Klimax, antiklimax Barbora Novotná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_LA Škola:Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
1. Jak šťastný den, | kdy pozbaven | byl hříchu jsem | tvou krví jen, | můj Jezu! | Smím teď životem | jít blaze již, | neb spasen jsem. | Šťastný den,
VY_32_INOVACE_LA Škola:Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace.
Jen ty, Pane můj, jen tys můj štít, má sláva, ty mou hlavu pozvedáš
Osnova rozboru uměleckého textu
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Březen 2013.
Český jazyk a literatura
Rétorika Etymologie Dialektologie
Josef Dobrovský * položil základy obrozeneckého
Science fiction & fantasy
1. Hospodine, jak jsou mnozí nepřátelé moji! Pohleď, Bože, jak mi hrozí, povstávají k boji. O mé duši mnozí lžou, že již nemá pomoc tvou.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
Elektronické zdroje pro filozofii, teologii a historii.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
Doškové střechy Domky jako z pohádky
Poučná pohádka pro malá čuňátka
KRÁLŮ KRÁLI, JÁ TĚ CHVÁLÍM, SRDCE MÉ TI DÁVÁ DÍK, PŘED TEBOU SE VŠECHNO SKLÁNÍ V POKOJI A RADOSTI. MRAČNA SMUTKU V TOBĚ MIZÍ, RADOST TVÁ MĚ NAPLNÍ. KRÁLŮ.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Báje (mýty) a pověsti 6. ročník.
Figury II Marcela Jurková.
Figury III Marcela Jurková.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
PROSINEC NEZKLAMAL NÁS,PO ROCE PŘIŠEL ZAS!NEJDŘÍV OVŠEM BARBORA A MIKULÁŠ,PROBUDÍ V NÁS VÁNOČNÍ ČAS!JEŽÍŠEK JE DÁRKŮ PÁN,CESTIČKU JSI NAJDE KNÁM! CO BYCHOM.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Synonyma antonyma homonyma
1. Tys naděj má, | jen ty sám, | Bože můj, na tebe spoléhám
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Září 2013.
1. Buď tobě sláva, jenž jsi z mrtvých vstal
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Listopad 2013.
VY_32_INOVACE_11_ Český jazyk – čtení 2.ročník ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová – vytvoření a ověření.
Já Tobě nyní chválu vzdávám
Substantiva I. deklinace Nom. sg. -a Gen. sg.-ae.
1. Jsem bouří žití znaven, ty při mně stůj: přístavem buď mi, hradem sám, Pane, můj. Když loďka žití mého už marně hledá cíl, ty pomoz rukou svojí, v přístav.
1. Svatý, svatý, svatý | Pán Bůh všemohoucí
1. Pán Bůh je láska, dal svého Syna, Pán Bůh je láska, miluje mne
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Co je lékařská terminologie?
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
1. Tě, Pane budu zvyšovat | a dobrotu tvou zvěstovat. | Tys na pomoc mi přispíšil | svou milostí mne vyvýšil. | Ty Bože jsi mé zpomožení, | zlým ze mne.
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 2 – FIGURY
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 1 TROPY
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 2 FIGURY
1. Radostně uctíváme, Bože, jenž jsi lásky Pán, jako květ se otvíráme tobě, kterýs blízko nám.Rozptyl mraky hříchu, smutku, pochyb tmy nás pozbavuj. Dárce.
Starověký Řím Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: starověká Itálie, přírodní podmínky, osidlování, Etruskové Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_1E_SEI_FIGURY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_1E_SEI_TROPY.
Věta se skládá ze slov Název školy
Literární pojmy Literatura.
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
3. Stáli u pramenů poznání
Vzdělanost Pozdní gotika
Dagmar Nejedlá Slova souznačná
Název materiálu: VY_12_INOVACE_ CJ.7.Vc.07_Prislovce Datum:
Paronomázie – řečnická figura Skleničko ty skleněná
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Digitální učební materiál Digitální učební materiál
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Český jazyk a literatura
GRADACE.
Literatura 19.století - shrnutí
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
1 2 FIGURE 1.
Dvousemestrální celouniverzitní předmět: (možná i zkrácená verze jednosemestrální komerční) Úvod do terminologie a psaní textu v univerzitním prostředí.
Transkript prezentace:

Klimax, antiklimax Barbora Novotná

Překlad Vinum, cervesia, gutta aquae nobis non erat. Fortunam expecto diem, hebdomadem, omnem vitam.

Řečnické figury Založené na hromadění významu Uspořádání slov nebo slovních spojení podle jejich významu a účinku

Klimax = gradace Stupňování-zesilování významu použitých slov Uspořádání slov podobného významu ,,…smutek, stesk, úzkost se hrne, běží, skáká…“ V. Nezval ,,Tys vrchol blaha, štěstí, plesu, slávy.“ J. Vrchlický ,,Kůlna, domek, vila, hrad, kam by jsi šla spát?“

Antiklimax =degradace Postupné zeslabování významu Př. ,,Hřímá, hučí, šeptá.“ V. Menšík Př. ,,Běží, jde, loudá se.“

Prameny http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=3680 http://www.drowningineternity.estranky.cz/clanky/publicyklistika/teorie-literatury---slovnik-pojmu_texty Quitt, Z., Kucharský, P., : Česko-latinský slovník starověké a současné latiny. Praha 1992