířkách lednic ve škole v reproduktorech ve zvonku kompas hračky

Zajímavé pokusy

Magnetický strom Pomůcky: železné piliny, sklenička s vodou, magnet Popis: Do skleničky nalijeme vodu a opatrně nasypeme železné piliny. Ke skleničce přiblížíme magnet a pozorujeme.

Pomůcky: magnety ve tvaru Popis: Na plastový stojánek Levitace kroužků Pomůcky: magnety ve tvaru kroužků, plastový stojánek Popis: Na plastový stojánek umístíme magnety s nesouhlasnými póly - magnety se přitáhnou 2. se souhlasnými póly - magnety „ levitují“ ve vzduchu

2. 1.

Děkuji Vám za pozornost.

Použité zdroje informací: Lavinsky Rob, [cit. 2012-11-10]. Dostupný pod licencí Creativ Commons na WWW:   http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Magnetite-225067.jpg?uselang=cs Omegatron, [cit. 2012-11-11]. Dostupný pod licencí Creativ Commons WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ceramic_magnets.jpg#filehistory Lavinsky Rob, [cit. 2012-11-10]. Dostupný pod licencí Creativ Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hematite-Magnetite-239946.jpg?uselang=cs Ischa1, [cit. 2012-11- 11]. Dostupný pod licencí Creativ Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Magnetic_field.svg?uselang=cs Phil!gold [cit. 2012-11-11]. Dostupný pod licencí Creativ Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Knife_rack_2.jpg?uselang=cs Veškeré neuvedené zdroje fotografií: vlastní zdroj autorky DUM: Mgr. Jarmila Borecká