Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Ekosystém – pole Polní plodiny název: VY_32_INOVACE_02_Ekosystem_poleI škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
AutorMgr. Ludmila Eisová Vytvořeno dne20. března 2012 Odpilotováno dne26. března 2012ve tříděIII.A Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací oborPrvouka.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_16_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: ČESKO - SEVEROVÝCHOD Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_04_Les_houby Téma: Ekosystémy.
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 32) Rozmanitost.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV K.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY Téma: OBILNINY
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
Rostliny z našeho okolí
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_10_Kostra dolní
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
VY_52_INOVACE_13_Zvířata v zimě
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název:VY_32_INOVACE_3B_13_Krev Téma: Krev
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_14_Krevní oběh
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Francie a Velká Británie Autor: Mgr. Marta.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_09_4. ročník _Podzim na polích
CHEMIE - Rozdělení a vlastnosti tuků
Hospodářské plodiny,luštěniny
VY_32_INOVACE_32_ Prvouka 3.ročník Pícniny, olejniny, textilní plodiny
NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_20_Z7_Skála TÉMA: Česko – Test regiony
Autor: Mgr. Maruše Žofková Název: Slabiky s hláskou B Téma: Hláska B
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Různé podmínky života na Zemi
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_09_Kostra horní
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_OLEJNINY
Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky.
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk,
ČESKÁ REPUBLIKA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_12 12 Polní plodiny autor: Mgr. Soňa Kubíčková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_15_Louka_opakování
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_32_INOVACE_02_Podzim Téma: Podzim
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Česká republika - úvod VY_12_INOVACE_Rů_II_03
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny Téma: Ekosystémy Datum tvorby: leden 2013 Číslo projektu: OP VK 1.4 70839921

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Anotace: Digitální učební materiál seznamuje žáky interaktivní formou s tématem polní plodiny. První část obsahuje obrázky a rozdělení plodin do skupin. Druhá opakovací část obsahuje otázky k učivu. Žáci zaškrtávají a dopisují správné odpovědi pomocí interaktivního pera. Druh učebního materiálu: Prezentace Stupeň a typ vzdělání: základní vzdělávání žáků s LMP, II. stupeň Cílová skupina: 11 – 12 let

POLNÍ PLODINY Rostliny, které se pěstují na polích, nazýváme polní plodiny. Nejčastěji se na polích pěstují tyto skupiny rostlin: obiloviny luskoviny okopaniny olejniny len různé druhy zeleniny

OBILOVINY pšenice oves žito ječmen kukuřice Jsou nejdůležitější a nejrozšířenější skupinou rostlin pěstovaných na poli. Plody obilovin nazýváme obilky. V ČR se obiloviny pěstují na více než 50 procentech orné půdy. pšenice oves žito ječmen kukuřice

OKOPANINY U nás nejznámější okopaninou je lilek brambor. Na podzemní části stonku vyrůstají pod zemí bramborové hlízy. Brambory se sklízejí na podzim, když nať brambor začne uvadat. Další pěstovanou okopaninou je řepa. Pěstuje se řepa cukrová, ze které se v cukrovarech vyrábí cukr, a řepa krmná, kterou se v zimě krmí hospodářská zvířata.

LUSKOVINY Jako luskoviny označujeme tu skupinu rostlin, jejichž plodem je lusk. Naší nejznámější luskovinou je hrách. Hrách setý se používá jako luštěnina, zelenina a jako krmivo pro hospodářská zvířata.

OLEJNINY Jako olejniny označujeme tu skupinu rostlin, které se pěstují pro semena, ze kterých se získává olej. U nás nejčastěji pěstovanou olejninou je brukev řepka olejka.

PRŮMYSLOVÁ PLODINA Příkladem rostliny důležité pro textilní průmysl je len setý. Pěstuje se pro olejnatá semena, ale zejména pro lněná vlákna, která se získávají ze stonků. Z těchto vláken se tkají lněné látky.

Zakroužkuj, jaké rostliny řadíme mezi obiloviny: OPAKOVÁNÍ Zakroužkuj, jaké rostliny řadíme mezi obiloviny: pšenice hrách kukuřice řepka žito řepa oves fazole ječmen

Zakroužkuj, jaké rostliny řadíme mezi okopaniny: brambor hrách kukuřice řepka žito řepa oves fazole ječmen

Zakroužkuj, jaké rostliny řadíme mezi luskoviny: brambor hrách kukuřice čočka žito řepa oves fazole ječmen

Zakroužkuj, z jakých rostlin se vyrábí olej: řepka hrách olivy čočka slunečnice řepa len fazole ječmen

Škrtni, co nepatří mezi průmyslové plodiny:

Napiš název rostlin a skupiny, do které patří: Jsou to:

Najdi v přeházených písmenkách názvy polních plodin: B M A R B O R BRAMBOR CH Á H R HRÁCH C E E Š P I N PŠENICE J N E M E Č JEČMEN A Ř K E P ŘEPKA

Řešení: č. 9 – pšenice, ječmen, oves, žito, kukuřice č. 10 – brambor, řepa č. 11 - hrách, čočka, fazole č. 12 – řepka, slunečnice, olivy, len č. 13 č. 14 – brambor a řepa. Jsou to okopaniny.

Použité zdroje: kliparty – office.microsoft.com CERKAL, Radim; STŘEDA, Tomáš; HRSTKOVÁ, Pavlína. wikipedie.cz [online]. [cit. 1.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lata.jpg?uselang=cs CERKAL, Radim; STŘEDA, Tomáš; HRSTKOVÁ, Pavlína. wikipedie.cz [online]. [cit. 1.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Klas_psenice.jpg BEZ. wikipedie.cz [online]. [cit. 1.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wild_rye.jpg ZIENOWICZ, Alina. wikipedie.cz [online]. [cit. 1.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:POL_Hordeum_z003.JPG?uselang=cs AKTRON. wikipedie.cz [online]. [cit. 1.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kisoroszi,_zraj%C3%ADc%C3%AD_kuku%C5%99ice.JPG?uselang=cs BAUER, Scott. wikipedie.cz [online]. [cit. 1.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Potato_plant.jpg BÖHRINGER, Friedrich. wikipedie.cz [online]. [cit. 1.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Beta_vulgaris_subsp._vulgaris_var._conditiva,_Rote_R%C3%BCbe.JPG BEZ. wikipedie.cz [online]. [cit. 1.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Doperwt_rijserwt_peulen_Pisum_sativum.jpg DISCOSTU. wikipedie.cz [online]. [cit. 1.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Brassica_napus_flower.jpg?uselang=cs BEZ. www.tkani.cz [online]. [cit. 1.2.2013]. Dostupný na WWW: http://www.obrazky.cz/detail?q=len&offset=1&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=12&ref=http%3A//search.seznam.cz/%3Fq%3Dlen%26aq%3D%26oq%3D%26sourceid%3Dszn-HP%26thru%3D&resID=cU4yNL7PbuJn5Qbq5ZoZp7oMRGxkOwQ1veWzkQ_S_dk&imgURL=http%3A//www.tkani.cz/len.jpg&pageURL=http%3A//www.tkani.cz/prize.htm&imgX=165&imgY=220&imgSize=13&thURL=http%3A//media3.picsearch.com/is%3FcU4yNL7PbuJn5Qbq5ZoZp7oMRGxkOwQ1veWzkQ_S_dk&thX=96&thY=128&qNoSite=len&siteWWW=&sId=0-gQQzcjwwuiLR4tR74Z