Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Užití Pythagorovy věty – 4. část
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Jehlan povrch a objem.
Pythagorova věta užití v prostoru
Rotační kužel - výpočet objemu
Hranoly Pohanová Lucie.
Matematika Povrchy těles.
Pythagorova věta v prostoru
Jehlan – povrch, objem, výpočty
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
síť, objem, povrch opakování
Autor: Mgr. Lenka Šedová
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Honem pryč!! MNOHOSTĚNY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Pythagorova věta v prostoru
Pythagorova věta.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Jehlan výpočet povrchu
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu
- Výpočet povrchu tělesa
Koule těleso, tvořené množinou všech bodů prostoru, které mají od daného bodu S (střed) vzdálenost menší nebo rovnu r (poloměr)
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Matematika Komolý jehlan
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Povrch krychle a kvádru.
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
Povrch krychle.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců

Základní vlastnosti ← ← ← vrchol D´ 6 čtvercových stěn 8 vrcholů 12 hran 12 stěnových úhlopříček 4 tělesové úhlopříčky ← ← stěna a a ← a hrana AB a – délka hrany krychle

Délky úhlopříček Vypočítají se pomocí Pythagorovy věty Určíte vzorec pro jejich výpočet? Stěnová úhlopříčka a Tělesová úhlopříčka a a

Síť krychle video síť krychle Každá krychle se dá rozložit na její síť, která se skládá ze šesti čtverců. Narýsujte si jednu ze sítí a složte krychli. Délka hrany bude 5 cm. video síť krychle Existuje spojení šesti čtverců, které po složení netvoří krychli?

Povrch krychle S = 6.a.a S = 6.a Jedná se o obsah sítě neboli součet obsahů šesti čtverců. S = 6.a.a S = 6.a a a.a a.a a.a 2 a a.a a.a a.a

Objem krychle Vše to, co je uvnitř krychle. Vypočítáme jako obsah podstavy vynásobený výškou. V = S . v V = a.a.a V = a p ← výška v 3 ← obsah podstavy S p Podstavy – dolní a horní stěna Výška – vzdálenost mezi podstavami

Vypočítejte povrch a objem vaší krychle, kterou jste vytvořili z narýsované sítě. Délku hrany si změřte na síti. Dále vypočítejte délku stěnové i tělesové úhlopříčky pomocí vzorců a poté si správnost řešení ověřte přeměřením ve vaší síti.

Citace STEINBERG, Peter. www.wikipedia.org [online]. 12. 3. 2005 [cit. 27.12.2012]. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:120px-Hexahedron-slowturn.gif FIGUEIREDO, Mateus. www.wikipedia.org [online]. 2. 5. 2007 [cit. 27.12.2012]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Planificacao_cubo.gif Obrázky: archiv autora