Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_16_Vznik Rakouska-Uherska Téma:
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE. 1. Složení společnosti Vládne král Ludvík XVI. + manželka Marie Antoinetta (dcera MT). 3 stavy: A) šlechta (neplatila daně)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Filozofie osvícenství ve Francii
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název vzdělávacího materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Judaismus – Židé v Evropě II
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
F R A N C I E ZA 30 TI-LETÉ VÁLKY: KRÁL LUDVÍK VIII.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – pohoří
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Název projektu: Moderní škola
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DĚJEPIS – 8. ROČNÍK Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – povrch
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Revoluce ve Francii
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Raný novověk - společnost
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Společnost Označení materiálu:
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
EVROPSKÁ UNIE.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_24_Marie Terezie a Josef II.
POLOHA VE STŘĚDNÍ EVROPĚ
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Transkript prezentace:

Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0464 Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUM Mgr. Soňa Havlíčková Název DUM Francouzská revoluce Kód DUM VY_32_INOVACE_ 2.1.9 Datum vytvoření 3. 2. 2013 Předmět Dějepis Tematická oblast Evropa v raném novověku Učivo ŠVP Anotace DUM Obsahuje hlavní informace o francouzské revoluci a následujícím vývoji ve Francii až do pádu absolutismu. Metodický popis Lze využít k podpoře výkladu ve výuce, žáci využijí materiál jako studijní oporu pro domácí přípravu. Hodnocení Materiál se osvědčil. Výuka byla názornější, zajímavější, žákům usnadnil tvorbu zápisu. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Francouzská revoluce I. Vypuknutí revoluce

Význam Mezník moderních dějin Stavovská společnost se změnila v občanskou Rovnost občanů Zavedení občanských práv a svobod Církev podřízena státu „Revoluce požírá své vlastní děti“ – teror Jedna z nejslavnějších kapitol dějin

Periodizace Období konstituční monarchie (1789 – 1792) Období republiky (1792 – 1795) Období direktoria (1795 – 1799) Obr. 2, Postimpressionismi. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://fi.wikipedia.org/wiki/Postimpressionismi

Předrevoluční situace Francie nejlidnatější a nejmocnější stát Doba Ludvíka XIV. a XV. – výbojné války Rozdělení obyvatel na tři stavy Třetí stav – 98% spol. Také bohatá buržoazie Platí veškeré daně Nemá politická práva Poddanství Cenzura, náboženské pronásledování, merkantilistické zásahy do hospodářství

Titulní strana pamfletu Abbé Sieyèse, který se stal manifestem revoluce. Obr. 1, Qu'est ce que le Tiers Etat. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-03]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Qu%27est_ce_que_le_Tiers_Etat.jpg

Pokuste se interpretovat tuto dobovou karikaturu. Obr. 2, Troisordres. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-03]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Troisordres.jpg

Finanční krize Náklady na chod královského dvora Veřejnost pohoršuje Marie Antoinetta – aféra s diamantovým náhrdelníkem Pomoc v boji americkým koloniím Král se snažil prosadit daňové reformy Necker zveřejnil výši státního dluhu, byl odvolán Poprvé od roku 1614 svolány generální stavy Stavy tlačí na radikální reformy Šlechta a klérus je odmítají

Vypuknutí revoluce Třetí stav se prohlásil za Národní shromáždění Požadují ústavu, rozdělení státní moci, svobody Král reaguje uzavřením sněmovny Přísaha v míčovně Většina šlechty a duchovenstva se přidala 14. 7. 1789 – dobyta Bastila Národní garda – La Fayette Povstání na venkově – „velký strach“

Obr. 4, Serment du Jeu de paume Obr. 4, Serment du Jeu de paume. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://fr.wikipedia.org/wiki/Serment_du_Jeu_de_paume?oldid=85252822

Bastille. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] Bastille. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://fr.wikipedia.org/wiki/Bastille

Obr. 5, Grande peur. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] Obr. 5, Grande peur. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://fr.wikipedia.org/wiki/Grande_Peur

Zrušení poddanství 4/5. 8. zrušení poddanství a šlechtických výsad Přístup k úřadům pouze na základě schopností Místo feudální renty progresivní zdanění Duchovenstvo ztratilo desátky Města a cechy svoje výsady Uzákoněna občanská rovnost – oslovení „občan“ Konec „ancien régime“

Pád absolutismu Ústavodárné národní shromáždění Deklarace práv člověka a občana Rovnost občanů (i Židé) Svoboda vlastnictví Zdrojem moci je lid Presumpce neviny Svoboda slova a vyznání Obr. 6, Deklarace práv člověka a občana. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Deklarace_pr%C3%A1v_%C4%8Dlov%C4%9Bka_a_ob%C4%8Dana

Král zajatcem Paříže Král váhá s přijetím změn Má schvalovat zákony král? Přiznáno odročující veto Král povolává věrné pluky Tažení žen a národní gardy do Versailles Král přinucen přesídlit do Paříže Obr. 7 Obr. 7, Louis_XVI_of_France. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-26]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_XVI_of_France

„Já to věděl, že na nás taky přijde řada!“ Jaká situace je vyobrazena na této karikatuře? Obr. 8, Ich_wusste_ja,_dass_wir_auch_noch_an_die_Reihe_kämen. In: Wikimedia Commons [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-03]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ich_wusste_ja,_dass_wir_auch_noch_an_die_Reihe_k%C3%A4men.png

Seznam použitých zdrojů: Ich_wusste_ja,_dass_wir_auch_noch_an_die_Reihe_kämen. In: Wikimedia Commons [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-03]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ich_wusste_ja,_dass_wir_auch_noch_an_die_Reihe_k%C3%A4men.png Troisordres. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-03]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Troisordres.jpg Postimpressionismi. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://fi.wikipedia.org/wiki/Postimpressionismi Serment du Jeu de paume. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://fr.wikipedia.org/wiki/Serment_du_Jeu_de_paume?oldid=85252822 Grande peur. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://fr.wikipedia.org/wiki/Grande_Peur Bastille. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://fr.wikipedia.org/wiki/Bastille Deklarace práv člověka a občana. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Deklarace_pr%C3%A1v_%C4%8Dlov%C4%9Bka_a_ob%C4%8Dana Louis_XVI_of_France. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-26]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_XVI_of_France HLAVAČKA, Milan. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2001, 175 s. ISBN 80-723-5172-9.