EU_62_A_sada 1_16_M_Výdaje_Pol

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
Advertisements

VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Ing. Lucie Kratochvílová
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118,p.o. Vytvořeno: únor 2013 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ FINANČNÍ GRAMOTNOST NÁKLADY NA BYDLENÍ.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rozpočet domácnosti Název školy
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Příjmy a výdaje domácnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_252.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_296.
Petr Machala. Jak byste naložili s poslední tisícovkou? nájem za bydlení Mám poslední tisícovku…
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
EU_62_A_sada 2_20_M_Penzijní připojištění_Duch Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorMgr. Duchová Renáta Anotace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Půjčka Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_.
EU_62_A_sada 2_03_M_Úspory a půjčky jednotlivce_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
EU_62_A_sada 2_04_M_Úspory a půjčky domácnosti_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
EU_62_A_sada 2_13_M_Druhy pojištění_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace.
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
EU_62_A_sada 1_19_M_Typy rozpočtů_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
EU_62_B_sada 1_04_M_Platební karta_Poliačíková Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorIng. Jana Poliačíková Anotace.
Rozpočet rodiny, státu Výchova k občanství 7. ročník.
EU_62_A_sada 2_19_M_Vkladní knížka_Duch Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorMgr. Duchová Renáta Anotace Prezentace.
EU_62_B_sada 1_03_M_Přímé bankovnictví_Poliačíková
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
EU_62_B_sada 1_05_M_Bankomat_Poliačíková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU_42_sada1_03_M_Rovinné útvary3_Šeb
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Platební karta Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU_12_sada1_01_Inf_Úpravy obrázků 1_Šeb
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
EU_62_A_sada 1_09_M_Banka_Pol
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
EU_62_B_sada 1_05_M_Směna_Duch
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EU_62_B_sada 2_03_M_Příjmy a výdaje 3_Pol
EU_62_B_sada 1_07_M_Účet_Poliačíková
EU_12_sada1_15_Inf_Word_Práce s obrazci 4_Šeb
EU_12_sada1_16_Inf_Word_WordArt1_Šeb
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EU_12_sada1_02_Inf_Úpravy obrázků 2_Šeb
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
hospodaření domácnosti.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
EU_62_A_sada 1_18_M_Rozpočet domácnosti_Pol
EU_52_sada 1_18_ZPM_Části tkalcovského stavu_Lich
Digitální učební materiál
EU_62_A_sada 1_13_M_Příjmy_Pol
Transkript prezentace:

EU_62_A_sada 1_16_M_Výdaje_Pol   Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace slouží k seznámení s výdaji jako ekonomickým pojmem a jeho druhy. Je doplněn pracovním listem Výdaje 2. Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Předmět Matematika/Finanční gramotnost Tematická oblast/téma Hospodaření domácnosti/Výdaje  Výsledky vzdělávání Stručně charakterizovat rozdíl mezi příjmy a výdaji  Klíčová slova Pevné, kontrolovatelné a jednorázové výdaje, zboží, nájemné, půjčka Druh učebního materiálu PPT prezentace Typ vzdělávání Střední vzdělávání, 1. ročník Praktické školy dvouleté Ověřeno Datum: 10. 12. 2012 Třída: I. PRŠ 2 Zdroj [online]. [5-12-2012]. Dostupné z URL: <http://office.microsoft.com>

Výdaje Výdaje jsou peníze, kterými platíme za zboží. Abychom mohli výdaje zaplatit musíme mít příjem. Nauč se hospodařit s penězi!

Druhy výdajů pevné kontrolovatelné jednorázové

Pevné výdaje Pravidelně se opakují, většinou ve stejné výši. Př. nájemné, splátka půjčky, pojištění.

Kontrolovatelné výdaje Můžeme ovlivnit jejich výši, případně je úplně zrušit. Př. výdaje za jídlo, za dovolenou, zábavu, sport.

Jednorázové výdaje Jejich výši můžeme většinou ovlivnit. Mohou být plánované (koupě pračky) nebo neočekávané (oprava auta). Mějte vždy pro tento případ finanční rezervu.

> < výdaje Porovnání příjmů a výdajů příjmy = výdaje

Otázky a úkoly Co jsou to výdaje? Jak můžeš ovlivnit své výdaje? Jaké výdaje má tvoje rodina? Co se stane, když nemůžeme své výdaje platit?