seminář k Teorii a metodice výchovy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Setkání zástupců 1. ročníků
Pedagogická psychologie
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Základy automatického řízení 1
První informativní setkání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Člověk a vývoj civilizace
Plánování ve školní tělesné výchově
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Od skupiny ke kooperaci
Podpůrná opatření prvního stupně
Společenská odpovědnost ve školství
FYZIOLOGIE PRO RVS Milan Mojžíš A34/dv.207 Konzultační hodiny:
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogická psychologie
3. Metody pedagogické diagnostiky
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Ekonomika veřejného sektoru
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Andragogika Vzdělávání.
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Školní poradenské pracoviště
Digitální gramotnost Informatické myšlení
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Ing. Alice Hříbalová - VP
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Neživá příroda - vzduch
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akční plán - plánované společné aktivity
Třídní schůzky 4.A
Profesionalizace sociální práce v ČR
Transkript prezentace:

seminář k Teorii a metodice výchovy Mgr. Lucie Chaloupková Katedra pedagogiky PdF MU chaloupkova.lucie@ped.muni.cz

O čem je Teorie a metodika výchovy role učitele (edukátora) kompetence edukátora Dvě dimenze učitelova vychovatelství 1. způsobilost učitele k výchovnému působení ve vyučování 2. být dobrý třídní učitel (řídící, poradenská, konzultativní kompetence) Koncepce TMV Filozoficko-axiologická rovina Osobnostně-procesuální rovina Bezprostředně realizační rovina

Filozoficko-axiální rovina Symbolické hodnoty (pravda, krása, dobro, láska, práce, demokracie, humanita…)

Osobnostně-procesuální Ovlivňovat předpokládané vlastnosti osobnosti (učitele, žáka), charakter, přesvědčení, postoje, motivy, city, potřeby a zájmy odpovídajícím způsobům chování. Sebereflexe, reflexe praxe.

Bezprostředně realizační – systém pilířů a svorníků mezi nimi. Axiologické základy výchovy Etické dimenze výchovy Kázeň a svoboda jako pedagogické a společenské jevy Krása a umění jako prostředky výchovy Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření Tělesná kultura a péče o zdraví Pedagogické aspekty trvale udržitelného života…. Svorníky- důvěra učitele k žákovi, vztah k předmětům, učiteli, ke škole, klima ve škole, ve třídě, vztahy mezi školou, rodiči…

Seznámení se s třídnictvím. Podmínky ukončení: Docházka: 1 omluvená absence Odevzdání přepisů 2 rozhovorů s různými třídními učiteli a vypracovaného článku (autorství 2-3 osob) do připravené odevzdávárny v isu. Odevzdaný článek: 30. 11. 2015 Aktivní účast na seminářích. 29. září není seminář (prostor pro osobní schůzku s třídním učitelem)

postup Jednotlivci nebo dvojice - domluvte si setkání se 2 třídními učiteli na druhém stupni základní školy (tedy 2 setkání). Můžete-li, zúčastněte se třídnické hodiny. Veďte s učiteli rozhovor, který nahrajete na záznamové zařízení a doslovně přepíšete. Vyznačte v rozhovorech: modrá barva – činnosti třídního učitele a jejich časová dotace zelená barva – co učitelé říkají, že je jejich cílem, záměrem, snahou v roli třídního učitele oranžová barva – jak se v roli třídního učitele cítí, jak se cítí připraveni na třídnictví, případně co by uvítali

postup Projděte si barevně vyznačené texty Vašich spolužáků (viz odevzdávárna v isu). Prostudujte si dostupnou literaturu. Napište ve dvojici s kolegou článek o třídnictví na druhém stupni v současné ZŠ. Nejlepší text bude doporučen redakci časopisu Komenský k otištění.