Celá čísla shrnutí učiva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sčítání celých čísel.
Advertisements

 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. výsledek postup řešení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
HRAJEME SI S ČÍSLY POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL VY_32_INOVACE_3
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
 př. 1 Jsou dány body A[4;-1], B[-2;3], C[7;8]. Vypočítej souřadnice bodu D rovnoběžníku ABCD. výsledek postup řešení.
Celá čísla Násobení.
Z CELÁ ČÍSLA ÚVOD
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Pravoúhlá soustava souřadnic
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ELIPSA vzniká jako řez kužele rovinou, která není rovnoběžná s podstavou kužele a zároveň podstavu neprotíná.
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Porovnávání desetinných čísel
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Pravidla pro počítání s mocninami.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
13.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Pozor, čárka I..
S celočíselným exponentam
1..
Matematika a její aplikace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vzdálenosti v tělesech
22..
Obecná rovnice přímky v rovině
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
ROVNICE a NEROVNICE 15 Exponenciální rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
11.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ vzdálenost dvou bodů střed úsečky
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Početní výkony s celými čísly: násobení
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Aritmetické operace s binárními čísly
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pravoúhlá soustava souřadnic
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Pravoúhlá soustava souřadnic
Početní výkony s celými čísly: násobení
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Celá čísla shrnutí učiva

Jak poznám které číslo je větší? 3 5

Jak poznám které číslo je větší? 3 -4

-1 -3 Jak poznám které číslo je větší? -1 -3 Větší je to číslo, které je na číselné ose … …více VPRAVO

a) -8 6 b) -4 -1 c) -9 1 d) -9 -4 e) 9 10 f) -6 -1 g) 5 -7 h) 3 -9 i) -6 10 j) -7 -3 < >

Souřadnice bodů v rovině

A[ -9; 0] B[ -5; 0] C[ -8; -7] D[ 4; 3] E[ 3; 3] F[ 10; -2] G[ 7; 8] H[ 2; -7] J[ 10; 7] K[ 5; 9]

Jak se sčítají čísla? 1+3= 1+3=4

Jak se sčítají čísla? -3+5= -3+5=2

Jak se odčítají čísla? 4 - 6= 4 - 6= -2

Jak se odčítají čísla? -1 - 3= - 1 - 3= -4

ANO NE bez ohledu na znaménka odečtu od většího menší a přidám znaménko většího obě čísla sečtu bez ohledu na znaménka, přidám stejné znaménko jako měly obě čísla

-5-12= - 17 ANO obě čísla sečtu bez ohledu na znaménka, přidám stejné znaménko jako měly obě čísla

8-13= - 5 NE bez ohledu na znaménka odečtu od většího menší a přidám znaménko většího

-8-(-5)= -8+5= - 3 NE bez ohledu na znaménka odečtu od většího menší a přidám znaménko většího

9-(-4)= 9+4= 13 ANO obě čísla sečtu bez ohledu na znaménka, přidám stejné znaménko jako měly obě čísla

a) 16 - 16 = b) -6 + 12 = c) 17 - (-7) = d) 5 + (-2) = e) 7 - (-2) = f) 20 + (-11) = g) -20 - (-12) = h) -18 - (-12) = i) 2 + 3 = j) -17 + (-4) = 6 24 3 9 -8 -6 5 -21 k) -17 + (-3) = l) -13 - (-1) = m) -8 + 18 = n) -12 - 13 = o) 19 - (-2) = p) -4 + (-5) = q) -4 - 18 = r) 6 + (-5) = s) 12 - (-9) = t) 20 - 14 = -20 -12 10 -25 21 -9 -22 1 6

Jak násobíme celá čísla? (-2) . 5 = 14 . (-5) = 10 . (-1) = (-11) . 0 = (-12) . (-2) = 9 . 0 = (-8) . (-3) = (-8) . (-2) = 11,2 . (-5) = 12 . (-1) = (-6) . (-5) = (-4) . 2 = -10 -70 24 16 -56 -12 30 -8 3.6= 18 -5.7= -35 6.(-9)= -54 -8.(-3)= 24

(-16) : 8 = ___ 20 : ___ = -5 ___ : (-4) = 3 (-18) : (-2) = ___ 64 : ___ = -8 ___ : (-7) = -1 16 : 2 = ___ 21 : ___ = -7 ___ : (-8) = 24 (-50) : 5 = ___ 12 : ___ = -12 ___ : 3 = 9 -2 (-4) -12 9 (-8) 7 8 (-3) (-192) -10 (-1) 27 (-3) – (-5) = ___ (-7) – (+2) = ___ (-4) + ___ = +1 ___ - (-5) = -2 +5 + (-8) = ___ (+4) - ___ = -11 ___ - (-5) = 0 ___ + (-3) = +2 (-9) - ___ = -7 (-8) – (-4) = ___ (+15) - ___ = -14 (-21) + ___ = -30 2 -9 5 -7 -3 15 -5 (-2) -4 29 (-9)

a) -54 : (-9) = b) -8 . 8 = c) 81 : 9 = d) 10 . (-6) = e) 20 : 2 = f) -1 . (-6) = g) 5 : (-1) = h) 2 . 5 = i) -24 : (-6) = j) 9 . (-10) = 6 -64 9 -60 10 -5 4 -90 k) ___ : (-3) = 6 l) -8 . ___ = -64 m) ___: 8 = -3 n) -5 . ___ = -25 o) 35 : ___ = 7 p) -5 . ___ = -50 q) -4 : ___ = -4 r) ___ . 7 = 63 s) ___ : 7 = 7 t) -1 . ___= 7 -18 8 -24 5 10 1 9 49 (-7)

a) 4 + 2.7 + 8 + 8.4 - 10 = = 4

a) 4 + 2.7 + 8 + 8.4 - 10 = = 4 + 14

a) 4 + 2.7 + 8 + 8.4 - 10 = = 4 + 14 + 8

a) 4 + 2.7 + 8 + 8.4 - 10 = = 4 + 14 + 8 + 32

a) 4 + 2.7 + 8 + 8.4 - 10 = = 4 + 14 + 8 + 32 - 10 =

a) 4 + 2.7 + 8 + 8.4 - 10 = = 4 + 14 + 8 + 32 - 10 = 48

b) (- 5) - (- 8) - 2.7 - 3.(- 1) + (- 10).2 = = -5

b) (- 5) - (- 8) - 2.7 - 3.(- 1) + (- 10).2 = = -5 + 8

b) (- 5) - (- 8) - 2.7 - 3.(- 1) + (- 10).2 = = -5 + 8 – 14

b) (- 5) - (- 8) - 2.7 - 3.(- 1) + (- 10).2 = = -5 + 8 – 14 + 3

b) (- 5) - (- 8) - 2.7 - 3.(- 1) + (- 10).2 = = -5 + 8 – 14 + 3 - 20 =

b) (- 5) - (- 8) - 2.7 - 3.(- 1) + (- 10).2 = = -5 + 8 – 14 + 3 - 20 = -28

a) (- 8 + 9) + (- 3) - 4.(- 4) - 5 = = 1

a) (- 8 + 9) + (- 3) - 4.(- 4) - 5 = = 1 – 3

a) (- 8 + 9) + (- 3) - 4.(- 4) - 5 = = 1 – 3 + 16

a) (- 8 + 9) + (- 3) - 4.(- 4) - 5 = = 1 – 3 + 16 – 5 =

a) (- 8 + 9) + (- 3) - 4.(- 4) - 5 = = 1 – 3 + 16 – 5 = 9

b) (- 10) - (- 9).(- 7) + 3 + (- 6).(- 10) =

b) (- 10) - (- 9).(- 7) + 3 + (- 6).(- 10) = – 63

b) (- 10) - (- 9).(- 7) + 3 + (- 6).(- 10) = – 63 + 3

b) (- 10) - (- 9).(- 7) + 3 + (- 6).(- 10) = – 63 + 3 + 60 =

b) (- 10) - (- 9).(- 7) + 3 + (- 6).(- 10) = – 63 + 3 + 60 = -10

c) (1 + 4) + (- 7 + 7) + (4 - 1) + (- 10) = = 5 + 0 + 3 – 10 = = -2 d) (- 9 - 4) - (- 5) - (7 + 6) - (3 - 5) = = - 13 + 5 – 13 + 2 = = -19

e) (- 8) + 9.7 + (4 + 1) + (- 4 + 1) = = - 8 + 63 + 5 – 3 = = 57 f) 9.7 - (4 - 3) + (- 7).(- 4) - (- 1) = = 63 – 1 + 28 + 1 = = 91

g) (- 1) + 1.(- 9) + (- 10) + (4 - 2) = = - 1 – 9 – 10 + 2 = = -18 h) 5.8 + 8 + (- 6).10 - (- 8 - 3) = = 40 + 8 – 60 + 11 = = -1

i) (2 + 2) - (- 10).(- 4) - (8 + 8) + 2 = = 4 – 40 – 16 + 2 = = -50 j) (- 6).10 + 4.(- 1) + (- 3 - 6) - 1 = = - 60 – 4 – 9 – 1 = = -74

k) (- 3 - 9) - 4 - (- 1) + (10 - 1) = = - 12 – 4 + 1 + 9 = = -6 l) 2 + (- 10 - 6) - 9 - (- 8 - 5) = = 2 – 16 – 9 + 13 = = -10

m) 5 - (- 3).(- 3) - (8 + 1) - (- 3).2 = = 5 – 9 – 9 + 6 = = -7 n) 4.(- 5) + (- 1).10 - (- 4) + 2.7 = = - 20 – 10 + 4 + 14 = = -12

o) (- 4) - 9.6 + (- 1).7 - 10.(- 4) = = - 4 – 54 – 7 + 40 = = -25 p) 1.2 + (- 5) + (- 8 + 2) + (6 - 7) = = 2 – 5 – 6 – 1 = = -10

q) (- 6) + (- 9).7 + 7 + 3 = = - 6 – 63 + 7 + 3 = = -59 r) 9 + (- 1) + 4 + (- 8).1 = = 9 – 1 + 4 – 8 = = 4

s) (7 + 9) + (- 3 + 7) - 10.10 - (- 9).8 = = 16 + 4 – 100 + 72 = = -8 t) (- 3).2 + (- 1).4 + (- 2).3 + (- 3 - 2) = = - 6 – 4 – 6 – 5 = = -21