Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle Téma: Krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3136
Anotace Určeno žákům 6. ročníku ZŠ Prezentace je určena k projekci na interaktivní tabuli Prezentace může sloužit jako pracovní list k aktivnímu procvičování a upevňování učiva o krychli. Lze ji též použít k opakování učiva nebo k ústnímu i písemnému zkoušení
Náčrt krychle a vzorce Náčrt: Načrtni krychli, popiš hrany a doplň vzorce: Obsah dolní podstavy: S1 =_____ Obsah zadní stěny: S2 =________ Obsah boční stěny: S3 =________ Objem krychle: V =____________ Povrch krychle: S =____________
Náčrt krychle a vzorce - řešení Načrtni krychli, popiš hrany a doplň vzorce: Obsah dolní podstavy: S1= a · a Obsah zadní stěny: S2 = a · a Obsah boční stěny: S3 = a · a Objem krychle: V = a · a · a Povrch krychle: S = 6 · a · a
Krychle - slovní příklad 1 Vypočítej objem a povrch písmene L; každá ze šesti krychlí má hranu 3 cm. V = ________ S = _________
Krychle - slovní příklad 1- řešení Vypočítej objem a povrch písmene L; každá ze šesti krychlí má hranu 3 cm. objem 6 krychlí povrch 26 stěn V = 6 · a · a · a S = 26 · a · a V = 6 · 3 · 3 · 3 S = 26 · 3 · 3 V = 162 cm3 S = 234 cm2 Těleso má objem 162 cm3 a povrch 234 cm2.
Krychle - slovní příklad 2 Vypočítej objem a povrch písmene T; každá ze šesti krychlí má hranu 5 cm. V = ________ S = _________
Krychle - slovní příklad 2- řešení Vypočítej objem a povrch písmene T; každá ze šesti krychlí má hranu 5 cm. objem 6 krychlí povrch 26 stěn V = 6 · a · a · a S = 26 · a · a V = 6 · 5 · 5 · 5 S = 26 · 5 · 5 V = 750 cm3 S = 650 cm2 Těleso má objem 750cm3 a povrch 650 cm2.
Citace Obrázky: archiv autora