Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Advertisements

(míra tepelného stavu látky)
Digitální učební materiál
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Teplota a její měření.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák se seznámí třením, sílou, která brzdí pohyb těles. Vysvětlení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
Měření času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet hustoty
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Fyzika hrou-opakování II.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Fyzika hrou-opakování I.
Znázornění a měření síly, tíha tělesa
Tření-síla, která brzdí pohyb
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY_32_INOVACE_F.6.A ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 01/2013 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.05_teplota Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Teplota Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k prohloubení znalostí o teplotě, se kterou se žák seznámil v přírodovědě. Žák se dozví, že je to základní fyzikální veličina, související s pohybem atomů a molekul. Pochopí konstrukci Celsiovy stupnice a naučí se používat jednotku °C.

Teplota – základní fyzikální veličina používáme ji k popisu stavu tělesa mění se při zahřátí tělesa nebo při jeho ochlazení souvisí s rychlostí pohybu atomů a molekul čím rychleji se atomy nebo molekuly pohybují, tím je teplota větší

Teplota – základní fyzikální veličina Značka (symbol) teploty : t Jednotka teploty: °C (stupeň Celsia) Měřidlo: teploměr

Základní body Celsiovy stupnice: 0 °C - teplota tajícího ledu 100 °C – bod varu vody

Teplotních stupnic existuje více: Termodynamická teplota: Značka (symbol): T Kelvinova stupnice: Jednotka: K (Kelvin)-základní jednotka SI 0 °C=273,15 K 100 °C=373,15 K Teplotních stupnic existuje více: Celsiova Kelvinova Fahrenheitova Réaumurova …

Andres Celsius (1701 – 1744) Švédský matematik a fyzik Je po něm pojmenována základní teplotní stupnice

V následující tabulce jsou uvedeny některé teploty: Nejvyšší teplota vzduchu naměřená na Zemi (Libye) 58,3 °C Nejnižší teplota vzduchu naměřená na Zemi (Antarktida) - 89,6 °C Přibližná teplota povrchu Slunce 6 000 °C Přibližná teplota ledovců a ledových ker - 10 °C Přibližná teplota v kráteru sopky 1 000 °C Teplota na Marsu v rovníkové oblasti - 63 °C Přibližná teplota lidského těla 36,5 °C

Ve známé pražské památce Klementinu se sleduje počasí už od poloviny 18.století. Měření zahájili jezuité.

Doplňovačka: S L U N C E K E L V I N L E D P E S L I B Y E R T U Ť Těleso s povrch.teplotou 6 000 °C. S L U N C E Jednotka teploty. K E L V I N Voda při teplotách nižších než 0 °C. L E D Domácí zvíře s vyšší teplotou, než má člověk. P E S Stát s nejvyšší naměř.teplotou. L I B Y E R T U Ť Kapalný kov používaný v teploměrech. Š V É D S K O Vlast tvůrce běžně používané teplotní stupnice.

Doplňte znaménka rovnosti či nerovnosti: 95 °C 0 °C 12 °C - 273,15 °C 373,15 K 273,15 K 155 K 0 K ‹ = › =

V jakých jednotkách se měří teplota v USA? Vyberte správnou odpověď: °F °C Fahrenheitův stupeň

Vyhledejte teplotu tání rtuti a vyberte správný údaj: -98,9°C -38,9°C 38,9°C

Odpovězte na otázku: Jakou teplotu vzduchu považujete za příjemnou pro lyžování, koupání, pro turistický výlet? Řešení: Lyžování: -5°C Koupání: 30 °C Výlet: 22 °C

Použité zdroje: Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 6 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005. Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN 80-85849-06-2 www.office.microsoft.com http://astronomia.zcu.cz/obr/hvezdy/charakteristika/teplota.jpg [cit:2013-01-07] http://files.jaroslavsvoboda.webnode.cz/system_preview_detail_200000247-c8546c8ad9- public/Anders%20Celsius.gif [cit:2013-01-07] http://turistickyatlas.cz/galery/Klementinum.jpg [cit:2013-01-07]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k prohloubení znalostí o teplotě. Žák si připomene teplotu, kterou zná z přírodovědy, a dozví se, že je to základní fyzikální veličina, související s pohybem atomů a molekul. Žák pochopí konstrukci Celsiovy stupnice a naučí se používat jednotku °C. Žák řekne základní dva body teploty. Žák jmenuje jiné teplotní stupnice než Celsiovy. Ukázka některých teplotních údajů. Žák vyřeší doplňovačku. Žák porovnává hodnoty teploty a termodynamické teploty. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy.